Gå til innhold

3. barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst på et barn til. Har lyst til å være gravid, til å føde, og å ha en baby.

Men... Forholdene med to små barn nå går veldig greit. Jeg har en jobb som krever en del kveldsarbeid. MÅ ikke, men for at økonomien skal gå opp er det veldig greit at jeg jobber en del kveld, og også er borte en uke i ny og ne. Det går greit for far å følge på fritidsaktiviteter når jeg er borte, barnet som ikke har aktivitet er med og ser på.

Men det blir jo veldig styr å ha med en liten unge på det. Både for det lille barnet, som ikke har noen glede av å være der, og for far som kanskje blir stressa av å skulle følge opp det store barnet og samtidig gi det lille omsorgen det trenger. Og i tillegg det tredje barnet som krever noe oppmerksomhet. Bare det å kle på, få ut i bilen, kanskje blir det litt sent og et av barna sovner i bilen på vei hjem.. Ser for meg at det blir veldig styrete. 

Vi bor sånn at alle barna må kjøres til alt de skal i lang tid framover. Gå eller sykle selv er ikke noe alternativ. 

Er det å skyte seg selv i foten å frivillig lage et barn til her? Hva tenker dere som har erfaring med mange barn som skal kjøres hit og dit når man bare er en forelder til stedet?

Anonymkode: 833a5...06e

Videoannonse
Annonse
Gjest chiki
Skrevet

Er vell viktigere hva far tenker.

eldstejenta mi er 5,5år og lillebror er snart 2 år. Vi venter nr3 om en måned. 

Eldste går på 2 aktiviteter. Lillebror er med nesten hver uke selv om han ikke må. Han synes det er gøy å se på og leke der. Er ei som har hatt med baby og mellomste hver uke også.

vi bytter ofte på med bestevenninnen hennes på hvem som kjører på aktivitetene og blir der for å se på.

Skrevet

Det eneste som betyr noe her er vel hvorvidt dere ønsker dere et barn til? Gjør dere det er alt annet helt overkommelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men er ikke to barn nok? 

Anonymkode: 134c9...8ed

AnonymBruker
Skrevet

Noen mødre blir jo helt avhengig med å gå gravid, føde og få småbabyer og alt oppmerksomhet dette fører.  Synes dere må vurdere selv om du ønsker et barn til. Men å ønske å bli gravid/føde/få små baby i huset må mann nesten se på seg selv om det er faktisk ØNSKELIG å få et barn til, eller bare alt styret rundt det.  

Anonymkode: 31c37...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier mannen da? Her hadde vi ikke styrt shower alene med tre barn frivillig, noen av oss. Om noen år har alle tre fritidsaktiviteter, hvordan kan det løses?

Forstår ønsket ditt, var i samme tenkeboks for ett år siden. Venter nr.3 om tre uker, og lurer fortsatt på hva i alle dager vi tenker på... :P

Anonymkode: 4d674...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...