AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Hvis du går på butikken og kjøper brus, godis og grandis, tenker du da over hva andre tenker om deg? Får du blikk? Føler du egentlig ar du blir litt uglesett uansett hva du kjøper i butikken, spesielt hvis det er usunt og/eller kommer i store mengder? Anonymkode: 135f0...0e3
Gjest Dwight Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Ja, jeg har følt det. Jeg har følt at alle har et behov for å se i kurven min og tenker "jeez, no wonder". MEN så vet jeg også at mennesker som gjør sånn har et utrolig lite sinn, og at vi alltid er mer bekymret for hva vi selv gjør så vi ikke fokuserer på andre.
secret92 Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Nei, men er mest fordi jeg har utrolig dårlig kroppshukommelse. Glemmer at jeg er feit til jeg går forbi et butikkvindu og skvetter av speilbildet. Også er det at jeg ikke orker å bry meg, hvis jeg er for lat til å trene er jeg for lat til å tenke på andre. Sånn ere' 3
Brunhilde Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Nå kjøper jeg faktisk ikke mye verken brus, godis eller grandis, jeg fyller handlekurven med andre (mer eller mindre sunne) ting og tenker at hvis noen vil bry seg, så velbekomme! Ikke bryr jeg meg om hva andre handler, heller. Sånn er det med den saken. 1
Hjärtat Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Tja, det kommer vel litt an på. Veldig sjeldent jeg kun handler brus og godteri, er som regel i kombinasjon med en ellers over gjennomsnittet sunn handlekurv, og i tillegg så vet jeg med meg selv at de usunne tingene er ikke nødvendigvis alltid til meg. Kjøper jeg derimot kun brus og godteri føler jeg det, spesielt på dager hvor jeg føler meg mindre fresh. Men jeg tenker ofte på hva andre kjøper, både tykke og tynne, så jeg fortjener det vel bare. Hoho:-)
GammelKaktus Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Nei, hva andre tenker om meg og det jeg eventuelt handler driter jeg i. Men som 14 åring så kunne jeg tenke litt på slike ting, kjøpte jeg et kakestykke ute var jeg redd at alle skulle tro at det var det eneste jeg spiste siden jeg var tjukk. Og det var faktisk ikke tilfelle. Heldigvis så gikk den perioden fort over, å tenke på hva andre tenker om meg er så meningsløst. Det betyr jo ingenting.
Pinkee Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 Neei, tenker aldri over slikt, muligens fordi jeg sjeldent kjøper slike ting. Men, jeg prøver å gjøre meg litt liten, når ejg går på butikken i treningstøy og kjøper røyk
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 Jeg er ikke engang spesielt feit men føler meg innimellom "ille" når jeg kjøper inn masse "drit" til helga. Var mye større for ti års tid siden, kunne da kjøpe mye sundt for å kamuflere det usunne, og/eller kjøpe litt i flere ulike butikker. Lærte i ettertid at flere overvektige gjør dette; fordeler innkjøpene på ulike butikker. Anonymkode: fdd6b...20d
Wenda Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 (endret) Kjøper aldri slikt siden jeg ikke spiser det, men føler likevel at min handlevogn ofte blir beglodd til tross for at jeg bare har sunne ting i den. Kanskje derfor de glor sånn, for at de ikke klarer helt å forstå koblingen med en sunn handlevogn og en feit dame. Bryr meg uansett fint lite om det. Endret 10. april 2016 av Wenda
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går på butikken og kjøper brus, godis og grandis, tenker du da over hva andre tenker om deg? Får du blikk? Føler du egentlig ar du blir litt uglesett uansett hva du kjøper i butikken, spesielt hvis det er usunt og/eller kommer i store mengder? Anonymkode: 135f0...0e3 Kjøper aldri brus,godis og grandis. Jeg har blitt litt overvektig av helt normal, sunn mat, rett og slett fordi jeg har spist for mye og beveget meg for lite. Anonymkode: 2e95f...3d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 Ja, det hender. Samboer min elsker godis (han er ikke overvektig), og det hender jeg kjøper til han. Da hender det jeg får blikk, noe som irriterer meg, men ikke så mye å få gjort noe med. Eller da jeg skulle feire at jeg hadde gått ned 45 kg. Kjøpte inn litt sjokolade og chips som jeg stort sett ikke unner meg selv. Fikk en del blikk, og jeg følte veldig på å få disse blikkene. Det føltes litt urettferdig egentlig. Anonymkode: c1283...952
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Nei, det kan jeg ikke tenke på... Håh, de skulle bare sett meg når jeg handler for min mor. Hun er dement, men i knallform og ganske aktiv, og attpåtil finner hun mye kos i sjokolade, boller etc, så hvem er jeg til å sette meg på bakbeina. Hun får det hun vil, selvfølgelig normal, sunn mat, men også kjeks og noe sjokolade. La dama kose seg på sine eldre dager, tenker jeg. Å begynne med kostholdsveiledning vil bare gi utrivelig stemning og ikke føre noe med seg, annet enn at hun drar rullegardina ned og blir sur. Men ja, jeg veier masse mye mer enn henne, og spiser hundre ganger sunnere, men jeg driter faktisk i hva folk tror/synes uansett om det er min eller hennes handlekurv jeg står der med. Enkle mennesker drar enkle slutninger. Anonymkode: 95a4f...c1f 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 Ja. Samboer får kjøpe sånt, han er slank og veltrent. Jeg er feit pga skade/sykdom (nei, det er ikke en unnskyldning, men sykehusopphold etter ulykke som gikk fryktelig feil), men det veit jo ikke de som ser handlekurven vår. Anonymkode: 21211...02a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Det hender, dersom jeg kjøper bare usunne ting, og bare til meg selv. Dersom jeg handler for andre, da går det gjerne i store kvanta som store sjokoladeplater på tilbud, 5 store brus for 79,- (ting jeg ikke bruker selv, kjøpt til folk som er uforskammet tynne), eller kakeingredienser (ikke noe kakemenneske selv) så tenker jeg ikke over det. De som ser meg vet jo ikke at dette ikke er til meg selv, men det viktigste er vel at jeg vet det Anonymkode: 68945...e83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå