AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Jeg har nylig blitt singel, og trenger å kose meg på byen i dag. Jeg tror jeg trenger det. Men ingen av mine venner har penger, de vil heller dra ut neste helg. Jeg har ikke så god råd jeg heller, men trenger ikke å kjøpe drikke. Vil bare komme meg ut, enn å sitte på rommet mitt alene og deppe. Har noen her gått ut alene på byen før? Hvordan er det? Blir man kjent med noen, eller er det bare kleint å sitte alene i et hjørne? Anonymkode: 1cbe2...c55
m1ss Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 (endret) Kan ikke vennene dine komme over til deg slik at dere kan hygge dere sammen hjemme, se en film eller noe lignende? Trenger ikke å bruke penger Ha en fin dag videre Endret 9. april 2016 av m1ss 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Et øyeblikk siden, m1ss skrev: Kan ikke vennene dine komme over til deg slik at dere kan hygge dere sammen hjemme, se en film eller noe lignende? Trenger ikke å bruke penger Ha en fin dag videre Jeg signerer under denne! Hvor billig en bytur kan bli avhenger vel veldig av om du er gutt eller jente. Jeg blir alltid kjent med noen på byen, men så er jeg veldig utadvendt. Anonymkode: 162f9...013
herremann Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 (endret) om det er kleint, eller du blir sittende alene avhengig av noen faktorer: er du mann eller kvinne. hvor pen du er hvor utadvendt er du om jeg skal møte nye mennesker foretrekker jeg å gå på steder med litt lavere volum, så det er mulig å holde en samtale. discoteker duger bare til dansing. edit: eneste problemet med steder som ikke har dansegulv er at folk gjerne blir låst til bordene sine, og det da kan være vanskelig å få tilgang til bordet skulle du se noen du liker. Endret 9. april 2016 av herremann 3
kaleidoskop Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Jeg har gjort det noen ganger når jeg har reist rundt i verden alene, men da er man jo gjerne litt fler i samme setting. Man søker andre som ser litt alene ut. Har også gått alene ut i hjembyen min, men da møtte jeg alltid bekjente, selv om de jeg har best kontakt med ikke kunne bli med ut.
celine Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Om man blir kjent med noen, er helt opp til en selv Jeg ville ikke hatt problemer med å gå ut alene - har gjort det mange ganger. Man treffer alltids noen, om det ikke er noen nære venner, så er det alltids noen perifere. Og kanskje man blir kjent med noen man aldri har truffet før. Det er jo ikke verre enn at man stikker til et nytt sted, hvis man blir sittende i en krok alene
Tibbie Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Ja, jeg har gjort det. Og som søt og kvinne, vil du aldri sitte alene i et hjørne på byen Skader ikke å prøve. Synes du det blir ubehagelig, så drar du bare hjem og klapper deg selv på skulderen for at du prøvde Fikk mange "venneforeslpørsler" da jeg var ute alene den gangen, men endte opp med å henge med en franskmann. Forlot han etter et par timer da jeg synes han ble for innpåsliten. Tydelig desperat etter å få et ligg. Den gang jobbet jeg i politiet og skulle på jobb formiddagen etter. Startet dagen med å vaske cellene, og hvem satt der? Jo, franskmannen jeg drakk shotter med 11 timer tidligere. Litt pinlig dagen etterpå, så lot som om jeg ikke så han/kjente han igjen. Håper du finner bedre folk å henge med xP 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig blitt singel, og trenger å kose meg på byen i dag. Jeg tror jeg trenger det. Men ingen av mine venner har penger, de vil heller dra ut neste helg. Jeg har ikke så god råd jeg heller, men trenger ikke å kjøpe drikke. Vil bare komme meg ut, enn å sitte på rommet mitt alene og deppe. Har noen her gått ut alene på byen før? Hvordan er det? Blir man kjent med noen, eller er det bare kleint å sitte alene i et hjørne? Anonymkode: 1cbe2...c55 Er du kvinne og ser sånn noenlunde OK ut så bør det vel ikke mangle på oppmerksomhet og komplimenter. Ikke trenger du kjøpe så mye drikke selv heller da. Du vil få det gøy uansett ... Det er litt annerledes for menn ..men det er ikke ditt problem Anonymkode: 2422c...919 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 I utlandet er jo dette mye mer vanlig enn i Norge. Noe av det beste jeg vet er når jeg er ute og reiser, og finner meg ei taverne eller ei shappe der jeg kan spise god mat og snakke med andre mennesker. I andre land er de veldig åpne, og det er lett å komme i kontakt med. I Norge skal man liksom følge strømmen, og ikke avvike noe. Hvis man skal på byen må man dra med venner, drar man alene blir man nesten sett på som en tilbakestående snåling. Hvorfor er det blitt slik? Hva om jeg flytter til en by, og ikke har nære venner. Skal jeg ekskluderes fra å dra på byen og prøve å bli kjent med folk? Det er heller ikke snakk om å "sitte i et hjørne alene". Man kan f.eks. dra til et sted der man kan sitte ved baren og ta en drink. Snakke litt med bartenderen, og se om det er noen i nærheten man kan hilse på. Før man vet ordet av det har man en samtale i gang Jeg drar ofte på restaurant alene og spiser en god middag. Har med en god bok, eller en avis. Jeg har aldri følt meg rar, hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: f18d3...a4d 1
Gjest Linaria Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 Jeg gjør dette hele tiden, både i Norge og i utlandet. Null stress.
Okapi Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 Den 4/9/2016 at 14.10, herremann skrev: om det er kleint, eller du blir sittende alene avhengig av noen faktorer: er du mann eller kvinne. hvor pen du er hvor utadvendt er du Jeg tror dette er den mest relevante sjekklista her. Du bør helst klare iallefall to av tre (kvinne, pen, utadvendt) for at byen alene skal være noe særlig givende. Hvis du kikker litt rundt på folka som sitter alene i hjørner hele kvelden ser du kjapt at det stort sett er mindre pene, sosialt klønete menn. Prøvde byen alene en del selv en periode (lørdagskveld og hyttefeber), men har etterhvert innsett at jeg ikke helt er typen som får det til.
Miklo Velka Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 Jeg har gått ut på byen alene én gang, og endte opp med å bli kjent med nye mennesker, og hadde trolig en av de beste byturene jeg har hatt noensinne. 1
Sirah Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 Jeg har dratt ut alene flere ganger og som regel treffer jeg alltid bekjente eller noen å snakke med. Som regel blir det veldig hyggelig. Ser jeg folk som er på byen alene tenker jeg som regel at de venter på noen eller har "mistet" gjengen sin. Tviler sterkt på at noen syntes det er rart
RompeRusk Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 Jeg dro ut flere ganger alene da jeg var yngre, mer alene enn med kjente, faktisk. MYE gøyere å dra ut alene! Ble alltid kjent med mange folk, og man slippe alle intrigene og dramaet når en venninne vil på et utested, en annen skal møte en annen venninne, en tredje skal bli med en fyr hjem og alle blir sure "fordi det skulle jo være en jentekvekd, HYL OG GRÅT OG SUTRING!"...
Silfen Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 Jeg dro ut på lørdag for å treffe folk ute og jeg kom først. Innen omtrent 3 sekunder var jeg blitt kjent med folk. Kanskje jeg skal bare tørre å dra ut alene på skikkelig og en gang. :D
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. april 2016 #16 Skrevet 11. april 2016 12 timer siden, Okapi skrev: Jeg tror dette er den mest relevante sjekklista her. Du bør helst klare iallefall to av tre (kvinne, pen, utadvendt) for at byen alene skal være noe særlig givende. Hvis du kikker litt rundt på folka som sitter alene i hjørner hele kvelden ser du kjapt at det stort sett er mindre pene, sosialt klønete menn. Prøvde byen alene en del selv en periode (lørdagskveld og hyttefeber), men har etterhvert innsett at jeg ikke helt er typen som får det til. Sier du her at du er en mindre pen og sosialt klønete mann..?
Okapi Skrevet 14. april 2016 #17 Skrevet 14. april 2016 Den 4/11/2016 at 0.09, Raven.WritingDesk skrev: Sier du her at du er en mindre pen og sosialt klønete mann..? Det er vel å smøre litt tjukt på, men sjenert og med et utseende for spesielt interesserte stemmer nok ganske bra.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 14. april 2016 #18 Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, Okapi skrev: Det er vel å smøre litt tjukt på, men sjenert og med et utseende for spesielt interesserte stemmer nok ganske bra. Synes det høres sjarmerende ut jeg!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #19 Skrevet 14. april 2016 Du kan jo dra med dem neste gang? Finn på noe med vennene dine hos dem, filmkveld osv. Anonymkode: d4df2...6ad
Okapi Skrevet 14. april 2016 #20 Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Synes det høres sjarmerende ut jeg! Hehe, kan så være, men akkurat når det gjelder byen alene funker det ikke sånn kjempebra. Like greit å innse sine begrensninger før man hiver altfor mye tid eller penger etter noe som åpenbart ikke fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå