AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Skal forsøke å fatte meg i korthet. Jeg har hatt en forferdelig natt hvor jeg ikke har sovet ett sekund. Nå har jeg googlet litt og det ser ut som om jeg har hatt ett koffeinsjokk.. hvor enn det merkelig høres ut.. lurer på om noen har opplevd noe lignende. Jeg drikker aldri kaffe. Jeg har opplevd lettere ubehag knyttet til det før og så er jeg bare ikke så glad i det. I familiselskap i går drakk jeg derimot to store kopper kapsel-kaffe, klokken var ca 18. Ikke spør hvorfor, det bare ble sånn. Vel hjemme drakk jeg 2,5 flasker cider mellom klokke 20-24. Følte meg helt fin, bare i litt dårlig humør. Så la jeg meg og kjente hjertet nærmest rase avgårde og dunke så utrolig hardt. Var helt grusomt å høre/kjenne på det. I tillegg ble jeg urolig, fikk skikkelig angstfølelse, ble uvel og irritabel. Samtidig begynte tarmen min å gå helt banan og jeg har vel vært på do for å gjøre nr2 3 ganger i natt. I tillegg raste tankene mine avgårde. Det var ett sinnssykt kaos og ras av tanker, bilder og stemmer i hodet mitt som var helt umulig å komme vekk fra. Lå slik i 3-4 timer og måtte hele tiden konsentrere meg om å ikke freake helt ut. Så lette jeg slike bølgeskvulplyder på YouTube for å ha noe å avlede meg meg. Lå å hørte på det i 3 timer. Jeg er bedre men helt utmattet fordi jeg ikke har sovet. Føler meg i en slags rar bakrus. Kan man virkelig reagere så voldsomt på to kopper kaffe (og litt alkohol i tillegg)? Beklager langt innlegg men håper du tar deg tid til å svare for dette var en helt grusom opplevelse. Anonymkode: 464f3...083
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Og beklager skrivefeil.. *Banan -> bananas *Letet opp bølgeskvulplyder på YouTube for å ha noe å avlede meg med. Anonymkode: 464f3...083
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Koffein kan i alle fall føre til at man får avgang av nummer to, det får jeg på første kaffekoppen for dagen:P Vet også en venninne fikk hjertebank etter å ha drukket mye kaffe. Og er du ikke vant med og/eller reagerer på koffein så kan man nok oppleve at pulsen stiger. Og når pulsen stiger kan kroppen tolke det som om det er fare på ferde og dermed får man angst. Så om symptomene dine ikke blusser opp igjen ville jeg nok bare satset på å holdt meg unna koffein, og heller spørre legen neste gang du er der. Anonymkode: 698b9...633
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Høres ut som du er en av de som reagerer sterkt på koffein. En måte å finne det ut på er å gjenta handlingen, men det regner jeg med at ikke frister? Anonymkode: acb45...fb3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du er en av de som reagerer sterkt på koffein. En måte å finne det ut på er å gjenta handlingen, men det regner jeg med at ikke frister? Anonymkode: acb45...fb3 Nei det frister veldig lite må jeg si. Har lest nå at om man er skikkelig sensitiv for koffein så brytes det ikke like fort ned i kroppen og at man kan reagere kraftig på det. Trudde det ranglet for meg inatt og så for meg at neste stopp var psykiatrisk avdeling. At noe så "simpelt" som litt kaffe kan føres til slikt ubehag er jo helt sykt. Aldri mer kaffe på meg. Anonymkode: 464f3...083
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Jeg har opplevd nesten det samme: Jeg hadde laget en stor kanne grønn te og ventet på at søsteren min skulle komme. I mellomtiden jobbet jeg med noe, og da søsteren min ble veldig forsinket så endte jeg opp med å drikke hele uten at det var meningen. Det var forferdelig. I likhet med deg så inntar jeg ikke mye kaffeinholdig drikke. Da søsteren min endelig kom lå jeg på sofaen, svett og stiv i blikket. Jeg hadde angst, nerver og tankekjør uten like. I tillegg var jeg speeda og ristende av skjelvinger. Om jeg skulle ha gitt noen diagnose så høres det veldig ut som et kaffeinsjokk. Håper alt er bra nå. ☺ Anonymkode: 2fad9...da1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå