AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Eller, de later i hvertfall som om de ikke kan navnet mitt. Jeg heter Line og de kaller meg Stine, Silje, Cathrine etc. Alt bortsett fra mitt egentlige navn, som jo er et helt normalt navn. Jeg irriterer meg over det, samboeren min irriterer seg over det... Han retter på dem. Men hjelper ikke. Har vært sammen i flere år. Hva kan det bety? En slags understreking av "jeg bryr meg ikke" eller "jeg liker deg ikke"? Anonymkode: 8bfe7...c19
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Høres egentlig ut som de gjør det bevisst. Bare slutt å respondere helt til de bruker navnet ditt. Anonymkode: 7aa96...c62 29
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Sånn var min svigerfar da jeg ble sammen med samboeren min også. Han er meget spesiell da, men han kalte meg enten navnet på samboers eks, eller et helt annet navn, der kun de tre første bokstavene er det samme som i mitt navn. Navnet mitt er det samme som svigermor sitt, så så jævla vanskelig skulle det ikke være for ham. Men som sagt, han er en spesiell type, så jeg tror nok det var bare for å tøffe seg. Imponerte ikke meg noe særlig men... Anonymkode: 4e98b...5c9 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres egentlig ut som de gjør det bevisst. Bare slutt å respondere helt til de bruker navnet ditt. Anonymkode: 7aa96...c62 Det er ikke nødvendigvis at de snakker til meg, men de sier det til samboeren mine etc Anonymkode: 8bfe7...c19
stan Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Jeg hadde sagt klart i fra at om dem ikke gidder å lære seg eller bruke navnet ditt, så gidder ikke du å ha noe med dem å gjøre. Det er jo rett og slett mobbing. 8
Gjest Jørild Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Da synes jeg samboeren din skal overdrive noe voldsomt: "hvem Cathrine? Jeg kjenner ingen Cathrine? Mener du hun i kassa på Rema?" Og det uten å si" mener du samboeren min Silje?" Snakk alt bort i hvem de mener, slik at hele poenget på samtalen blir borte.Kanskje de til slutt blir lei av at alt de sier blir overdøvd av navnesnakk.
SøtMelon Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Tror desverre ikke at de liker deg, for sånt gjør en bare bevisst.. Du får ta igjen, eller unngå dem som andre her sier. 7
Tibbie Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 Lol, så teit. Er det et forsøk på å være morsom eller noe? Gjør de sånt med andre? Tåpelig uavhengig om de liker deg eller ei. Hva sier svigermoren din til at gubben aldri "lærer seg" navnet ditt? Dette er jo fornærmende også for kjæresten din, ikke bare deg. Jeg hadde i hvert fall sluttet å komme på besøk om det var mine svigers. Kan du ikke snakke om dette med svigermor? Hvordan er ditt forhold med henne? 6
Outlander Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Bare begynne å kalle svigers Juan og svogers George, frem til de forstår at de er drittsekker. For noe tosk. Hva sier svigermor da? 5
Jolene Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 Hadde spurt dem rett ut hva problemet deres er. Hadde ikke gitt meg før jeg hadde fått et svar. Det samme burde samboeren din gjøre. 3
melatonin Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 Enig med @Jolene, hadde spurt hva som var problemet DERES og hva som gjorde det så vanskelig for dem å huske et enkelt navn eller å oppføre seg som voksne.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 Den 9.4.2016 at 10.18, SøtMelon skrev: Tror desverre ikke at de liker deg, for sånt gjør en bare bevisst.. Du får ta igjen, eller unngå dem som andre her sier. Ja, det er nok at de misliker meg. De lærte seg navnet på ungene mine (og min samboer sine) fra dag 1 da Rart det der.. Anonymkode: 8bfe7...c19
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Takk for gode råd & støtte. Det har noen ganger fristet å skrive deres navn feil på bursdagshilsener, men.. Anonymkode: 8bfe7...c19 4
Tekopper Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 (endret) Jeg glemte navnet på typen til søstra mi, i flere år (ikke alltid, men måtte sjekke Facebook for å komme på det av og til). Det var ikke fordi jeg mislikte fyren men fordi jeg er utrolig dårlig på navn. Pappa har samme greia, så mistenker det er noe arvelig. Kan det være noe lignende på gang i deres familie? Endret 10. april 2016 av Tekopper Skriveleif 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Neste gang sier du: hva er greia? Etter så mange år kan dere fortsatt ikke navnet mitt. Anonymkode: 51ed4...314 1
applestories Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 (endret) 29 minutter siden, Tekopper skrev: Jeg glemte navnet på typen til søstra mi, i flere år (ikke alltid, men måtte sjekke Facebook for å komme på det av og til). Det var ikke fordi jeg mislikte fyren men fordi jeg er utrolig dårlig på navn. Pappa har samme greia, så mistenker det er noe arvelig. Kan det være noe lignende på gang i deres familie? Vi er flere som er sånn ja. Annenhver gang jeg sier navnet på datteren til søsteren min må jeg dobbeltsjekke at det faktisk var datterens navn, og ikke navnet på det døde marsvinet hennes... Skal sies at begge navnene er uvanlige, og litt like. Jeg blander også navnene på katten min og søsteren min, det har jeg alltid gjort, de navnene er også like. Det er jo slik at vi lagrer navnene på dem vi er gladei i samme "skuff" i hjernen, så når jeg sier navnet til katt/søster/niese/marsvin blander jeg dem bare med noen andre jeg er/var glade i. Om noen skulle være i tvil om jeg var glade i dem er det jo bare å sjekke hvilket navn jeg eventuelt skulle forveksle deres med - Tviler dog på at det er det som skjer i TS sitt tilfelle... Endret 10. april 2016 av applestories
minister-mio Skrevet 10. april 2016 #17 Skrevet 10. april 2016 Jeg hadde gitt tydelig beskjed hver gang om hva jeg het 1
SøtMelon Skrevet 10. april 2016 #18 Skrevet 10. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok at de misliker meg. De lærte seg navnet på ungene mine (og min samboer sine) fra dag 1 da Rart det der.. Anonymkode: 8bfe7...c19 Rett og slett respektløst.. Har ikke kontakt med mine svigerforeldre, da de så tydelig viste hva de syntes om meg. Har aldri hatt det så bra som nå med mannen og barnet vårt:) La svigers sitte alene i sin egen idioti. 2
Mb26 Skrevet 11. april 2016 #19 Skrevet 11. april 2016 Si at svigerfaren din heter Rolf. Om han sier til deg: "Kan du sende ketchupen, Cathrine?" Så svarer du med: "Så klart kan jeg det, Kåre!" Det ville jeg gjort 😃 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #20 Skrevet 11. april 2016 Kan hende det er bevisst, kan hende ikke. Noen har vansker med å sette sammen riktig navn til riktig ansikt. For noen blir en persom en "Kari" i hodet selv om personen heter noe annet. Til og med mamma kan glemme hva jeg heter og kaller meg både navnet til søsteren min, søsteren sin og min farmor før hun endelig kommer fram til riktig navn, og hun er ikke hverken gammel eller senil. Det er bare sånn at hjernen har sin måte å lagre informasjon på som er ulik fra person til person og noen ganger blir det feilkoblinger og man husker feil eller buser ut med navn som man egentlig vet er feil. Men etter så lang tid burde de jo ha lært seg hva du heter, spesielt om dere retter på de hver gang de sier feil. Anonymkode: 308c9...794 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå