Gå til innhold

svigerfar ødelegger ting!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske hand og jeg driver å reparer møbler og litt div for andre mennesker. Men når svigerfar kommer på besøk så må han alltid teste ut hva som er ødelagt. Jeg pleier som regel å bruke den ene stuen å jobbe I så kan ikke rydde unna. Det kan være like gjerne våre ting som de jeg har tatt på meg å reparere. Vår spisestuestol manglet noen skruer og benet var løs, han begynner å vri og styre for å kjenne hvis løs det var, jeg sier han skal slutte for drt blir ødelagt og dermed sprekker det opp I lakken og en siste skruen fyker ut... svigerfar sier det er et uhell,  jeg klarer ikke lenger å holde kjeft, det er langt fra første ting.

Anonymkode: d57dc...ec8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får si i fra da :-) 

Anonymkode: 54d39...be8

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske hand og jeg driver å reparer møbler og litt div for andre mennesker. Men når svigerfar kommer på besøk så må han alltid teste ut hva som er ødelagt. Jeg pleier som regel å bruke den ene stuen å jobbe I så kan ikke rydde unna. Det kan være like gjerne våre ting som de jeg har tatt på meg å reparere. Vår spisestuestol manglet noen skruer og benet var løs, han begynner å vri og styre for å kjenne hvis løs det var, jeg sier han skal slutte for drt blir ødelagt og dermed sprekker det opp I lakken og en siste skruen fyker ut... svigerfar sier det er et uhell,  jeg klarer ikke lenger å holde kjeft, det er langt fra første ting.

Ts her, kom vist borti send knappen. Jeg sier han faktisk ødela den bevist når han fikk beskjed om å gi seg og fra nå fikk han la ting være I fred! Han ble sur og sa han ikke er velkommen hos oss. Men mannen ødelegger noe hver gang han kommer! Han har og ødelagt stor søljen min på bunaden forde han skulle se hvor godt den satt sammen.. har jeg ikke rett å si I fra??

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får si i fra da :-) 

Les lenger ned😊 jeg var for tidlig med å trykke på knappen 

AnonymBruker
Skrevet

Du har all rett til å si i fra. Han må ta ansvar for sin reaksjon.

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig har du rett til å si fra. Men kan du ikke si i fra liitt latterfullt og si at han er hjertelig velkommen, men tror det er best du da lar være å røre borti noen ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, exictence skrev:

Selvfølgelig har du rett til å si fra. Men kan du ikke si i fra liitt latterfullt og si at han er hjertelig velkommen, men tror det er best du da lar være å røre borti noen ting.

Joda absolutt. Når han sa at han ikke var Velkommen så så jeg jo du er veldig Velkommen, bare la intreriøret være I fred 😊 jeg tror han blir blid igjen. Vil ikke skape ufred og irritasjon, men for en uke siden ødela han en gyngestol som var over 100 år, jeg skulle gjøre litt småplukk med den og så skulle han teste hvor splid den var.  Jeg måtte faktisk erstatte den, 1500 kr. Sa ikke noe av det til svigerfar, men nå måtte jeg lette på trykket..

AnonymBruker
Skrevet

Joda absolutt. Når han sa at han ikke var Velkommen så så jeg jo du er veldig Velkommen, bare la intreriøret være I fred 😊 jeg tror han blir blid igjen. Vil ikke skape ufred og irritasjon, men for en uke siden ødela han en gyngestol som var over 100 år, jeg skulle gjøre litt småplukk med den og så skulle han teste hvor splid den var.  Jeg måtte faktisk erstatte den, 1500 kr. Sa ikke noe av det til svigerfar, men nå måtte jeg lette på trykket..

Hvorfor i alle dager ikke? Gi klar beskjed, og forlang at han erstatter den, så kanskje han etter hvert skjønner alvoret. 

Anonymkode: 95082...a3b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når det har gått såpass langt som at han ødelegger ting hver gang han er innom, og til og med river bunadsøljen din i filler, synes jeg du har rett til å skape litt bølger om det er det som skal til. Hvordan står det til med søljen nå? Tilbød han seg å betale for reparasjon? (jeg tipper at han ikke gjorde det)

Anonymkode: 375c9...a8a

• Liker 5
Skrevet

Det synes jeg var veldig fint og modent å si av deg.

Høres jo forferdelig ut med gyngestolen. Jeg har en far som også er så voldsom av seg. Det er utrolig. En voksen mann oppføre seg så barnslig og klomsete, og rett og slett ta lite hensyn.

Etter at du har vit en så voksen side og sagt ifra på en ordentlig måte, og likevel fortsetter å ødelegge ting, synes jeg virkelig du må sette foten ned og si fra litt skarpere. Det går da ikke an.

Synes det er utrolig at han ikke selv tilbyr seg å erstatte. Hva sier din mann til dette?

Skrevet

:blink:... Han ødela bunadsøvlet for å se hvor mye det tålte?? Det er noe min nevø på 10 år kunne gjort. En voksen mann må tåle å ha respekt for andres saker, hvis ikke så får han tåle at det blir reaksjoner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager ikke? Gi klar beskjed, og forlang at han erstatter den, så kanskje han etter hvert skjønner alvoret. 

Anonymkode: 95082...a3b

Enig! Det samme gjelder sølja! Der hadde jeg blitt sur, og vist det for ham!

Anonymkode: 02a7e...ff3

Skrevet

Hvor er partneren din i denne situasjonen, TS?

Jeg hadde forventet at min stilte opp for meg i en tilsvarende situasjon, og jeg ville aldri latt en av mine foreldre oppføre seg sånn mot min mann. 

Partneren din må faktisk ta sin far til sidens, og forklare at det er helt uakseptabelt at han klår og ødelegger på dine ting og prosjekter. At det ikke er gøy for deg å måtte betale erstatning på ting han ødela "bare for å se", og at det er helt ufattelig at en voksen mann ikke forstår at man ikke kan rive ting i fillebiter for morro skyld. 

Sønnen eller datteren kan si ting mye mer direkte og uten fare for missforståelser enn det et svigerbarn kan. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...