Alika Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Mine to rhododendron jeg plantet i fjor har hatt en hard vinter. For det første har det vært mye og TUNG snø over dem, i tillegg til at jeg trøkket på dem da jeg hadde glemt akkurat hvor beddet lå Jeg lurer på om jeg burde ha dekket dem til? Eller om jeg rett og slett bare skal plante nye i år. De er knekt over alt, og størrelsen er ca halvert. I tillegg ser de litt misformet ut. Hva bør jeg gjøre? Vokser de seg "til" igjen etter hvert, eller bør jeg plante nye?
Maximillian Cohen Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Du kan klippe dem ned og håpe på at de kommer tilbake. Med etablerte Rhododendron vil i snitt rundt 10 % utgå. Nå finnes det jo så klart en hel drøss med forskjellige Rhododendron, ikke alle tåler like røff behandling.
Alika Skrevet 9. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2016 6 minutter siden, Maximillian Cohen skrev: Du kan klippe dem ned og håpe på at de kommer tilbake. Med etablerte Rhododendron vil i snitt rundt 10 % utgå. Nå finnes det jo så klart en hel drøss med forskjellige Rhododendron, ikke alle tåler like røff behandling. Hm.... da lurer jeg på om jeg heller planter nye.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Rhododendron er egentlig nokså tøff. Er du usikker kan du jo midlertidig flytte de skadede plantene et annet sted i hagen, hvor de kan komme seg uten å være så synlige. Anonymkode: f649e...2bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå