Gå til innhold

Alkohol eller ikke???

Alkohol i bryllup eller ikke?  

2 stemmer

1. 1. Alkohol i bryllup eller ikke?

• ja
      51
    • nei
      4
    • vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på hva som er vanlig jeg! Er planen å ha alkohol eller ikke i bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mest vanlig å ha alkohol i bryllup ja. Vi hadde drikkebonger, 3 til hver, for å unngå fri flyt i baren... Så sparte vi litt penger, og slapp "julebord-fyll". Dette var etter middagen forresten, under middagen fikk gjestene vin.

Skrevet

For vår del er det en selvfølge med alkohol i bryllupet. Ikke minst til maten hvor vi skal servere vin. Ellers er det inkludert åpen bar hvor vi skal ha selskapet vårt. De har hatt mange bryllup der og har regnet seg frem til et gjennomsnitt på 3 drinker pr pers utenom kaffe avec. Det var visst så og si aldri de hadde gått i minus på dette regnestykket. Tror ikke vårt bryllup vil skille seg så veldig fra gjennomsnittet m.h.t. alkoholkonsum.

Skrevet

Vi hadde velkomstdrink, vin og øl til maten, kaffe avec og tre bonger pr prerson. Det gikk så fint atte. Selv med barna tilstede. For det ble aldri noe fyllelag, bare masse festsetmte mennesker. Mange brukte ikke bongene heller.

Så det ble ja på avstemmingen det. :)

Skrevet

Vi hadde ikke alkohol i bryllupet - noe som var riktig for oss, selv om vi ikke er avholds. Vurderte litt frem og tilbake om vi skulle ha alkohol til bare maten, men ble som sagt ingen alkohol i det hele tatt. Ble heller "egenpresset" eplenektar, farris, mineralvann og isvann.

Skrevet

Når vi skal ha bryllup en gang skal vi ha åpen bar- det er det som er det vanlige i trøndelag... :ler:

Vi har da IKKE tenkt å ha feiring på hotell etc.

Skrevet

Hvordan gjøre dere dette? vI SKAL HA alkohol men vil ikke at folk skal drikke seg fulle. Åssen ordner dere dette? Har alle bonger??? Hvor mye trenger vi av hvert?

Skrevet

Ha folk du stoler på i baren!

Helst innleid proff, som vet å behandle folk som får for mye. Spy på toalettet er ikke kult!

Hvor mye du trenger avhenger jo av hvor mange gjester, og hva slags type gjester.

Liste til baren

100 personer - 600 enheter - totalt 30 flasker med brennevin / diverse

Vodka vanlig 5

Finlandia lime 1

Finlandia Cranberry 1

Gin 1

Rom 1

Rom lemon 1

Whisky 4

Bourbon 1

Cognac 1,5

Baileys 7

Dooleys x?

Blå Curacao 7

Martini 3,5 liter

Apfelcorn 4

Amaretto 1

Cherry liqueur 1

Jordbærlikør 1

Malibu 1

Batida de coco 1

Tequila 2

Tequila mørk 1

Pisang Ambon 1

Lime / sitronlikør 1 (Marie Brizard)

Epleschnapslikør 1

Ferskenlikør 1

Rom mørk 1

Cognac til kaffen - ca. 1,5 liter - Bache Gabrielsen

Bailey's til kaffen ca. 1,5 liter

12 kasser øl

5 kasser rusbrus

40 rødvin

30 hvitvin

10 flasker Martini Asti velkomstdrink

Det er jo slett ikke nødvendig å ha så mange sorter, men dette hadde brudgommen samlet på i flere år.

Det ble igjen både sprit, øl og vin, men noe kan være greit å stikke til folk som gaver som takk for hjelpen o.l., og det meste av dette står seg jo i lange tider, bare det ikke er åpnet.

Skrevet

En selvfølge med alkohol syntes nå vi.

Blir vin til maten, og fri bar etterpå (skal ikke ha bryllupet på hotell).

Har en proff bartender innleid til baren.

Regner med at folk blir fine i farta, men at "that's it" :wink:

Skrevet

Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup. Det var helt fantastisk mat der, så jeg savnet virkelig et glass rødvin. Utenom det var det helt greit med "eplemost". Men jeg syntest faktisk at det var veldig synd at det ikke var dette ene (kanskje to? :wink: ) rødvinsglasset. Det hadde passet mye bedre til maten, og fremhevet denne på en mye bedre måte.

Skrevet

Vi skal ha alkohol. Alle gjestene har (som vi vet om) naturlig forhold til alkohol, og vi ønsker det som en del av bryllpsmiddag-/festen. :P

Skrevet

Ja, vi hadde alkohol. Vi spanderte velkomstdrink, drikke til maten og kaffe avec + drinker etterpå. Resten betalte gjestene selv.

Skrevet

Jeg synes det å ha ingen eller sparsommelig med alkohol i et bryllup er veldig gjerrig og smålig overfor gjestene sine. Kostnadene for bryllupsgjestene har jo vært oppe før i dette forumet, og det minste man kan gjøre er da å varte dem opp skikkelig.

Når jeg betaler for utdrikkingslag, reise, hotell og gave (kommer ofte opp i rundt 2000 tilsammen), regner jeg med at jeg i det minste burde få en skikkelig oppvartning som takk. Ikke det at jeg kommer til å drikke meg dritings, men det provoserer meg når jeg får et par drikkebonger og beskjed om å dekke resten selv.

Skrevet

Vi hadde alkohol i vårt bryllup. Det er helt naturlig for oss å nyte en god vin til maten, noe som vi gjør stadig vekk elllers også.

Så hadde vi selvsagt diverse "godsaker" til kaffen. Cognac og likør + div. Men også alkoholfritt selvsagt for de som ønsket det, både til middagen og til kaffen.

Skrevet

Vi hadde vin til maten og åpen bar etterpå, og tror nok at alkohol er veldig vanlig i de fleste brylluper ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...