Gå til innhold

Bytte bank.. men til hva?

Sheherasade

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg har Sparebank1 og dette er fordi jeg er LO medlem og får gode betingelser av den grunn. Nettbanken deres har kommet seg vesentlig de siste årene. De har også mobilbank og de har MCash som er en konkurrent til Vipps.

Jeg er også fornøyd med boliglånsrente og service ytt av min kontaktperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, wintergirl skrev:

Hvem bank er sikrest til å bestå hvis det skulle skje en krise? Har blitt fortalt at dnb er statsdrevet og dermed mer sikre en private banker? Noen som vet?

Bankenes sikringsfond

Du skal ikke svelge rått alt du blir fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prt90 skrev:

Enkle ting som å opprette nye bankkontoer, bestille bankkort, søke betalingsutsettelse eller betale ned ekstra på lånet, automatisk budsjett, regnskap, handle aksjefond, aksjehandel, pensjon, forsikring. Helautomatisk og full oversikt i DNB sin nettbank, helt fraværende i Danske Bank sin nettbank. I tillegg er brukergrensesnittet skikkelig primitivt.

:klo:

Vi har tydeligvis ikke den samme Danske Bank du og jeg.

- men det er helt fritt valg hvilken bank man ønsker å ha, så jeg forstår ikke hvorfor du klager sånn på en bank du kan velge bort fordi du ikke liker de løsninger den banken har i nettbanken sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, uttale seg om en sak når det eneste man vet om saken tydeligvis er basert på én overskrift man har lest i VG..? Seriøst?

Anonymkode: 2f762...1d7

Kom igjen, da. Host opp noen argumenter for at vanlige bankkunder skal ha en slik "skandale" som hovedgrunn for valg av bank, fremfor det som egentlig er viktig for en kunde, som betingelser, tilgjengelig, nettbankløsning, service osv.

Jeg har DNB, og straks jeg får bedre totalbetingelser i en annen bank kommer jeg til å skifte. Men jeg bytter IKKE pga. noe noen i DNB Luxembourg har gjort som har null relevans for mitt kundeforhold.

Anonymkode: cf768...c29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt Skandiabanken i mange år, de kommer "alltid" på førsteplass på kundetilfredshet, fravær av gebyrer og andre goder som vi liker, det er bare å google det. Jeg har iallefall alltid vært superfornøyd.

Anonymkode: 51165...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, wintergirl skrev:

Ok, håper det stemmer. Har ikke dnb selv. Men ble fortalt at hvis noe skulle skje så ville staten hjelpe dnb, mens de private ville gå konk og kundene ville miste pengene de har i den banken? Syns det høres rart ut, men vet ikke så mye om det der.

Alle de norske bankene er med i et sikringsfond som gjør at alle innskudd opp til 2 millioner kroner er trygge. Så lenge du passer på å ikke ha mer enn 2 millioner i hver bank så er pengene dine trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, prt90 skrev:

Alle de norske bankene er med i et sikringsfond som gjør at alle innskudd opp til 2 millioner kroner er trygge. Så lenge du passer på å ikke ha mer enn 2 millioner i hver bank så er pengene dine trygge.

Ok, takk for svar. Da vet jeg det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Bankenes sikringsfond

Du skal ikke svelge rått alt du blir fortalt.

Har ikke svelget noe rått jeg. Det er et par jeg kjenner som mener dnb er kun den eneste som er til å stole på. Men nå har jeg fått en fin link ihvertfall å vise til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det en bank med HØYE renter? (Trolig ikke, men litt høyere enn vanlig, da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom igjen, da. Host opp noen argumenter for at vanlige bankkunder skal ha en slik "skandale" som hovedgrunn for valg av bank, fremfor det som egentlig er viktig for en kunde, som betingelser, tilgjengelig, nettbankløsning, service osv.

Jeg har DNB, og straks jeg får bedre totalbetingelser i en annen bank kommer jeg til å skifte. Men jeg bytter IKKE pga. noe noen i DNB Luxembourg har gjort som har null relevans for mitt kundeforhold.

Anonymkode: cf768...c29

Fordi man har et forbrukeransvar for å sende signaler rundt uetisk oppførsel, kanskje? Etikk, vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vox_populi skrev:

Fins det en bank med HØYE renter? (Trolig ikke, men litt høyere enn vanlig, da?)

Generelt er det vel de mindre bankene som gir gode renter på sparekonto, om det er det du er ute etter. I årevis har sparekontoen min i Landkreditt tilbudt langt bedre rente enn DNB, Nordea, Sparebank1 osv, sammen med ubegrensede uttak. Nå er den derimot 0.5 % fra første krone,  og 1.20 % over 100 000, så ikke akkurat lukrativt :P Et raskt googlesøk viser at Bank Norwegian har 1.75 % i hvert fall. Hvis du søker litt så fins det sikkert nettsider som sammenligner renter i alle bankene. Som sagt, mindre banker har ofte bedre renter og mindre betingelser. I Nordea f.eks må man spare fast beløp i måneden og får maks 12 gebyrfrie uttak i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vox_populi skrev:

Bluestep, santander og komplett bank har ganske gode renter. Ihvertfall såppas at det er lønnsomt å ikke betale ned boliglånet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anders15 skrev:

Jeg bruker skandibanken som er helt kurrant

Men har ikke de ganske dårlige utlånsrenter? DnB har jo 1.9% 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...