Gå til innhold

Kan man bruke Euro i Sverige ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen Euro-sedler her. Kan man bruke dette i Sverige? Om ikke, kan må gå i bank her hjemme og veksle dem inn til norske eller svenske penger....? 

Anonymkode: 4409a...b8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aksepterer butikken € så kan du betale med € i norge om du vil. Eller gå til Fonex bank og veksle inn. Vanlige, Norske banker er kontantfrie. Om det er mulig å gjøre innskudd via bankenes kontantinnskuddsmaskiner med annen valutta enn Nkr vet jeg ikke. 

Anonymkode: d9ef6...83f

AnonymBruker
Skrevet

Mener du kan veksle i postkontor. Eller på flyplasser, hvis du skal reise snart. 

Anonymkode: 43b83...d95

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du kan veksle i postkontor. Eller på flyplasser, hvis du skal reise snart. 

Anonymkode: 43b83...d95

Til en fryktelig dårlig kurs. Flyplasser kan man ta ut utenlandsk valuta. 

Anonymkode: d9ef6...83f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du veksle dem inn ? Euro er gyldige i mange år, så vidt jeg har lest meg til, går de faktisk ikke ut på dato før de eldste utgavene rett og slett er brukt opp. De kan du bruke i store deler av EU, om ikke i Sverige. Å veksle inn er det samme som tapte penger.

Anonymkode: 100dc...ab1

Skrevet

Så lenge du ikke vet helt sikkert at du aldri mer reiser til et EU land. Hadde jeg gjemt pengene til senere bruk.

• Liker 1
Skrevet

Du kan betale med euro på Biltema. De tar valuta fra alle land de har butikker i. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...