Gå til innhold

Prøvingsattest for vigsel i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er prøvingsattesten per persjon eller per par? Trenger "No Impediment of Marriage" attest for vigsel i utlandet, men typen er borger av annet EØS-land så jeg lurer på om det er bare jeg som trenger å sende inn egenerklæring for å få en prøvingsattest til Norge, eller om begge to må sende inn papirer.

Og får man prøvingsattest om man ikke sender inn vitneerklæring?

Noen som forresten har giftet seg for danske myndigheter?:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvingsattest er per par.

Anonymkode: 8d7c5...fea

AnonymBruker
Skrevet
Den 10.4.2016 at 9.41, PrincessConsuela skrev:

Er prøvingsattesten per persjon eller per par? Trenger "No Impediment of Marriage" attest for vigsel i utlandet, men typen er borger av annet EØS-land så jeg lurer på om det er bare jeg som trenger å sende inn egenerklæring for å få en prøvingsattest til Norge, eller om begge to må sende inn papirer.

Og får man prøvingsattest om man ikke sender inn vitneerklæring?

Noen som forresten har giftet seg for danske myndigheter?:)

Vi giftet oss i Danmark, men begge er fra Skandinavia. Søkte om prøvingsattest med akkurat samme papirer som om vi skulle giftet oss i Norge og sendte prøvingsattesten til DK. 

Mulig dere også må ha papirer fra din mann sitt land? 

Anonymkode: f69d7...78e

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi giftet oss i Danmark, men begge er fra Skandinavia. Søkte om prøvingsattest med akkurat samme papirer som om vi skulle giftet oss i Norge og sendte prøvingsattesten til DK. 

Mulig dere også må ha papirer fra din mann sitt land? 

Er dere fra hvert sitt land da? Tenker på om man må fylle ut noe spesielt eller hvilken addresse man burde skrive på når den andre ikke er fra/i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, PrincessConsuela skrev:

Er dere fra hvert sitt land da? Tenker på om man må fylle ut noe spesielt eller hvilken addresse man burde skrive på når den andre ikke er fra/i Norge.

Alt dette står faktisk godt forklart på skatteetaten sine sider. Dere skal fylle inn som normalt.

Anonymkode: 8d7c5...fea

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, PrincessConsuela skrev:

Min mann er dansk, men bor i Norge med norsk personnummer, så det var som om vi var to nordmenn. Mellom info på skatteetaten og f.eks. københavn kommunes nettsider http://www.kk.dk/artikel/dokumentationskrav-vielse bør du finne det du trenger. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...