AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Hei. Idag skulle jeg møte vennene mine. Vi skulle på fest, og jeg har ikke penger. Så jeg tenkte at jeg kunne bli med for det sosiale, fordi jeg har vært mye alene i helgene. (jeg er 18 år) Og nå blir jeg nektet å dra, og jeg har virkelig lyst. Så lyst, jeg vil ikke bli hjemme. Jeg vil være med venner. Jeg driter i alkoholen, jeg vil bare være sosial. Har jeg rett til å bli sint, eller er dette typisk 18-åring? :))) Anonymkode: 2e4d4...71d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Du er 18 år, dermed myndig. Ingen kan si at du ikke får lov til å forlate huset, med mindre politet har deg under husarrest.. Hvem er det som ikke tillater deg, og hva er grunnen? Anonymkode: e575d...a23 6
urenluren Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Er det foreldrene som nekter deg? Du er myndig, så det syntes jeg blir for dumt. 1
Gjest Klopp Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Du er myndig og bestemmer helt selv. Ingen kan nekte deg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Vi kjenner deg ikke, så det er umulig for oss å si. Ville du drukket deg sørpe dritings om du hadde hatt penger til det, eller ville du klart du å begrense inntaket? Anonymkode: f7ef1...ab7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, urenluren skrev: Er det foreldrene som nekter deg? Du er myndig, så det syntes jeg blir for dumt. Ja, moren min nekter meg, fordi hun synes det ikke er visst å dra på byen uten penger. Jeg trenger ikke alkohol, vil bare snakke med venner.. Anonymkode: 0d0d8...a66
Fredsmegleren Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Foreldrene kan nekte han/henne med å si at han/hun bor under deres tak og må da innrette seg. Er det noen spesiell grunn til at du ikke får lov til å dra? Eventuelt noen tidligere hendelser? 6
Jolene Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 Moren din kan ikke nekte deg å dra ut dersom du vil dra ut. Du er 18 år og myndig. Ergo kan du gå ut så mye du måtte ønske. 4
Zyria Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, Fredsmegleren skrev: Foreldrene kan nekte han/henne med å si at han/hun bor under deres tak og må da innrette seg. Er det noen spesiell grunn til at du ikke får lov til å dra? Eventuelt noen tidligere hendelser? Nei. Kun at jeg ikke har penger, men inngangen er gratis. Alt jeg vil er å være med venner. Og det har skjedd noe tidligere, jeg ble beskyldt for å sperre/stenge min egen bankkonto. Og jeg har ikke rørt den. Og nå får jeg konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 Som de andre sier over her, du er myndig og har lov til å gå ut om du ønsker det. Men skjønner at det kan bli vanskelig siden moren din da kan utøve sin rett og låse døra og nekte deg å komme inn igjen - hvis hun finner det for godt. Selv om moren din ikke mener det er noen vits i å gå ut fordi du ikke har penger, så er det ikke hennes sak. Det er godt å komme seg ut bare for å være ute blant folk. Da jeg var på din alder hadde jeg aldri penger til å gå ut på by'n, men jeg gikk ut for å treffe folk allikevel. Det koster ingenting å prate med folk og ha det gøy der det går an å komme inn uten å betale inngangspenger. Anonymkode: c06e3...2f0
Fredsmegleren Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 2 minutter siden, Zyria skrev: Nei. Kun at jeg ikke har penger, men inngangen er gratis. Alt jeg vil er å være med venner. Og det har skjedd noe tidligere, jeg ble beskyldt for å sperre/stenge min egen bankkonto. Og jeg har ikke rørt den. Og nå får jeg konsekvenser. Huffda haha, bruker selv aldri penger på byen
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Det er ikke så veldig rart egentlig. Når du er så ung. Anonymkode: fb4c4...b42
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #16 Skrevet 9. april 2016 Kanskje hun er redd for at noen skal spandere på deg, og forvente "gjengjeldelser"? Mange svin ute på byen dessverre. Jeg vet ikke hvordan det er der du bor eller om din mor har dårlig erfaring, men kan det være årsaken? Anonymkode: f7ef1...ab7 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #17 Skrevet 9. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun er redd for at noen skal spandere på deg, og forvente "gjengjeldelser"? Mange svin ute på byen dessverre. Jeg vet ikke hvordan det er der du bor eller om din mor har dårlig erfaring, men kan det være årsaken? Anonymkode: f7ef1...ab7 Ja, hun nevnte det. At hvis vennen min tilfeldigvis ville spandere, så måtte jeg betale tilbake. Kan hun ikke stole på meg? jeg sier nei da, jeg vil bare være sosial! Anonymkode: 0d0d8...a66
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #18 Skrevet 9. april 2016 Du er 18 år og myndig. Jeg forstår ikke hvorfor du da fortsatt lar din mor bestemme over deg. Anonymkode: de1c1...baf 1
Maleficenta Skrevet 9. april 2016 #19 Skrevet 9. april 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Idag skulle jeg møte vennene mine. Vi skulle på fest, og jeg har ikke penger. Så jeg tenkte at jeg kunne bli med for det sosiale, fordi jeg har vært mye alene i helgene. (jeg er 18 år) Og nå blir jeg nektet å dra, og jeg har virkelig lyst. Så lyst, jeg vil ikke bli hjemme. Jeg vil være med venner. Jeg driter i alkoholen, jeg vil bare være sosial. Har jeg rett til å bli sint, eller er dette typisk 18-åring? :))) Anonymkode: 0d0d8...a66 Ja du har rett til å bli sint. Du er 18 og myndig. Mine foreldre var og like kjipe da jeg var 18 og fortsatt bodde hjemme. Husker jeg var fly forbanna
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #20 Skrevet 9. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er 18 år og myndig. Jeg forstår ikke hvorfor du da fortsatt lar din mor bestemme over deg. Anonymkode: de1c1...baf Jeg får konsekvenser for noe jeg aldri har gjort. Anonymkode: 0d0d8...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå