AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Hei! Jeg skal lage jellyshots og har lyst på cola-smak. De skal være sukkerfrie, så derfor bruker jeg ikke gelé fra freia. Går det ann å bruke brus? Kanskje hvis jeg rister ut kulsyre først? 😊 Anonymkode: 961d6...26d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Interessant eksperiment. Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men dersom du finner ut at brus ikke fungerer selges Panduros og Urtegaardens colaessens (ment for drops) på hobbyforretnnger. Man har jo også Sodastreams essenser ment for hjemmelaget brus. Det er kanskje det enkleste, så kan du bestemme styrken på smaken selv? Jeg har forøvrig begge deler hjemme, så dersom du bor i nærheten (det blide sørland) er du velkommen til å få lånt med deg essensene mine. Den Sodastream-essensen jeg har er sukkerfri. Anonymkode: 4617e...41a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Kan jeg forresten få spørre hvorfor de skal være sukkerfrie? Anonymkode: 4617e...41a
2jente2 Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant eksperiment. Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men dersom du finner ut at brus ikke fungerer selges Panduros og Urtegaardens colaessens (ment for drops) på hobbyforretnnger. Man har jo også Sodastreams essenser ment for hjemmelaget brus. Det er kanskje det enkleste, så kan du bestemme styrken på smaken selv? Jeg har forøvrig begge deler hjemme, så dersom du bor i nærheten (det blide sørland) er du velkommen til å få lånt med deg essensene mine. Den Sodastream-essensen jeg har er sukkerfri. Anonymkode: 4617e...41a Takk for tips 😊
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 57 minutter siden, 2jente2 skrev: Takk for tips 😊 Lykke til, og fortell gjerne hvordan det går (Bare sånn i tilfelle det er pga diabetes de må være sukkerfrie, så har ikke sukkermengden i Freie-gele så veldig mye å si. Mengden gele i en geleshot er uansett meget liten; mesteparten er jo bare vann. I tilfelle du har tenkt å lage geleshots med alkohol, vil i så fall alkoholen være et større problem for en med diabetes.) Anonymkode: 4617e...41a
urenluren Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Tja, det går an å lage det av saft, så ser ingen grunn til at brus skal være et problem. Men da må nok kullsyren være borte først
Fredsmegleren Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Prøvde med Pepsi Max en gang. Ikke prøv.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg forresten få spørre hvorfor de skal være sukkerfrie? Anonymkode: 4617e...41a Diabetes kanskje? Anonymkode: e11f3...552
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Diabetes kanskje? Anonymkode: e11f3...552 Se innlegg lengre opp. Anonymkode: 4617e...41a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 I tilfelle du vil forsøke deg med colaessens fra Panduro/Urtegaarden, kan du forsøke å tilsette tittegrann sitronsyre dersom du har det tilgjengelig. Sitronsyre fremhever smaken. Anonymkode: 4617e...41a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lykke til, og fortell gjerne hvordan det går (Bare sånn i tilfelle det er pga diabetes de må være sukkerfrie, så har ikke sukkermengden i Freie-gele så veldig mye å si. Mengden gele i en geleshot er uansett meget liten; mesteparten er jo bare vann. I tilfelle du har tenkt å lage geleshots med alkohol, vil i så fall alkoholen være et større problem for en med diabetes.) Anonymkode: 4617e...41a Jeg trodde det var selve definisjonen på geleshots, jeg. Ellers er det jo bare gele i bittesmå porsjoner. Anonymkode: 9f343...3cb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det var selve definisjonen på geleshots, jeg. Ellers er det jo bare gele i bittesmå porsjoner. Anonymkode: 9f343...3cb Stemmer. Men det ligger noen alkoholfrie oppskrifter ute på nett også. Det er vel ikke helt korrekt å kalle dem geleshots riktignok, for det er jo, som du sier, bare gele i bittesmå porsjoner. Anonymkode: 4617e...41a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 Den 9. april 2016 at 10.04, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal lage jellyshots og har lyst på cola-smak. De skal være sukkerfrie, så derfor bruker jeg ikke gelé fra freia. Går det ann å bruke brus? Kanskje hvis jeg rister ut kulsyre først? 😊 Anonymkode: 961d6...26d Det går helt ok å bruke cola, selvsagt. Men det smaker flat cola med mindre du spriter den opp litt med sitron. For å få kullsyren ut av brus varmes den opp, så det er ikke vanskelig. Du kan også bruke light-saft til gelé. Det gjør diabetikere. Og sånn i forhold til "shots" med og uten alkohol så er det en helt normal måte å mengdebegrense barns inntak av gelé på. Putt geleen i små plastbeger og de merker ikke at de får godt under halvparten av hva de ellers ville forsynt seg med. (Uavhengig av sukkertype bør jo unger spise minst mulig e-stoffer og drit). Anonymkode: a40af...ed4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå