Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt litt med en "hjemmelaser" (IPL) som vel egentlig ikke er ordentlig laser. Ikke blitt spesielt vellykka.. Noen som har forsøkt laser hårfjerning på klinikk? Tenker på ben, armer, bikini/brazilian etc. 

Anonymkode: f6f57...4b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg også interessert i å høre mer om! Anyone? 

Anonymkode: 0b04e...93c

Skrevet (endret)

Veldig fornøyd, tok på Drammen Laserklinikk. Koster en del, men absolutt verdt hver krone! Virker best hvis du har mørke hår. Du må påregne 5-6 behandlinger.

Endret av halo
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det på klinikk, men gjorde det ikke ferdig. Du trenger en del behandlinger, og det blir dyrt (mer enn jeg hadde råd til da). Man får heller ikke så gode resultater om man har litt lyse hår. 

Bare gjør det om du har anledning til mange behandlinger - to eller tre utgjør ingen forskjell.

Anonymkode: 46edc...98d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, halo skrev:

Veldig fornøyd, tok på Drammen Laserklinikk. Koster en del, men absolutt verdt hver krone! Virker best hvis du har mørke hår. Du må påregne 5-6 behandlinger.

Takk! Etter de 5-6 behandlingene, må du ta etterbehandlinger ofte? Koster evt de det samme? Var det veldig vondt? Hvor lenge ventet du mellom behandlingene? Fikk du en "pakkepris" (hvis du tok flere områder)? 

Skrevet (endret)
Den 10. april 2016 at 12.55, AnonymBruker skrev:

Takk! Etter de 5-6 behandlingene, må du ta etterbehandlinger ofte? Koster evt de det samme? Var det veldig vondt? Hvor lenge ventet du mellom behandlingene? Fikk du en "pakkepris" (hvis du tok flere områder)? 

Nå tar jeg etterbehandling ca en gang i året, det er ikke slik at håret vokser gradvis ut igjen slik som etter voksing, men mer som at det kommer et og annet hårstrå her og der. Enkelt å nappe/vokse det lille som måtte komme i mellomtiden! Jeg betaler mindre nå. 

Mener ikke å virke pysete, men vil si at det var alt fra lett ubehagelig til direkte vondt, avhengig av hvor og hvilken styrke laseren brukes. 

Jeg fikk en pakkepris, prisen avhenger av hvordan din hårvekst er.

Det er vanlig med 5-6 uker mellom behandlingene, evt mer men da tar jo hele prosessen enda lenger tid. 

Endret av halo
skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen på IPL og laser er bølgelengden, og begge kan virke godt som hårfjerning. Noen punkter til info:

- Best resultat får man med mørke hår og lys hud. Laseren reagerer med pigmentene, dvs. lite pigmenter (lyse hår) gir dårlig effekt. Brun/mørk hud vil også reagere med laseren, og kan derfor få skader.

- Behandlinger med ca. 6 ukers mellomrom (litt avhengig av hvor på kroppen) gjør at man følger hårsekkenes syklus.

- Håret må være kort ved behandling. Barber et par dager før så det rekker å komme litt ut. IKKE napp eller voks før beh.

- Etter beh. må området skjermes mot sol i 6-8 uker, deretter beskyttes med høy solfaktor.

- Beregn 6-8 beh., men vær forberedt på at noen kan behøve flere. Kommer an på hårene, styrke på apparatet og intervallene.

- Vedlikeholdsbeh. må man regne med fordi vi har en del hårsekker som ligger i hvile, og ikke har vært i aktivitet enda. Men de kan bli aktive etter hvert; dvs. at det er NYE hår som kommer senere, og ikke de som ble ødelagt ved forrige behandling.

- Smerter...tja..... Veeeldig individuelt! Noen synes det bare stikker litt, andre synes det er fryktelig vondt! Det kommer bl.a. på smerteterskel, hvor på kroppen, og hva slags maskin man bruker.

Anonymkode: bfc32...34a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...