Gå til innhold

Til dere andre som har opplevd vold, hvordan har det vært i retten for deg om samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å spise meg innvendig, hvordan min rettsak om samvær og full omsorg skal foregå, og resultat ut fra det. Det er grusomt å tenke at min ex ønsker å se barna igjen, selv om det er dagssamvær under tilsyn av familie som han så fint la frem via advokaten sin. Jeg mener at det ikke er sunt for mine gutter å møte sin far gjen, før behandling er på sin plass. Ja, vi har tatt skade av dette, og jeg er veldig bekymret for utfallet om jeg skal gå og høre på min advokat. Hun sier det på en måte at siden det har gått såpass lang tid, og blablabla... Hun gjorde meg usikker på om hun ville vinne.

H****te om jeg hadde hatt en krystallkule. Så jeg vil spørre om andres erfaringer i forhold til vold, rettsak og samvær. Mitt personlige ønske er selvfølgelig at han hadde råtnet i fengsel. Og barna har så klart sagt at de ikke ønsker å møte sin far.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg ble tvunget til å sende sine barn på samvær til far på tross av at guttene var relativt store og sa de ikke ville. De hadde bevis på at faren har mishandlet både mor og barna så ille at det har endt opp med sykehusinnleggelser. De var skikkelig uheldige å fikk en av de dårligste barnepsykologene i systemet som ikke holder seg til fakta og som alltid holder med far. Så det ble til samvær med dom, barna nektet å reise og hun fikk jo da bøter osv. Men barna har aldri reist på samvær, de har ingen kontakt med far, skyr han som pesten. Alle barna sliter i dag på grunn av at de ikke ble trodd av systemet og ser på det som ennå et overgrep at de med dom egentlig ble tvunget til å være sammen med en som har mishandlet de i over 15 år. De føler seg utrolig sviktet av samfunnet, med god grunn.

Når det kommer til deg og din situasjon så kan du ikke annet enn å håpe, ikke ta noe for gitt for da er jeg redd du ender opp i fortvilelse. Håper du har noen som støtter deg gjennom denne prosessen. :blomst:Og jeg vet det er en fattig trøst men barna dine vil alltid vite at det er du som har støttet opp om dem og gjort det du kunne for at de skal være trygge. Og noe mer enn det kan du faktisk ikke gjøre. Så får vi bare håpe at systemet gjennomskuer den drittsekken av et "mannfolk".

Anonymkode: 67948...786

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...