PrincessConsuela Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Er prøvingsattesten per persjon eller per par? Trenger "No Impediment of Marriage" attest for vigsel i utlandet, men typen er borger av annet EØS-land så jeg lurer på om det er bare jeg som trenger å sende inn egenerklæring for å få en prøvingsattest til Norge, eller om begge to må sende inn papirer. Og får man prøvingsattest om man ikke sender inn vitneerklæring? Noen som forresten har giftet seg for danske myndigheter?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Prøvingsattest er per par. Anonymkode: 8d7c5...fea
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Den 10.4.2016 at 9.41, PrincessConsuela skrev: Er prøvingsattesten per persjon eller per par? Trenger "No Impediment of Marriage" attest for vigsel i utlandet, men typen er borger av annet EØS-land så jeg lurer på om det er bare jeg som trenger å sende inn egenerklæring for å få en prøvingsattest til Norge, eller om begge to må sende inn papirer. Og får man prøvingsattest om man ikke sender inn vitneerklæring? Noen som forresten har giftet seg for danske myndigheter? Vi giftet oss i Danmark, men begge er fra Skandinavia. Søkte om prøvingsattest med akkurat samme papirer som om vi skulle giftet oss i Norge og sendte prøvingsattesten til DK. Mulig dere også må ha papirer fra din mann sitt land? Anonymkode: f69d7...78e
PrincessConsuela Skrevet 11. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi giftet oss i Danmark, men begge er fra Skandinavia. Søkte om prøvingsattest med akkurat samme papirer som om vi skulle giftet oss i Norge og sendte prøvingsattesten til DK. Mulig dere også må ha papirer fra din mann sitt land? Anonymkode: f69d7...78e Er dere fra hvert sitt land da? Tenker på om man må fylle ut noe spesielt eller hvilken addresse man burde skrive på når den andre ikke er fra/i Norge.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 4 timer siden, PrincessConsuela skrev: Er dere fra hvert sitt land da? Tenker på om man må fylle ut noe spesielt eller hvilken addresse man burde skrive på når den andre ikke er fra/i Norge. Alt dette står faktisk godt forklart på skatteetaten sine sider. Dere skal fylle inn som normalt. Anonymkode: 8d7c5...fea
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 10 timer siden, PrincessConsuela skrev: Er dere fra hvert sitt land da? Tenker på om man må fylle ut noe spesielt eller hvilken addresse man burde skrive på når den andre ikke er fra/i Norge. Min mann er dansk, men bor i Norge med norsk personnummer, så det var som om vi var to nordmenn. Mellom info på skatteetaten og f.eks. københavn kommunes nettsider http://www.kk.dk/artikel/dokumentationskrav-vielse bør du finne det du trenger. Anonymkode: f69d7...78e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå