Gå til innhold

Bytte bank.. men til hva?

Sheherasade

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har bestemt oss for å bytte bank etter DnB-avsløringen, men til hvilken? Noen som har tips. Vi ønsker en bank som:

- Er i forkant med rente-nedsettelse, ikke sist

- Har god nettbank-system

- Har god kundeservice

Sikkert andre ting jeg ikke kommer på akkurat nå også.

Tips, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvilken dnb avsløring? Jeg har hatt dnb en stund og irriterer meg over den, synes det er en drittbank. Vurderer OBOS banken pga renten men det koster årsavgift per år tror jeg så da vet jeg ikke om det spiser opp litt av renten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nå Danske bank. I tillegg til andre andre banker for sparing og kredittkort med fordeler. 

På tester kommer Skandia banken (tror jeg) best ut i kundetrilfredshet. Google beste bank, kundetilfredshet bank. Lokale banker er ofte gode, spørs hvor du bor? 

DNB kvittet jeg meg med da jeg var yngre og mer bevisst. 

Anonymkode: 23b5a...5d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker DnB, Skandiabanken, Bank Norwegian, og Danske Bank. I tillegg til en bank jeg ikke husker navnet på i Panama som egentlig eies av et selskap jeg opprettet der (etter råd fra DnB), men det blir litt vanskelig nå. Så jeg er også ute etter en litt lyssky bank som deler min aversjon for å betale så fascister og folk i åndsnød kan sløse bort penger på sine egne storhetsfantasier.

Danske Bank er jeg veldig fornøyd med egentlig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handelsbanken, jeg er superfornøyd!

Anonymkode: 04e42...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skandiabanken er lave/ingen gebyrer, og god kundeservice. Eneste minuset med den, som med alle rene nettbanker, er hvordan sette inn kontanter. Selv har jeg en konto i DNB (uten bankkort) kun for å kunne sette inn penger i Post i Butikk. Så deler av kundeforholdet kan være lurt å beholde.

Anonymkode: 7f4ae...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker KLP til boliglånet. Sikkert ikke den billigste, men jeg de har ikke "skjulte" gebyrer som straffer deg senere.

Anonymkode: 28395...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Sheherasade skrev:

Jeg og min kjære har bestemt oss for å bytte bank etter DnB-avsløringen, men til hvilken? Noen som har tips. Vi ønsker en bank som:

- Er i forkant med rente-nedsettelse, ikke sist

- Har god nettbank-system

- Har god kundeservice

Sikkert andre ting jeg ikke kommer på akkurat nå også.

Tips, anyone?

Ville foreslått DNB basert på kriteriene dine :) Men lykke til!

Anonymkode: 5366b...22e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, prt90 skrev:

Danske bank har bra rente men ubrukelig nettbank

Enkel nettbank og enda enklere mobilbank. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville foreslått DNB basert på kriteriene dine :) Men lykke til!

Anonymkode: 5366b...22e

Hehe, jeg også :)

Seriøst, bytte bank pga noe greier nede i Luxembourg som har noe med noe i Panama å gjøre..? Seriøst?

Ts, om du finner en bank du mener er bedre for deg når det gjelder totalbetingelser, kundeservice, tilgjengelighet, nettbank osv, så bør du bytte bank. Men ikke uten en skikkelig grunn.

Anonymkode: cf768...c29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, bytte bank pga noe greier nede i Luxembourg som har noe med noe i Panama å gjøre..? Seriøst?

Ts, om du finner en bank du mener er bedre for deg når det gjelder totalbetingelser, kundeservice, tilgjengelighet, nettbank osv, så bør du bytte bank. Men ikke uten en skikkelig grunn.

Dette viser tydelig hvilken forståelse du har av det som er avdekket. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Danske Bank (vært der nesten fra de het Bøndenes Bank), og 'ja' jeg sjekker vilkår m.m. med jevne mellomrom.

Hittil har de fint greid å holde på meg som kunde.

Jeg har syntes nettbanken deres fungere greit selv om de siste endringene ikke var helt etter min smak, men det kan jo ha noe å gjøre med at man legger seg til rutinevaner.

Boligrenta er ok, de er ikke av de treigeste til å endre når renten har gått ned, kundeservicen (iallefall mot meg) er super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkel nettbank og enda enklere mobilbank. 

Da tror jeg ikke du stiller særlig høye krav til nettbanken din.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette viser tydelig hvilken forståelse du har av det som er avdekket. 

Du får forklare meg da, hvorfor avsløringene er relevante for vanlige bankkunder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bank er sikrest til å bestå hvis det skulle skje en krise? Har blitt fortalt at dnb er statsdrevet og dermed mer sikre en private banker? Noen som vet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får forklare meg da, hvorfor avsløringene er relevante for vanlige bankkunder.

Enkle ting som å opprette nye bankkontoer, bestille bankkort, søke betalingsutsettelse eller betale ned ekstra på lånet, automatisk budsjett, regnskap, handle aksjefond, aksjehandel, pensjon, forsikring. Helautomatisk og full oversikt i DNB sin nettbank, helt fraværende i Danske Bank sin nettbank. I tillegg er brukergrensesnittet skikkelig primitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvem bank er sikrest til å bestå hvis det skulle skje en krise? Har blitt fortalt at dnb er statsdrevet og dermed mer sikre en private banker? Noen som vet?

Det tror jeg nok er ganske likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, prt90 skrev:

Det tror jeg nok er ganske likt

Ok, håper det stemmer. Har ikke dnb selv. Men ble fortalt at hvis noe skulle skje så ville staten hjelpe dnb, mens de private ville gå konk og kundene ville miste pengene de har i den banken? Syns det høres rart ut, men vet ikke så mye om det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, uttale seg om en sak når det eneste man vet om saken tydeligvis er basert på én overskrift man har lest i VG..? Seriøst?

Anonymkode: 2f762...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...