Gå til innhold

Foreldrene mine nekter å feire 17 mai i byen i år

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg som har klaga på andre som dropper 17 mai pga. frykt for terrorisme fant ut at foreldrene mine har bestemt seg for å dra på ei hytte dagene før 17 mai og komme hjem på 17 mai på kvelden... Selvsagt skal søsknene mine og jeg være med da. 

Altså, jeg hadde ingen planer på 17 mai (bortsett fra å se på russetoget), men herregud syns det er feigt å ikke feire denne dagen pga. frykt for at noe kan skje. Jeg skjønner man må være forsiktig med å være i folkemengder og at 17 mai er det perfekte tidspunktet for terrorister å slå til i Norge, men er det bare jeg som syns at man ikke kan la frykten vinne på denne måten? Vi kan jo ikke stoppe å leve! 

Først er det 17, så er det kanskje sammenkomster på skole, jobb og barnehage og plutselig går vi ikke til folkemengder. Kanskje det er litt overdrivelse da, men altså; 17 mai feirer vi fordi det er grunnlovsdagen! Jeg syns det blir helt feil å ikke feire som vanlig. 

Vet om flere som dropper 17 mai. Syns det er trist, så hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dropp 17. mai pga andres frykt. Hvis du vil feire det så feirer du det. At en liten prosent dropper ut er helt greit. Det er nok i største grad bare en unnskyldning for at de egentlig ikke bryr seg om å feire den uansett. 

Anonymkode: cef17...f55

• Liker 2
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

Stemmer de Frp?

Uh nei, men vil ikke si hva de stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig som du klager på foreldrene dine. La de nå gjøre hva de vil på 17. mai. Hvor interessant er det med en tråd om hva foreldrene dine skal gjøre på 17. mai, egentlig...

Anonymkode: 97575...4bc

• Liker 4
Skrevet

Kommer aldri til å droppe 17. Mai. Har ikke en gang tenkt tanken på at det er noe å frykte. Er generelt ikke redd for terrorangrep (eller andre ting som kan skje)

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig som du klager på foreldrene dine. La de nå gjøre hva de vil på 17. mai. Hvor interessant er det med en tråd om hva foreldrene dine skal gjøre på 17. mai, egentlig...

Anonymkode: 97575...4bc

Først og fremst så klager jeg ikke mye. For det andre så handler ikke dette om mine foreldre, men at mange folk velger å droppe grunnlovsdagen pga. frykt for terrorisme. Jeg vil lese om hva andre mener om dette. Hvis det er så uinteressant for deg så kan du gjerne bare klikke deg vekk. Tar liksom sånn 1 sekund. 

Gjest Rozes
Skrevet
5 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Først og fremst så klager jeg ikke mye. For det andre så handler ikke dette om mine foreldre, men at mange folk velger å droppe grunnlovsdagen pga. frykt for terrorisme. Jeg vil lese om hva andre mener om dette. Hvis det er så uinteressant for deg så kan du gjerne bare klikke deg vekk. Tar liksom sånn 1 sekund. 

Er det mange som velger å droppe 17.mai feiringen pga frykt for terrorisme? :klo:

Skrevet

Jeg er lærer i Oslo og bekymrer meg litt for terror på 17.mai. Jeg kommer fortsatt til å gå med klassen min i toget. 

AnonymBruker
Skrevet

La dem nå for pokker feire 17mai på hytta om det er for og komme vekk fra deg, eller terror frykten. At du bryr deg så mye, og ikke lar foreldrene dine ta noen slike valg uten at du begynner med et mas og skjas. Herregud. Finn deg en hobby, eller kanskje en jobb? 

Anonymkode: 5d360...748

• Liker 2
Skrevet

17. Mai er jo den kjipeste dagen å oppholde seg i Oslo på. Fulle folk, kø og mas. Skjønner godt at de blir på hytta :-D

• Liker 2
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
1 time siden, Rozes skrev:

Er det mange som velger å droppe 17.mai feiringen pga frykt for terrorisme? :klo:

Ikke altfor mange, men jeg vet om rundt 8 stk.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La dem nå for pokker feire 17mai på hytta om det er for og komme vekk fra deg, eller terror frykten. At du bryr deg så mye, og ikke lar foreldrene dine ta noen slike valg uten at du begynner med et mas og skjas. Herregud. Finn deg en hobby, eller kanskje en jobb? 

Anonymkode: 5d360...748

Hvorfor er du så sinna???? Jeg har ikke gjort noe galt. Jeg maser faktisk ikke, jeg spør bare hva folk mener om å droppe 17 mai pga. terrorfrykt. Eneste grunnen til at jeg skrev om mine foreldre er fordi jeg ville bruke dem som eksempel. Ro deg ned litt du vet ingen ting om meg. Til din info så har jeg faktisk både hobby og jobb. Du burde prøve yoga og meditasjon btw

Skrevet

Har du jobb? trodde du var ganske liten.. Men da er vel problemet løst: Du kan gå i tog, og foreldrene dine kan dra på hytta:a034:

Gjest Carrie_
Skrevet

Ikke for å være kjip, men jeg skjønner faktisk foreldrene dine veldig godt.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
1 minutt siden, Try2 skrev:

Har du jobb? trodde du var ganske liten.. Men da er vel problemet løst: Du kan gå i tog, og foreldrene dine kan dra på hytta:a034:

Ja jeg har nylig skaffet meg jobb, og jeg er 17 så er vel ikke så uvanlig? Dessuten har ikke det noe med denne tråden å gjøre. Folk sporer jo helt av - Kan dere ikke bare svare på hva jeg spurte om i HI?

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
Et øyeblikk siden, Carrie_ skrev:

Ikke for å være kjip, men jeg skjønner faktisk foreldrene dine veldig godt.

Du er slettes ikke kjip. Det er din mening, og det er helt greit!

Jeg forstår redselen til folk. Personlig er jeg ikke særlig redd, men jeg skjønner at andre er redd for dette og da spesielt foreldre som selvsagt ikke vil ta sjansen på å la barna sine oppleve eksploderende bomber foran ansiktet på dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det kan være skummelt å tenke på terrorisme, men det er faktisk utrolig liten sjanse for at du blir skadet i et terrorangrep her i Norge. Det er mye høyere risiko for at du dør i trafikken, osv. Med tanke på alt som er farlig, så er det irrasjonelt å være redd for terror.

Anonymkode: 5edf5...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst,  kan folk slutte å plage ts og heller svare?  

Anonymkode: c3980...65a

• Liker 4
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst,  kan folk slutte å plage ts og heller svare?  

Anonymkode: c3980...65a

Tusen takk!

Endret av The Lost Dreamer
Skrevet

At akkurat du skal bli utsatt for et terrorangrep her i Norge er like sannsynlig som å bli truffet av en komet mens du sitter å bæsjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...