AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Hvilken nettprøve er mest lik den man får? Jeg sliter veldig og syns det er frustrerende at de to nettsidene jeg har registrert meg på har motsatte svar og forvirrende formuleringer. Lærer man mest av boka, prøvene på nett eller teorikurs? Har noen her jukset? Anonymkode: c1b04...613
ajarRun Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Nettprøver er helt dust, da ender du opp med å betale 14 kroner minuttet for at trafikklæreren skal forklare det med skje til deg siden du bare pugger formuleringene og ikke lærer reglene. Hvis du kan lese kan du jo bare lese boken, en gang holdt lenge for meg, og folk består selv ved å bare skumme boken. Trafikkregler er ikke akkurat rakettforskning. De ebber ned til: vær hensynsfull, aktpågivende og varsom slik at fare ikke kan oppstå og at du ikke volder skade. Ikke forstyrr andre trafikanter eller folk unødvendig. I tillegg kan det være greit å kunne noen skilt, anbefaler at du lærer deg farlig veikryss/forkjørskryss, vikepliktskiltet, forkjørsveisskiltet, og parkeringsskitene. Dersom du lærer best av at noen forklarer deg ting er teorikurs hensiktsmessig. Jeg gir alle elevene mine eteori fra ATL, da kan de se videoer og slikt og det virker som de synes er nyttig. Jeg skjønner ikke de som betaler 10 000 for å jukse, jeg er sikkert på at jeg kunne lært ethvert evneveikt fjols trafikkreglene for 10 000 kroner (da kan jeg jo bruke 20-25 timer på dem). Teorikurs må jo være mye enklere, og billigere.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Ta teoritentamen.no-tok den mange ganger, står du der 10 ganger på rad er sannsynligheten stor at du står. Anonymkode: e1a77...483
penny_ Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Brukte teoritentamen.no, men leste "Veien til førerkortet" og tok et teorikurs på nett. Sto med to feil. Hva mener du med motsatte svar?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Teoritentamen er gull verdt! Helst (selvfølgelig) kombinert med Veien til førerkortet-boka og spørsmålsboka. Får du beståttgaranti på teoritentamen, bruker boka og spørsmålsboka flittig skal det mye til at du stryker! Anonymkode: 2d96f...434 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Den Saturday, April 09, 2016 at 2.03, AnonymBruker skrev: Hvilken nettprøve er mest lik den man får? Jeg sliter veldig og syns det er frustrerende at de to nettsidene jeg har registrert meg på har motsatte svar og forvirrende formuleringer. Lærer man mest av boka, prøvene på nett eller teorikurs? Har noen her jukset? Anonymkode: c1b04...613 Nettopp derfor skal du la være å ta nettprøver om du ønsker å bestå teoridelen. Sett deg ned og pugg boka til du forstår hva det hele handler om, da er du klar for teoriprøven uten å kaste bort penger på å ikke bestå. Du er da og klar til å slippes ut i trafikken, teoretisk. Anonymkode: 384ab...fda 1
applestories Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Hvordan er egentlig teoriprøven lagt opp nå for tiden? Det er jo flervalgsoppgaver, men er det slik at et svar er rett, eller kan flere svar være rett? Noen som har tatt den det siste året?
Fredsmegleren Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 Brukte nettlappen og den fungere veldig bra. Mange like spørsmål.
Fredsmegleren Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 5 minutter siden, applestories skrev: Hvordan er egentlig teoriprøven lagt opp nå for tiden? Det er jo flervalgsoppgaver, men er det slik at et svar er rett, eller kan flere svar være rett? Noen som har tatt den det siste året? Kun ett svar er riktig. Som regel kan du lett eliminere to svaralternativer, men de to siste sitter du og grubler over. 1
ajarRun Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teoritentamen er gull verdt! Helst (selvfølgelig) kombinert med Veien til førerkortet-boka og spørsmålsboka. Får du beståttgaranti på teoritentamen, bruker boka og spørsmålsboka flittig skal det mye til at du stryker! Anonymkode: 2d96f...434 Jeg synes Klar, Ferdig, Kjør! og Førerkortet er bedre bøker egentlig. Men det begynner å bli lenge siden jeg har lest Veien til førerkortet.
applestories Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg synes Klar, Ferdig, Kjør! og Førerkortet er bedre bøker egentlig. Men det begynner å bli lenge siden jeg har lest Veien til førerkortet. Sitter med Veien til førerkortet her, og er enig i at den er litt slitsom. Føler at det blir voldsomt mange selvfølgeligheter, og de små, verdifulle bitene av informasjon er godt gjemt i all teksten. Men sånn er det kanskje når man ikke er helt ny, og faktisk kan et par trafikkregler fra før.
ajarRun Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, applestories skrev: Sitter med Veien til førerkortet her, og er enig i at den er litt slitsom. Føler at det blir voldsomt mange selvfølgeligheter, og de små, verdifulle bitene av informasjon er godt gjemt i all teksten. Men sånn er det kanskje når man ikke er helt ny, og faktisk kan et par trafikkregler fra før. Jeg liker Klar, Ferdig, Kjør! fordi den forklarer hvordan du gjør forskjellige ting, som feks en bakkestart. Den virker mye mer omfattende enn Førerkortet (men det er kanskje bare flere bilder), og den har oppgaver i boken.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 9 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg synes Klar, Ferdig, Kjør! og Førerkortet er bedre bøker egentlig. Men det begynner å bli lenge siden jeg har lest Veien til førerkortet. Her selger de bare Veien til førerkortet-boken, jeg visste ikke det fantes andre bøker engang... Anonymkode: 2d96f...434
ajarRun Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her selger de bare Veien til førerkortet-boken, jeg visste ikke det fantes andre bøker engang... Anonymkode: 2d96f...434 Leverer posten dit? https://www.ark.no/ark/boker/Hagen-Tormod-Johansen-Frank-Klar-ferdig-kjor-trafikkopplaering-forerkort-klasse-B-9788291813134 http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6161062
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Den Saturday, April 09, 2016 at 2.03, AnonymBruker skrev: Hvilken nettprøve er mest lik den man får? Jeg sliter veldig og syns det er frustrerende at de to nettsidene jeg har registrert meg på har motsatte svar og forvirrende formuleringer. Lærer man mest av boka, prøvene på nett eller teorikurs? Har noen her jukset? Anonymkode: c1b04...613 For all del, ikke juks!! Da håper jeg virkelig ikke at du havner bak rattet Anonymkode: a2f4c...ad1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 6 timer siden, ambivalentReaction skrev: Leverer posten dit? https://www.ark.no/ark/boker/Hagen-Tormod-Johansen-Frank-Klar-ferdig-kjor-trafikkopplaering-forerkort-klasse-B-9788291813134 http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6161062 Jaja, men så hender det jo at man faktisk besøker fysiske butikker en gang i blant og Anonymkode: 2d96f...434
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #17 Skrevet 14. april 2016 Gå inn på if.no der er en teoritest som skal være pålitelig og gratis. Anonymkode: 384ab...fda
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #18 Skrevet 14. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gå inn på if.no der er en teoritest som skal være pålitelig og gratis. Anonymkode: 384ab...fda if.no ? Anonymkode: 0ab82...ef4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #19 Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: if.no ? Anonymkode: 0ab82...ef4 https://www.if.no/web/no/privat/radogtips/gratisteoriprove/pages/teoriproven.aspx Anonymkode: 384ab...fda 1
Druid Skrevet 14. april 2016 #20 Skrevet 14. april 2016 Den 10. april 2016 at 16.32, AnonymBruker skrev: Nettopp derfor skal du la være å ta nettprøver om du ønsker å bestå teoridelen. Sett deg ned og pugg boka til du forstår hva det hele handler om, da er du klar for teoriprøven uten å kaste bort penger på å ikke bestå. Du er da og klar til å slippes ut i trafikken, teoretisk. Anonymkode: 384ab...fda Nei det er du ikke. Du ER klar til å slippes ut i trafikken, men ett av de store problemene med teoriprøven er at den faktisk krever mye av deg rent norskfaglig (hvilket er grunnen til at den kommer i en arabisk versjon nå, og hvorfor noen foretrekker å ta den på engelsk) Bruk teoritentamen.no aktivt så du blir kjent med prøveformen og hva du må være obs på. Det er ett billig hjelpemiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå