Muffin Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Hei kjære damer. Er gravid 6+3 i dag, og som tittelen sier hadde jeg litt brunt slim på papiret i morges da jeg tørket meg. Ble helt kvalm og skjelven av bekymring, og er litt fra meg nå :-( skal på tidlig UL på fertilitetsklinikken på onsdag, men det er jo evigheter til 😰 Fikk målt HCG 5+1 og 5+4, fine tall med fin stigning. Noen som har opplevd det samme og har noen kloke/trøstende ord?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Hei jeg opplevde det samme som deg, rundt samme periode. Det varte i et par dager, men forsvant like fort som det kom. Hadde i tillegg litt kramper i magen så var livredd for en spontan abort.. Men i dag er jeg fremdeles gravid, og halvveis i svangerskapet ikke bekymre deg ubødvendig. Aborterer du, så er det en grunn til det. Som regel går det helt greit, men det er viktig å ikke stresse seg selv opp. Krysser fingrene for deg, og sen lille spiren! Anonymkode: cc598...38d 1
supernaturalfan Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 ja! jeg hadde noe det samme! fikk sånn panik der og da!. jeg tok en tampong oppi og ut igjen med en gang! da den var "tørr" og ikke noe brunt/rødt pustet jeg lettet ut med en gang! siden da har jeg ikke hatt noe lignende... er uke 16 nå
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Det er nok heeelt normalt! Jeg hadde også brunt slim/utflod som dessverre var en SA. Men vi krysser fingre og tær for at spira de holder seg der den hører hjemme Anonymkode: e622a...814
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Jeg syns det virker som at mange opplever litt brun utflod rundt den tiden i svangerskapet, og for de aller fleste er det ikke symptom på noe annet enn skjørere slimhinner enn vanlig Jeg hadde også litt brun utflod i 2-3 dager da jeg var 6+4, og så vidt jeg kan forstå er jeg fortsatt gravid (uke 10+2 nå). Jeg opplevde den brune utfloden etter jeg hadde vært på tidlig ultralyd, og slo meg derfor til ro med at det var grunnen. De romsterte ganske kraftig rundt der oppe Nå har jeg riktignok ikke vært på ultralyd igjen etter dette, så kan jo ikke vite om det var en MA, men jeg har i alle fall ikke blødd noe mer, og alt av symptomer osv er intakt Mest sannsynlig skjøre slimhinner som er grunnen, eller en opphopning av gammelt blod! Hvis du ikke begynner å blø friskt og får smerter ville jeg ikke bekymret meg Lykke til på onsdag! Anonymkode: 4d228...d35
Muffin Skrevet 11. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2016 Takk for svar alle sammen 😊 Blødde ikke noe mer i hele går, men i dag tidlig begynte det igjen med brunlig utflod og også noen dråper friskt blod skal på akutt UL kl 12, blir deilig å få en avklaring hvertfall, denne uvissheten er drepen... er skikkelig lei meg, dette var så ønsket 😥
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 1 time siden, Muffin skrev: Takk for svar alle sammen 😊 Blødde ikke noe mer i hele går, men i dag tidlig begynte det igjen med brunlig utflod og også noen dråper friskt blod skal på akutt UL kl 12, blir deilig å få en avklaring hvertfall, denne uvissheten er drepen... er skikkelig lei meg, dette var så ønsket 😥 ååå ikke ta sorgene på forskudd da! Skjønner at det ikke er lett men! Dette går nok bra skal du se. Oppdater oss om lille bamsmums spreller i magen da? <3 Anonymkode: 0eca1...c2d
mamabear Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Krysser fingrene for at spira fortsatt sitter!!
Muffin Skrevet 11. april 2016 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2016 Oppdatering! Det var et bittelite fint foster med hjerteslag der det skulle være😄 Skal tilbake om to dager, men akkurat NÅ skal jeg bare nyte😊 7
Muffin Skrevet 18. april 2016 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2016 Gahh. Var som nevnt på UL to ganger i forrige uke, så ei lita bønne med bankende hjerte begge gangene, livmorhalsen var lang og lukket så gyn mente blødningen kom etter trening e.l. Har vært lykkelig gravid siden da, men i går og i dag fikk jeg igjen brunt slim/utflod i små mengder på papiret som nå er avtagende...ligner brunt snørr, SORRY for den detaljen! Blir gal... Skal heldigvis scannet igjen i morgen, men noen med noen kloke eller beroligende ord inntil da?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 Jeg har hatt det sånn flere ganger dagen etter sex.... Anonymkode: 910f1...211
Boneli Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 jeg blødde i to uker i starten av svangerskapet, noen dager litt brunt, men en dag masse friskt rødt blod! sitter nå med en helt friskt og fin gutt i magen, 20 uker på vei. fant aldri ut hva blødningene kom av. lykke til, det går nok helt fint
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 Jeg hadde det slik som deg i hele første trimester. I uke 6 fikk jeg en liten styrtblødning og var helt overbevist om at hadde gått galt. Men hastetime til UL viste et lite embryo med tydelige hjerteslag. Blødningen avtok, men noen dager etter spottet jeg brunt igjen. Ny UL; alt sto fortsatt fint til. De neste ukene spottet jeg brunt av og på og hadde flere UL-er. Jeg fikk aldri en skikkelig forklaring på hvorfor jeg småblødde, annet enn at enkelte gravide har det slik pga ekstra skjøre slimhinner. Etter første trimester stoppet spottingen plutselig, og noen måneder senere ble jeg mamma til verdens nydeligste. Anonymkode: 58b83...1e4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 Fikk de målt opp HCG verdiene? Jeg hadde også det på uke 6+3 og de resulterte i SA. Mens en annen venninne fikk en del blødninger, mye mer enn meg og hun og fosteret har det bra. Krysser fingrene for deg. Anonymkode: d0d14...cd2
Muffin Skrevet 18. april 2016 Forfatter #16 Skrevet 18. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt det sånn flere ganger dagen etter sex.... Anonymkode: 910f1...211 Og det har gått bra? det har nemlig vært etter sex eller hard trening hver gang... Også brunlig hos deg? 1 time siden, Boneli skrev: jeg blødde i to uker i starten av svangerskapet, noen dager litt brunt, men en dag masse friskt rødt blod! sitter nå med en helt friskt og fin gutt i magen, 20 uker på vei. fant aldri ut hva blødningene kom av. lykke til, det går nok helt fint Godt å høre at det kan gå helt fint! Takk for svar 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det slik som deg i hele første trimester. I uke 6 fikk jeg en liten styrtblødning og var helt overbevist om at hadde gått galt. Men hastetime til UL viste et lite embryo med tydelige hjerteslag. Blødningen avtok, men noen dager etter spottet jeg brunt igjen. Ny UL; alt sto fortsatt fint til. De neste ukene spottet jeg brunt av og på og hadde flere UL-er. Jeg fikk aldri en skikkelig forklaring på hvorfor jeg småblødde, annet enn at enkelte gravide har det slik pga ekstra skjøre slimhinner. Etter første trimester stoppet spottingen plutselig, og noen måneder senere ble jeg mamma til verdens nydeligste. Anonymkode: 58b83...1e4 Høres ut som meg - håper jeg får samme utfall 😄 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk de målt opp HCG verdiene? Jeg hadde også det på uke 6+3 og de resulterte i SA. Mens en annen venninne fikk en del blødninger, mye mer enn meg og hun og fosteret har det bra. Krysser fingrene for deg. Anonymkode: d0d14...cd2 Ble målt i uke 5, fine tall med fin stigning. Har jo også vært på to UL i forrige uke hvor det var liv begge gangene.. Og utfloden har gitt seg etter max 12 timer hver gang, og er en uke mellom hver episode så krysser fingrene for at det går veien! Hvor lang tid tok det fra du begynte med brunlig utflod til du skjønte at det var en SA på gang? Og så du hjerteslag på UL først?
A4-livet Skrevet 18. april 2016 #17 Skrevet 18. april 2016 Siden det har vært etter sex eller trening hver gang høres der ut som helt ufarlige blødninger grunnet skjøre slimhinner. Bra at du får så god oppfølging da
Bokdamen Skrevet 18. april 2016 #18 Skrevet 18. april 2016 Har du hatt innvendig UL? Jeg fikk litt brunt slim dagen etter at jeg hadde det...
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #19 Skrevet 18. april 2016 Har hatt det slik i begge mine svangerskap, det gikk helt fint. Anonymkode: a2013...8b2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #20 Skrevet 18. april 2016 2 timer siden, Muffin skrev: Og det har gått bra? det har nemlig vært etter sex eller hard trening hver gang... Også brunlig hos deg? Det gikk fint ja. Kun brunt ja, aldri rødt. Etter ca 6-7 ganger sluttet jeg å bekymre meg ;-) sluttet etter uke elleve ca. Anonymkode: 910f1...211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå