IdaC Skrevet 24. oktober 2004 #1 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg har akkurrat vært gjennom en STOR freak out. Ikke fordi jeg var i tvil om jeg ville gifte meg med mannen jeg elsker, men fordi mine kommende svigers blandet seg i livet vårt, og nå først og fremst bryllupet! De ønsket å planllege ALT som har med bryllupet vårt å gjøre, de ble til og med sure fordi jeg ikke hadde dem med da jeg kjøpte kjolen min! At jeg kunne være så frekk mente de. Det klikket fullstendig for meg, jeg brøt forlovelsen, hadde en kjempe krangel med samboeren min og flyttet hjem til foreldrene mine.(han støttet foreldrene sine og ikke meg, men dette har forandret seg nå) Men min sambo fant ut at jeg betyr alt for ham, og at ikke engang forelderene hans skal få lov å ødelegge vår lykke. Han hadde en kjeme oppvask med dem, hvor det endte opp med at jeg har ingen lyst å se dem på laaaannnggg tid, de får ikke lov å si et eneste ord angående livet vi lever (de blandet seg i det også) og de skal ikke være med på planlegging av bryllupet. Jeg flyttet hjem igjen igår, jeg er ikke helt klar for å planlegge bryllupet, så vi har bestemt oss for å legge det på hylla for en stund. Vi skulle egentlig gifte oss i januar, men slik som ting har utviklet seg nå, er det tvilsomt at det blir da. Det var bare flaks at vi var trege med å sende ut invitasjoner...
rutti Skrevet 24. oktober 2004 #2 Skrevet 24. oktober 2004 Kjempe trist å høre at de blander seg sånn i livet dere lever. Det skal liksom være moro å planlegge bryllup,og jeg skjønner godt at du ikke tar med deg svigers for å kjøpe kjole. Vi har fått lov å planlegge alt det vi vil, ingen som blander seg inn.
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2004 #3 Skrevet 24. oktober 2004 Uffda. Det er ikke mye gøy når det blir slik. Hvorfor i all verden mener dine svigerforeldre at de har rett på å være med på all planleggingen?
diddi Skrevet 24. oktober 2004 #4 Skrevet 24. oktober 2004 Ha med svigers for å kjøpe kjole??? :o Det må være utrolig rare mennesker som ikke selv skjønner hvor merkelig det er. Og at mannen din ikke forsto det?? Jeg forstår det slik at du trakk frem dette eksempelet som prikken over i'en. Jeg kan jo klare å forestille meg noe av det du da må ha opplevd med dem. Men dette høres jo helt utrolig ut. Etter en slik stor oppvask så må du være obs på at det er mye som er helt normalt å si. Slik at du ikke tar alt i "verste mening" dersom de faktisk forsøker å anstrenge seg for å være "normale". Det kan jo også bli et problem etterpå. Jeg ønsker dere begge lykke til videre. Godt at oppvasken kom før bryllupet, og at du ikke lot dette tusle og gå, for etterpå å oppdae atdet ikke ble slik dere ønsket.
IdaC Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2004 Hei, det lurer jeg også på, de skal ikke være med å betale bryllupet (mine foreldrene skal), og jeg forstår heller ikke hvilken glede de har av å bestemme hvilken kjole jeg skal ha, og hvordan vi skal pynte lokalet. Jeg prøvde å forklare dem at det er VÅR dag, og ikke deres, men det mener ikke de tideligvis... Ja, det skulle være gøy å planlegge, og det var det også, helt til for noen uker siden. Men det virker som at de har fått seg en lærepenge nå, tror forloveden min var ganske hard mot dem, men jeg bare syns at det tok ham altfor lang til å skjønne at foreldrene hans ikke har noe med livet og bryllupet vårt å gjøre...
rutti Skrevet 24. oktober 2004 #6 Skrevet 24. oktober 2004 Er det ikke noe de kan få gjøre da, kanskje de føler seg hjelpeløse? En liten oppgave kanskje,???
IdaC Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2004 Vi hadde jo så klart tenkt å gi dem litt å gjøre, det blir godt å få hjelp fra alle kanter, men problemet deres var at de ville bestemme form for bryllupet, hvor det skal være, maten vi skal spise, pynting av bryllupet rett og slett alt! Så da jeg sa ifra at det får de ikke lov til, kalte de meg uhøflig og uoppdragen (bare en brøkdel av det de har kalt meg)
Saeria Skrevet 24. oktober 2004 #8 Skrevet 24. oktober 2004 Så trist med svigers! Godt du og din kjære har ordnet opp dere i mellom. til deg fra meg.
Vivekke Skrevet 26. oktober 2004 #9 Skrevet 26. oktober 2004 Føler med deg Ida! Vet akkurat hvordan du har d - har nettopp vært igjennom noe lignende selv! Helt forferdelig å oppleve å ikke få støtte fra de rundt oss når det gjelder som mest. Vi har også avlyst bryllupet på grunn av holdning/innblanding fra "svigermor". Trodde aldri det skulle bli så mye trøbbel ut av noe som egentlig bare burde vært preget av glede. Nå vurderer vi alternativer, som feks. å gifte oss i utlandet. Men jeg må innrømme at jeg blir veldig lei meg hvis det blir løsningen - har så lyst til å dele dagen med familie og venner!!! Ønsker dere lykke, lykke til ! Håper dere finner en løsning! :trøste:
Andrine22 Skrevet 26. oktober 2004 #11 Skrevet 26. oktober 2004 Reis bort å gift dere! Ha en herlig tur-bare dere to...
IdaC Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2004 Vi har tenkt på det også de siste dagene, men problemet er at jeg ville aldri tilgitt meg selv for ikke å ha hatt min søster og foreldrene tilstede. De betyr så altfor mye for meg... Siden de har ødelagt så mye av gleden ved å planlegge bryllup for meg nå, tenker vi på å ha et enklere bryllup nå, med kun nærmeste familie og vennene våre. Vi har egentlig bestemt oss for å gifte oss 28.januar, men vi har lurt litt på om ikke vi skal flytte på den. Akkurat nå orker vi ikke å snakke mye bryllup med hverandre, da det er en følsom tema med tanke på at foreldrene hans kun skal være gjester i bryllupet, noe de absolutt ikke er fornøyde med, men må finne seg i.
Cathie Skrevet 26. oktober 2004 #13 Skrevet 26. oktober 2004 Akkurat det med svigers er det kjipeste med bryllup. Sliter med det samme selv, svigermoren min kommer bare plutselig med masse ting hun har kjøpt til bryllupet, servietter, pynt til ditt og datt, og da er det lissom forsent å si nei det passer ikke inn, for da er det allerede kjøpt. Og som regel, hvis jeg kommer med noe jeg syns hadde vært fint får jeg bare beskjed om at det er det ikke... Føler virkelig med deg! Trøsteklem
Vimsevips Skrevet 28. oktober 2004 #14 Skrevet 28. oktober 2004 Ser flere enn meg har svigerfamilier som stadig blander seg, ikke bare jeg. Vi fikk tilslutt vår dag, slik vi ville ha den, på den dagen vi hadde bestemt. For å få det til, satte vi opp 3 regler, som alle involverte måtte godta. -Alle kan uttale seg, komme med forslag, men må godta et nei, eller konstruktiv kritikk fra brudeparet. (Søstra mi og pappa fikk mange avslag på bordkort, før vi ble enige). -Innkjøp som ikke er klarert med oss (brudeparet) kan man måtte bli sittende igjen med selv. (Svigermor har ca 40 lyserosa roselys nå) -Godtar man ikke disse betingelsene, kan man heller ikke bidra økonomisk. Planlegginga vår gikk på en humpete vei, men vi kom i mål, og jevnt over koste vi oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå