GÃ¥ til innhold

Hva synes dere om merbau gulv - salg av leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har merbau gulv i hele studen. Det ble lagt for 10-12 år siden da det var populært. 
Nå skal vi selge leiligheten og jeg synes gulvet er helt forferdelig. Men jeg klarer ikke bli enig med meg selv om vi bare skal la det være eller om vi skal male det før visning. 
Å bytte det ut er ikke aktuelt siden vi skal selge/flytte herfra. Det får nye eiere eventuelt gjøre. 

Men hva tenker dere om dere skulle komme på visning og det var slikt gulv. Hadde det ødelagt inntrykket av leiligheten? 
Bør vi male gulvet, så hele stedet blir lysere og finere? Eller er det ok til vising, klarer folk å se gjennom?

Anonymkode: e7e81...8d3

Skrevet

Tror nok det spørs på hvordan resten av leiligheten ser ut. Passer det i "stil" syntes jeg ikke dere burde gjøre noe. La det være, så får kjøper gjøre noe med det. 

AnonymBruker
Skrevet

!aler dundet, så ødelegger du mer enn gulvet, slik dete r i dag. 

Folk som ser på boliger ser på muligheter, romstørrelser og romløsninger. Gulv og vegger/overflatebehandlinger er enkle å gjøre noe med. 

Anonymkode: 5ab17...f83

• Liker 4
Skrevet

Tror det går helt fint :) 

Skrevet

Måtte Google det. For meg ser det ut som vanlig parkett og jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig om det på visning.  Ser heller på romløsninger og elektrisk anlegg, vinduer og andre dyrere tekniske "ting". 

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn skipsgulv? 

Anonymkode: 720ba...774

AnonymBruker
Skrevet

For min del avhenger det av hvorvidt det er enstavs eller flerstavs. Jeg foretrekker enstavs. Jeg har ikke noe imot fargen på merbau, synes den er å foretrekke over alle disse gule furugulvene som finnes rundt omkring.

Jeg ville uansett latt være å male gulv når du uansett skal selge, det kan fort bli et verre resultat enn utgangspunktet! Legg heller noen tepper på passende steder (lån eller kjøp billig på IKEA).

Anonymkode: a3e23...1f4

Skrevet

Ikke finn på å male parketten, det er hærverk! Det vil ødelegge inntrykket mye mer enn et gulv i merbau. Ikke minst, det vil ødelegge gulvet for fremtidige eiere når malingen begynner å flasse. Legg heller ikke tepper på gulvene før visning, det ser bare rotete ut. Selv om du ikke liker det lenger, er det mange som liker mørk parkett. Folk som er på boligjakt er uansett mer opptatt av planløsning og funksjonalitet enn hvordan gulvet ser ut. 

• Liker 5
Skrevet

Mye heller merbau enn lyse grå/hvite gulv som er "in" nå og standard billig eikeparkett. Og ikke finn på å mal det. Da er det ødelagt. Malte gulv blir sjelden pent og er lite slitesterke.  

• Liker 6
Skrevet

Når jeg går på visning er ikke gulvet det som ødelegger, det er noe som er lett å gjøre noe med. Har vært på mange visninger med stygge gulv. Jeg ville ikke malt det,  tror nok det vil se verre ut da. 

Skrevet

Parkett skal a-l-d-r-i males ! For å få malingen til å sitte måtte du først rubbe lakken med fint sandpapir, så støvsuge grundig og vaske med rødsprit og så male. Ikke tenk på det.

Om en ny eier ønsker å bytte gulvet så bytter de det etter at de har overtatt leiligheten.

Fargen er forøvrig ikke så aldeles dum om det er den gyldne merbau utgaven uten alt for mye spill og variasjon (merbau har store variasjoner i farge), - om det er den mørkeste utgaven eller det er veldig mye fargespill så synes jeg det fort kan bli et veldig urolig gulv.

AnonymBruker
Skrevet

Ville latt det være, men du kan jo evt. kjøpe noen store hvite gulvtepper for å lysne inntrykket litt hvis det kan passe inn sånn ellers?

Anonymkode: f40f9...a24

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dropper visninger med slike gulv 😅😅 og kjøkken! 

Men hver sin smak, de fleste bryr seg absolutt ikke! Og det er mange ting jeg ikke bryr meg med men som de fleste andre hadde reagert på.... Smaken og baken vet du! 

Anonymkode: 7823e...6ed

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dropper visninger med slike gulv 😅😅 og kjøkken! 

Men hver sin smak, de fleste bryr seg absolutt ikke! Og det er mange ting jeg ikke bryr meg med men som de fleste andre hadde reagert på.... Smaken og baken vet du! 

Anonymkode: 7823e...6ed

Det gjør jeg også. Jeg kan fint male noen vegger, men gulv er ikke "bare å skifte".

Ville nok valgt teppe fremfor å male gulvet.

Anonymkode: 9d3ce...647

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...