Gå til innhold

Løvbiff og søtpotet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage meg noe mat og grunnet arbeidshelg håper jeg på å slippe å handle. Jeg tenkte å lage løvbiff, egentlig skulle jeg ha potetbåter til MEN jeg har en søtpotet. Noen som har smakt søtpotetmos eller søtpotet pommes frites? Hva som eventuelt er best til løvbiff? Har ikke smakt det før men tenkte å prøve så gjerne idag eg dagen 😀

Anonymkode: ffa18...dc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søtpotet er digg. funker ypperlig til pommes frites. 
Aldri laget potetmos av det.

masse godt krydder og gjerne en salat er jo også et must til løvbiff, men da må du kanskje på butikken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, herremann skrev:

søtpotet er digg. funker ypperlig til pommes frites. 
Aldri laget potetmos av det.

masse godt krydder og gjerne en salat er jo også et must til løvbiff, men da må du kanskje på butikken.

Pleier ikke å ha det til, men skal absolutt lage det idag. Har matvarer til å lage en enkelsalat i det minste 😀 Takk for tips 😀

Skrevet

Jeg spiser ikke potet, så jeg lager pommes av søtpotet istedenfor. 

Skjærer de i passende strl, skyller de i kaldt vann (aller helst lar jeg de ligge i vann en times tid), tørker de, blander de i olje og salt og steker de i ovnen i nærmere en halvtime. Kjempegodt :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal lage meg noe mat og grunnet arbeidshelg håper jeg på å slippe å handle. Jeg tenkte å lage løvbiff, egentlig skulle jeg ha potetbåter til MEN jeg har en søtpotet. Noen som har smakt søtpotetmos eller søtpotet pommes frites? Hva som eventuelt er best til løvbiff? Har ikke smakt det før men tenkte å prøve så gjerne idag eg dagen 😀

Har du ingen grønnsaker? 

Skjær søtpoteten opp i små fingerbåter, eller terninger. Legg i ildfastform sammen med andre grønnsaker og litt løk, hell olje over. Stek i ovn på 220 grader i 0 til 30 minutter. Prøv med en gaffel om alt er gjennomstekt. 

Anonymkode: 30e17...9fd

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingen grønnsaker? 

Skjær søtpoteten opp i små fingerbåter, eller terninger. Legg i ildfastform sammen med andre grønnsaker og litt løk, hell olje over. Stek i ovn på 220 grader i 0 til 30 minutter. Prøv med en gaffel om alt er gjennomstekt. 

20 til 30 minutter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...