Gå til innhold

Brudebuketten - lenge leve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere gjøre med buketten etter dagen deres ? Jeg vurderer å gi denne enten til min forlover eller til mamma'n min. Skal reise på bryllupsreise mandagen så for meg er det liksom ingen vits i å ha den, tror jeg ikke gidder å tørke den, flotte bilder av den får holde.

Men hva skal dere gjøre med den ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk veldig lyst til å beholde den selv og la den stå til pynt hjemme etter vielsen. Synes det er kjempeflott med de som gir den bort, men siden vi allikevel skal være hjemme dagene etter bryllupet tror jeg at jeg beholder den selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi satte de blomstene vi hadde til overs på gravstedene til våre avdøde.

Pyntet veldig flott opp.

Jeg har masse flotte bilder fra buketten og kan desverre ikke beholde alt selv om jeg kunne tenke meg det :-)

20April2002

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Jeg har vært i bryllup hvor bruden under festen gir buketten sin bort til noen, litt sermonielt og en måte å gi en verdifull person en ekstra oppmerksomhet.

Ellers er det jo lov til å ta den amerikanske varianten med å kaste til de ugifte kvinnene? Det kan jo også være morsomt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kaster den på festen (etter den litt amerikanske skikken, ja...) eller gir den til noen som kan ha glede av den mens den er frisk. Synes det er teit å ha en tørket brudebukett i stua til pynt.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å legge brudebuketten på min kjære morfars grav dagen etter bryllupet. Dette fordi han betydde veldig mye for meg og jeg skulle så gjerne ha hatt han med i bryllupet mitt..........nå får han ihvertfall en del av det.

Skrevet

Jeg har liksom ingen kjære begravd i nærheten der (kun besteforeldre som var døde før jeg var født) så jeg lurer på om jeg skal være litt gæærn og kaste brudebukketen til de single jentene...hehheeh

Skrevet

Hei.

Har tenkt masse på akkurat dette og har tilslutt bestemt meg for å gi den til min farfar så han kan legge den på grava til min farmor. Farmor håpet at hun skulle få være med påp et av bryllupene til sine barnebarn, men slik gikk det altså ikke. Så vi legger den som sagt på graven hennes og på den måten blir hun på en måte litt med. Hvis dere skjønner.

Skrevet

Jeg hadde igrunnen tenkt på å ta den amerikanske varianten.Det kommer en del ugifte damer i bryllupet vårt,så det hadde blitt satt pris på.

Men nå skal buketten på pappas grav istedet.Han dødde for 2 1/2mnd siden.Jeg vet han gleda seg innmari til dette bryllupet,så det er ikke tvil om at han ihvertfall skal få buketten på grava.Den består forresten av røde roser,som var favorittblomsten hans.

Skrevet

Stinemor: Så fint. Jag blir rörd när jag läser vad du ska göra med buketten. Mycket fint.

Jag tror jag har en idé om vad jag ska göra med min... Eftersom vi gifter oss i Norge och åker motorcyklar dit och hem blir det svårt att få hem buketten. Det kommer inte heller att vara några ogifta kvinnor på middagen...

Jag tänkte torka den och spara den i sommarhuset vi ska ha bröllopsmiddagen i. På så sätt kommer vi ha den kvar, men bara se den någon gång om året och väcka minnena om bröllopet till liv igen.

Skrevet

Jeg la brudebuketten min på grava til min kjære mormor som dessverre døde for noen år siden. Syns det er en fin skikk å legge buketten på grava til et nært og kjært familiemedlem.

Skrevet

hmmm tenkte på en ting, er det kun de single eller der det de ugifte damene man tar frem hvis man skal kaste buketten, er det ikke det da ???

For å se hvem den neste som gifter er skal bli...?? eller ?

Ellers synes jeg det er en kjempefin gest å legge den på graver til kjære personer!

Skrevet

Det er vel alle ugifte som skal frem, singel eller ikke singel spiller ingen rolle, for å se hvem som blir gift neste gang. var i et bryllup der brudgommen tok av bruden strømpebåndet (med tennene) og hun kastet det ut til alle de ugifte damene. En fin vri hvis man ikke vil kaste brudebuketten. men har også hørt at det er brudgommen som skal kaste strømpebåndet??

Skrevet

JEg tok var på buketten jeg! Hadde ingen grav å sette den på eller noe liknende.... Dessverre fikk jeg ikke så mye glede av den da vi dro på bryllupsreise bare noen dager etterpå. Men nå står den på peishylla og den gjør seg godt der. Den er jo tørket nå men er faktisk flott enda- hadde mørkerøde roser i den så de er ganske fine selv når de er tørket!! :lol:

Skrevet
Det er vel alle ugifte som skal frem, singel eller ikke singel spiller ingen rolle, for å se hvem som blir gift neste gang. var i et bryllup der brudgommen tok av bruden strømpebåndet (med tennene) og hun kastet det ut til alle de ugifte damene. En fin vri hvis man ikke vil kaste brudebuketten. men har også hørt at det er brudgommen som skal kaste strømpebåndet??

Har selv hørt at strømpebåndet skal kastes ut til de ugifte guttene i bryllupet jeg da, og ikke jentene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...