Gå til innhold

To streker/kryss

Flowery

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått 4 dager over tiden og fremdeles ingen tegn til mensen. Jeg tok nå en test på morgenurin. Det kom opp et svært og rødt kryss i kontrollruten. Etter en stund forsvant den streken som gikk på tvers og den streken som stod igjen var veldig svak. Det kom ingen strek i rute nr. to.

Kan det være den streken som skulle være i rute nr. 2 som snek seg over i rute nr. 1?

Kanskje det var feil på testen??

Og i dag er det søndag så jeg får ikke kjøpt en ny test!! :grine:

Noen som har opplevd dette? Var dere da gravid eller var det feil på testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken test var det?

Så lenge det var en strek i kontrollruten, men ikke i test-ruten så vil jeg tro at testen var riktig utført.

Men ta en ny test om et par dager da, om du fremdeles er usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flowery ikke innlogget

Det var Quick Response.

Jeg mener å huske at det var akkurat dette som skjedde sist jeg var gravid (for 13 år siden). Jeg skjønte ikke resultatet, gikk til legen og fikk positiv test.

Kanskje jeg skal prøve å gå til legen denne gangen også? Må man gå til fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO, du kan jo prøve å ta en tur til legen i neste uke.

Men du må huske på at de testene som er på markedet nå er mye bedre enn hva de var for 13 år siden.

Hjemmetestene nå skal være like bra som testene som legen bruker, sier de...

Kom streken opp i kontroll-ruten, eller i resultat-ruten?

Om det kom en strek opp i kontrollruten og ikke i testruten er testen riktig utført.

Kom streken opp i resultatruten og ikke i kontrollruten er testen ikke riktig utført.

Du brukte nok urin, slik at begge rutene ble "våte"?

*prøver å finne ut av hva som har skjedd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flowery ikke innlogget

Ja, det var kontrollruten som hadde krysset. Og det var akkurat som om den andre streken kom fra resultatruten, seg over kontrollruten og forsvant til høyre.. :o Den var på tvers! Har aldri sett noe sånt.

Jeg har heller aldri gått så langt over tiden, så jeg synes dette er veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du så vel om begge rutene ble "bløte"...

På QR-testene skal det jo ikke bli noe kryss, så det er neppe streken fra resultatruten som har forskjøvet seg...

Var det ikke det at du så "krysset" mens fargen "gikk" oppover testen da...

Fargen kan henge ganske lenge igjen før den forsvinner... (men den forsvinner innen det er tid for å lese av testen - etter den tiden det står i bruksanvisningen)

Du kan vel ikke gjøre annet enn å kjøpe en ny test i morgen, for så å teste på morgenurin igjen på tirsdag (for morgenurin er jo det beste)

*krysser fingrene for deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet CB (clear blue) nå har kommet med en ny test, som får en rosafarge på oppsugingsenden når den har sugd opp nok urin..Kanskje du skulle prøvd de, så slipper du å bekymre deg for om det var nok urin på testpinnen...? Testene i dag er ihvertfall like sikre som hos legen, så lenge du følger bruksanvisningen riktig! Men det er ingen vanskelig sak :wink:

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...