Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å finne dommer fra tingretten på lovdata.no? Og om det er mulig, for hvor lang tid tilbake finnes? 

Anonymkode: 94ecc...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Da må du ha abonement. Ellers er offentlige lover tilgjengelig i den aktuelle tingretten. 

Anonymkode: 54145...722

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da må du ha abonement. Ellers er offentlige lover tilgjengelig i den aktuelle tingretten. 

Okej, takk for svar :)

Hva mener du med at offentlige lover er tilgjengelige i den aktuelle tingretten? Mener du offentlige dommer? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okej, takk for svar :)

Hva mener du med at offentlige lover er tilgjengelige i den aktuelle tingretten? Mener du offentlige dommer? 

Selvfølgelig mente jeg offentlige dommer! Og ikke lover. :ler: 

Vet du at du skal ha en bestemt dom, kan du ringe til den Tingretten som behandlet saken og be om kopi. Unntaket er dersom dommen er unntatt offentligheten. Men er du part i saken har du innsynsrett. Dog med noen unntak. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig mente jeg offentlige dommer! Og ikke lover. :ler: 

Vet du at du skal ha en bestemt dom, kan du ringe til den Tingretten som behandlet saken og be om kopi. Unntaket er dersom dommen er unntatt offentligheten. Men er du part i saken har du innsynsrett. Dog med noen unntak. 

Er ikke noe sånt nei, bare driver å leser litt om dommer og sånt på lovdata, og kom til å tenke på en sak som var her i området for ikke så alt for lenge siden, og lurte på om det gikk an å lese den. Tror nok ikke jeg kommer til å kontakte tingretten, da jeg bare skulle lese den for "moro skyld" :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener jeg har lest flere dommer der inne. Leste bla om en fyllekjøring, og den blir vel behandlet i tingretten? Leste også lm en slektning som fikk tre mnd for en sak, og den var i tingretten. Saker som omhandler barn er ikke off

Anonymkode: 8fe62...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Det er de færreste tingrettsavgjørelser som blir lagt ut på Lovdata.

Anonymkode: 84079...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...