AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Når legges deres 11-12åring, og har dere samme leggetid både i ukedagene og helger? Anonymkode: 2c8f4...187
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Når legges deres 11-12åring, og har dere samme leggetid både i ukedagene og helger? Anonymkode: 3e8af...cd9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Fra 5 til 8 klasse legger barna her i huset seg klokka 9 i hverdager, og 10 når det er fri dagen etter. Anonymkode: 8e8d0...fb2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 11 åringen her i huset legger seg omtrent til samme tid uansett om han skal på skolen eller ikke. Unntaket er ferier, da får han være oppe lenger. Går på badet ca halv ni og skal være i seng til ni. Kan drøye til halv ti i helgene. Utfordringen er at han ikke er særlig trøtt og heller ikke trenger like mye søvn som sine søsken. Vi er likevel enige om at han skal være i seng, men kan lese en stund før han sovner. Klokka kan bli både ti og noen ganger nærmere elleve før han faktisk sovner. Jeg var akkurat lik som barn og kjenner frustrasjonen over å måtte legge meg uten å være trøtt. Han synes likevel det er greit å legge seg, siden han får litt tid for seg selv på rommet etter en dag med mye liv og røre grunnet flere søsken. Han våkner alltid av seg selv på morgenen og er blid og fornøyd hele dagen. Anonymkode: dc6cf...c53
stan Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Når jeg vokste opp var det en regel om at åtteåringer skulle legge seg 8. Så kunne man være oppe et kvarter lengere for hvert år man ble eldre. Så altså kl. 9 eller 21. Men søvnbehov er individuelt og varierende. Så med mine barn har vi hatt dette som hovedregel, men om de er trøtte om morgenen så er det tidligere i seng. Det gjør også at de er flinkere om morgenen, fordi de er redde for å måtte legge seg tidlig ☺
skruf Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Vår 12-åring går på badet og steller seg kl 21, får ligge å lese til ca 21.30/21.45 på hverdager. Hun våkner alltid av seg selv i 6.30-tida, blid og morgenfrisk, så tydeligvis riktig leggetid for henne. Helg/ferier blir klokka fort 22.30/23 før hun sovner. Men våkner likevel tidlig.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Det kommer jo helt an på når de skal stå opp. Klokkeslettet er vel ikke viktig, men hvor mange timers søvn. Min får minst 9 timer, noen netter 9 timer og 45 min, i ukedagene. Da er han trøtt om morgenen uansett, så det er litt lite. Planen er i seng kl 9 og sovne til halv ti, han må opp 7 eller kvart over 7 litt ettersom når skolen starter den dagen. Men noen dager er vi hjemme fra aktiviteter nærmere halv ni, og med kveldsmat og tannpuss og forberedelser til neste dag og lesing og litt prat på sengekanten går tida fort! Dessuten er han moderat b-menneske som meg og ikke så trøtt om kvelden... Anonymkode: bdbf4...125 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 Hei Hei Jeg har en gutt som er 11 år, i ukedagene legger han seg alt fra 2100 til 2200 , og helgene er han våken , alt fra 2100 til 2400. Han kan godt legge seg sent og stå opp tidlig, han blir heller ikke kveldstrøtt, slik som datteren min, og klarer fint å være i rute til mandagen når skolen starter igjen. Vi har flere barn , og legging blir på en måte tilpasset til hvert barn. Anonymkode: 5fc85...dbb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 12 åringen her er i seng 21.30, sovner sjelden før kl 22. I helgene blir det ofte et par timer senere. Anonymkode: 643f2...c7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå