Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Finnes det noen action/thriller/eventyrfilmer med kvinnelig hovedrolle, der det er masse slossing og sånt? :ler:(Evt. slag, krig... omtrent som med Eowyn i Atter en Konge, bare at hun er en birolle)

Savner flere kvinnelige hovedroller i rå actionfilmer. Charlies Angels er jo ok, men mer komedie enn rå action.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo Tomb Raider da, med min favorittskuespillerinne, Angelina Jolie.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg digger Lara Croft :) Og så har du jo Krypende Tiger, Skjult Drage...Michelle Yeoh? :klø:

Uma Thurman i Kill Bill....

Gjest TV-titter
Skrevet

Kvinnlige slåssedamer er ikke ofte å se på film eller på TV. Jeg husker i farten bare Xena på TV3. Hun banka jo alle kvinner og menn som utfordret henne.

Skrevet
The Long Kiss Goodnight med Geena Davis.

Ja sef, Geena Davis er jo beintøff i den!

Morsom begynnelse også når hun plutselig oppdager hvor god hun er med kniven osv :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Boise Moi (knull meg)

Fransk film hvor kvinner dreper stort sett menn.

Skrevet

kill bill og matrix..også syns jeg jo enda at demi moore i g.i jane er ganske så tøff :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Uma er min absolutte heltinne! Kill Bill-filmene er kjempebra, særlig den første.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vår datter ser på Buffy som er en TV-serie om en jente som klarer alt. Etter hva hun sier, slåss Buffy og venninnene hennes i hvert program mot farlige kvinnlige og mannlige skurker, og når Buffy slåss vinner hun alltid.

Om Buffy blir heltinnen hennes så er det litt skummelt fordi slåssingen jentene viser i serien er litt brutal.

Gjest Anonymous
Skrevet

The Long Kiss Goodnight oppført på "filmer-jeg-vil-se"-listen min!

Alias og Buffy var favorittseriene mine tidligere.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg digger Lara Croft :)  Og så har du jo Krypende Tiger, Skjult Drage...Michelle Yeoh? :klø:

Uma Thurman i Kill Bill....

Hehe.. Har begge Lara-filmene, og Snikende Tiger, Skjult Drage... :) Digger dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

eneste slåssedama jeg kan komme på er Xena jeg så på TV i en serie for en tid tilbake. Xena grisebanker andre damer og noen menn nesten i hver episode. kan ikke huske at hun noen gang fikk juling av andre damer

Skrevet

Vel, nå tror jeg kanskje Xena har mer testosteron i kroppen enn de fleste mannfolk, så om hun kan kalles "dame" er jeg usikker på. 8) :roll:

Gjest TomKrus
Skrevet
Alien-filmene

Ripley (Sigourney Weaver) kicker rumpa til de fleste puse-actionkvinnene.

Ellers har man:

Sarah Connor (Linda Hamilton i Terminator)

Semi-tøffe (og plagsomme):

Princess Leia Organa (Carrie Fisher i Star Wars)

Queen Padmé Naberrie Amidala(Natalie Portman i Star Wars)

Skrevet

Uma Thurman i Kil Bill og Geena Davis i The Long Kiss Goodnight på en delt 1 plass.

På tredje kommer slimtestodama Ripley i Alien filmene

digger dem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...