Stellia Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 (endret) Vi har et gjengående tema i heimen om hvilke kunst-bilder som skal henges opp på veggen. Jeg bor sammen med samboeren min, og han har vunnet/ fått en del kunst-bilder gjennom jobb. Problemet er at bildene ikke er særlig fine, synes jeg. Jeg har prøvd å legge godviljen til, men de faller ikke i smak uansett hvor mye jeg prøver. Det er gamle/ utgåtte bilder med slitte rammer, og vi har per nå ikke råd til å bytte ut rammene. Samboeren min vil gjerne henge opp alle i stua og gangen. Bildene er mye verdt. Hvordan skal vi komme fram til en løsning her? Jeg tenker at vi må inngå kompromiss, og henge opp noen, selv om jeg vrenger meg (unnskyld.....) innvendig hver gang jeg ser på bildene. Vi har en moderne stil i stua, men de gamle bildene ødelegger helheten, synes jeg. Endret 9. april 2016 av Stellia
Mis(s)Understood Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Hva er det med bildene som gjør at du vrenger deg hver gang du ser dem? Og kan dere ha råd til å få rammet om noen av dem nå, og de andre senere? Ny ramme vil ofte gi et maleri eller litografi (et 'bilde') et helt nytt uttrykk. Om det er litografier blant bildene så vil ny passepartuot og ny ramme gi et helt nytt litografi Jeg synes bilder som skaper en reaksjon er de bildene man blir mest knyttet til over tid fordi de skaper noe annet enn bare et vakkert inntrykk av f.eks. en blomstereng og en solnedgang. Er det variasjon i bildene? Det jeg mener er om alle bildene har samme type motiv (bare natur eller bare nonfigurative, samme fargeskala eller andre fellestrekk). 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Men syns han de virkelig er pene? Eller skal han bare ha de opp fordi de er mye verdt? Og hvor mye er de egentlig verdt? Anonymkode: 4b822...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå