Gjest Herr Heftig Skrevet 11. april 2016 #21 Skrevet 11. april 2016 Flyr alltid med Norwegian. På SAS-fly er det så masse tullinger som skal ha gratis avis å brette den oppi ansiktet mitt.
Gjest Sisti Skrevet 14. april 2016 #22 Skrevet 14. april 2016 Alle ganger jeg har opplevd større forsinkelser og problemer har vært med SAS, selv om jeg oftest har reist med Norwegian de siste årene. Jeg syns informasjonsflyten til Norwegian er bedre også - de sender sms så snart de har ny info, sas gjør ikke det. Og Norwegian har trådløst nett (som funker) på en del av flyene sine. Har ikke flydd med noen av de utenlands. Til syvende og sist lar jeg pris og tid for avgang avgjøre.
stan Skrevet 14. april 2016 #23 Skrevet 14. april 2016 Har dessverre endel dårlige erfaringer med Norwegian, så jeg unngår dem. Dessuten liker jeg ikke ansatt politikken til selskapet.
Whoops Skrevet 14. april 2016 #24 Skrevet 14. april 2016 Jeg reiser med det flyselskapet som har best tid og best pris. Men må vel si at jeg liker best flyene og stilen til Norwegian. De har som regel hatt best pris også de gangene jeg har reist. Jeg skal fra A til B (og noen ganger C) til best mulig pris.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #25 Skrevet 14. april 2016 Har fløyet mye med begge selskap. For meg er det hipp som happ, velger det selskapet som har den beste totalpakken (pris, tidspunkt, flybytte etc). Opplever ikke Norwegian som mindre profesjonelt enn SAS. Hvis SAS koster 1500kr mer OG har mindre gunstige avgangstider hadde det vært en nobrainer for meg! Anonymkode: b87c7...021 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #26 Skrevet 14. april 2016 Resier konsekvent med Norwegian. Synes de har bedre priser, fly, service og generelt sett er mye bedre enn SAS Anonymkode: 01291...8b4
reiseglad Skrevet 15. april 2016 #27 Skrevet 15. april 2016 Den 11. april 2016 at 15.03, Herr Heftig skrev: Flyr alltid med Norwegian. På SAS-fly er det så masse tullinger som skal ha gratis avis å brette den oppi ansiktet mitt. Da er det lenge siden du har fløyet med SAS. Nå er det ingen avis i papirutgave lenger, kun mulighet til å laste ned digitalt i appen deres.
Christiane_W Skrevet 16. april 2016 #28 Skrevet 16. april 2016 Hvilket selskap jeg velger avhenger av reisen. Jeg er i København flere ganger i året, både pga jobb og pga at jeg har familie som bor der. Når jeg skal dit er det hipp som happ om jeg velger SAS eller Norwegian. Velger det selskapet som er billigst på de tidspunktene det passer meg best å reise. Og det kan gjerne ende opp med å bli SAS den ene veien og Norwegian den andre. Når jeg skal reise innad i Europa prøver jeg alltid å fly direkte, flybytte på en flyvning som tar 2,5 t direkte gjør gjerne at reisetiden dobles og det er kjedelig på såpass korte turer. Velger da selskapet som tilbyr best pris og flyr direkte på de mest gunstige tidspunktene. Også her hender det det blir forskjellig selskap på tur og retur. Skal jeg reise langt styrer jeg unna lavprisselskapene. Foretrekker å bestille gjennomgående billetter med et av de store fullservice selskapene; har brukt Lufthansa, KLM og Emirates og har vært veldig fornøyd med samtlige. Har (bank i bordet) vært så heldig at jeg ikke har opplevd verken kanselleringer eller store forsinkelser, men det føles trygt å vite at man har sikkerheten en gjennomgående billett gir i ryggen.
dillyduzit Skrevet 16. april 2016 #29 Skrevet 16. april 2016 Velger som regel alltid Norwegian, SAS om jeg må. Føler at SAS sine ansatte, kabinfolk etc virker frekke og vil bare hjelpe de oppfører seg som de har penger, eller ikke er barnefamilier eller type tidlig 20, midt 20-åringer par. Dette er hvertfall min erfaring. Har også dårlige erfaringer med SAS når det kommer til det å faktisk få hjelp, det å sitte å fryse på et fly i 5 timer, spør om et teppe får et nei, samtidig som han forran deg får 2stk blir man litt irritert og sånne ting henger igjen. Ved Norwegian har jeg alltid fått god hjelp, besettningen er hyggelige (til dels hvertfall). Fikk god hjelp da jeg måtte bestille om billetten, fått den hjelpen av flyet som jeg trengte og alt annet.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #30 Skrevet 16. april 2016 Den 4/9/2016 at 11.07, AnonymBruker skrev: Da tenker jeg på streik Anonymkode: 0760e...a1f Den 4/11/2016 at 14.59, AnonymBruker skrev: Jeg tror det streikes ca like ofte i selskapene. Anonymkode: 3c769...8e6 Norwegian har bare hatt to streiker i selskapets historie, den ene gangen var det en mann som streiket og ingen konsekvenser for de reisende. SAS har hatt et utall streiker i sin riktignok lengre historie. Hva som skjer i fremtiden vet man selvsagt ikke. Personlig velger jeg alltid Norwegian foran SAS når det er billigere, noe det nesten alltid er. Anonymkode: cdec5...8d5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #31 Skrevet 17. april 2016 Går etter prisene, har vel ikke så mye å si hvem man velger. Sas har oftere avganger de fleste stedene i utlandet. norwegian har internett inkludert i prisen (tror jeg) på sas mådu betale ekstra eller bruke euro bonusen. Hverken sas eller norwegian gir gratis valg av sete. Men jeg fikk velge sete hos sas fordi flyet ikke var fullt, så da regner jeg med at det var gratis. De sendte da en epost om å få velge sete. Norwegian har billigere priser. Og noen SAS fly er ganske gamle. Men ellers er det vel ikke så stor forksjell. Anonymkode: 1bf8e...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå