Gjest Alene på søndags morgen.. Skrevet 24. oktober 2004 #1 Del Skrevet 24. oktober 2004 SØNDAGSMORGEN Jeg våkner til stillhet. Bare lyden av regndråper som møter høstløvet på bakken utenfor kommer inn gjennom mitt åpne soveromsvindu. Jeg småfryser. Hutrer. Mine nakne armer søker varmen under dyna. Takene svever. Snur hodet mot den tomme puta i sengas andre halvdel. Ingen sovende pust fra en bedre halvdel Ingen øyne som møter mine Ingen som åpner dyna og ønsker meg velkommen under. Ingen som spør hvordan jeg har det. Ingen som spør om jeg har sovet godt. Regndråpene fortsetter å treffe løvet. Lyden av dråpene gir gjenklang i hodet mitt. Ensomheten og tomheten de tunge tankene tar snart overhånd, og nok en gang brister skallet. Jeg lar tårene strømme nedover kinnet ikke en lyd kommer fra meg. Lenge ligger jeg sånn. Lenge - tårene har stanset Til og med utenfor er det blitt stille. Nesten alle søndagsmorgener er like ja, bortsett fra regndråpene utendørs. Jeg står opp, går på badet skyller ansiktet mitt i kaldt vann slik at alle spor av tårer forsvinner. Dagen har startet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. oktober 2004 #2 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det var et nydelig dikt. Sårt og vemodig. Jeg håper dagen din ble fin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #3 Del Skrevet 26. oktober 2004 Huff, begynte å gråte nå jeg!! Vet hvordan du føler det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå