Piglet Skrevet 24. oktober 2004 #1 Skrevet 24. oktober 2004 I media er det jo endel snakk om at Ap vil danne regjering med enten SV eller både SV og Sp hvis de vinner neste stortingsvalg. Hvis det blir aktuelt, er jeg veldig usikker på hvordan jeg vil stemme. Jeg ville i utgangspunktet stemme på Ap, men et samarbeide med noen av disse partiene ligger veldig fjernt for meg, både pga. hva SV og Sp står for, men enda mere pga. EU. At Norge kommer med i EU er kanskje den aller viktigste saken for meg i norsk politik. Men hvis ja-partiet Ap samarbeider med nei-partiene SV og Sp ser det jo sort ut for en ny folkeavstemning. Så derfor har jeg to spørsmål: 1) Hvis dette samarbeidet blir noe Ap stiller til valg på, bør jeg da egentlig ikke stemme på Ap? Det blir jo på en måte å gi en stemme til alle tre partiene... 2) Hvilket parti skal jeg stemme på i stedet, hvis EU-medlemskap er (noe av) det viktigste for meg? Den andre koalisjonen (V, H og Krf) er jo også dannet på tvers av holdninger til EU, og vil dermed heller ikke presse på for ny EU-debatt. Hva synes dere? Er det flere potenstielle Ap-velgere som har samme problem? Piglet PS Interesant artikkel, delvis om problemstillingen: http://www.aftenposten.no/meninger/komment...ticle896561.ece
Pinocchio Skrevet 24. oktober 2004 #2 Skrevet 24. oktober 2004 Å være redd for at det ikke blir en ny EU avstemming, er som å være redd for at neste vår ikke kommer. Stem pga andre ting. Om det er riktig eller galt- Norge vil være medlem i løpet av få år. For meg er det kanskje ikke så viktig om Norge er medlem eller ikke, men om EU er riktig. Jeg håper det..
Piglet Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2004 Å være redd for at det ikke blir en ny EU avstemming' date=' er som å være redd for at neste vår ikke kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå