Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I september 2015 valgte jeg å slutte på p-pillene etter 9 år på Mercilon. Legen min mente jeg hadde godt av en pause, da jeg hadde hoppet over mensen i eviglange tider. Etter over 3 måneder først fikk jeg tilbake mensen, og trodde alt var fint og flott.. Jeg begynte helt plutselig å få prikker, eller mer kviselignende "utslett" i hodebunnen. Dette klødde og de ble bare flere og flere. Jeg skjønte ikke helt hva dette var, men trodde tilslutt at dette var seboreisk eksem, og kjøpte meg sjampo på apoteket for å sjekke. Dette gjorde at de tørket ut, de klødde ikke like mye og det kom heller ikke så mange nye. Men nå har jeg fått kjempemange på øvre del av ryggen min, og har nå begynt å fått litt mindre prikker helt i starten av hårfestet. Jeg har ikke hatt noen kviser eller plager med kviser før.. Kan dette være pga at jeg sluttet på p-pillene? Begynte på p-pillene igjen i februar nå i frykt for å bli gravid. Noen andre som har vært borti lignende? De er store, røde og de klør.. Men virker ikke som det er noe "puss" inni de. Kan det være pga forstyrrelser i hormonene mine?

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Legen din mente nok ikke at du skulle ta en pause fra pillene i den forstand at du skulle slutte helt for så å starte opp igjen få måneder senere. Det er som kjent ikke anbefalt. Han eller hun mente nok en pause for å blø ut, i og med at du forteller at du har hoppet over "mensen" i en lang periode. 

Når det er sagt er det vanlig å få forbigående hudproblemer etter prevensjonslutt.

Skrevet

Jeg fortalte at jeg startet på de, men lovet å ikke å hoppe over mensen mer og da gikk det greit sa hun. Jeg startet som sagt opp igjen fordi jeg ikke ville risikere å bli gravid. 

Jeg håper det er forbigående, for på dette tidspunktet ser ikke ryggen min ut. Og jeg har aldri hatt en kvise på ryggen noensinne..

Gjest incognita
Skrevet
9 minutter siden, Bellablue90 skrev:

Jeg fortalte at jeg startet på de, men lovet å ikke å hoppe over mensen mer og da gikk det greit sa hun. Jeg startet som sagt opp igjen fordi jeg ikke ville risikere å bli gravid. 

Jeg håper det er forbigående, for på dette tidspunktet ser ikke ryggen min ut. Og jeg har aldri hatt en kvise på ryggen noensinne..

Hvorfor kan du ikke hoppe over mensen?

Skrevet

Jeg har omtrent hoppet over mensen i snart 3 år, har hatt mensen veldig få ganger hvertfall i løpet av de 3 årene. Hun mener at kroppen må få tilbake sin naturlige rytme og at det vil hjelpe å ha mensen regelmessig.

Gjest incognita
Skrevet
7 minutter siden, Bellablue90 skrev:

Jeg har omtrent hoppet over mensen i snart 3 år, har hatt mensen veldig få ganger hvertfall i løpet av de 3 årene. Hun mener at kroppen må få tilbake sin naturlige rytme og at det vil hjelpe å ha mensen regelmessig.

Hun mente nok naturlig syklus. Men nå har du altså begynt på pillen igjen? I så måte har det ingenting å si om du hopper over mens, det kan være greit å slippe til blødningen i blant, f eks hver 3-4 mnd. Hvis du ikke har noen spesielle hensyn å ta er det ingen grunn til at du ikke kan hoppe over.

Skrevet

Ja, men nå vet jeg ikke om jeg skal fortsette eller slutte. Hvis dette ikke blir bedre av seg selv, så tviler jeg på at det hjelper å fortsette på p-pillene.. Det tar vel en stund før hormonene mine stabiliserer seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...