Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er litt ny med slanke-greiene, så jeg vet ikke helt hva som er vanlig. Derfor tenkte at jeg kan spørre dere, i håp om at dere forstår mer enn meg :) 

Jeg begynte altså å trene jevnlig for litt over en uke siden, og prøver å få en god rutine på det. Jeg gjør det jeg får til, og det som motiverer meg, så foreløpig er det sånn at jeg bare jogger 3 km av gangen og sånn, men totalt sett er jeg oppi 30000 skritt om dagen. Jeg er i kalori-underskudd hver dag, selv om jeg passer på å spise nok.

Jeg startet på 65,3 kg. Jeg var nede på 64,9 på mandag, og i dag er jeg plutselig oppi 66,3! Og det er faktisk første gang noen sinne at jeg har bikket 66. Jeg tenker at det kanskje er vann (?), men er ikke helt sikker, og vet ikke hva jeg kan forvente. Er det vanlig å gå opp litt før man begynner å gå ned? Kan det henge sammen med syklusen min? (jeg har EL rundt denne tiden) Og hvor lang tid kommer det til å ta før jeg begynner å se resultater? (jeg innser at det siste er veldig individuelt, så det er sikkert et idiotisk spørsmål, men jeg spør likevel hehe)

Sorry at spørsmålene er dumme altså, men håper noen tar seg tid til å gi meg et ordentlig svar likevel :) 

Anonymkode: 1a762...c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall ikke fett du har lagt på deg på så kort tid. Jeg tipper kroppen holder på litt vann. Gi det en uke, så går det nok nedover igjen :)

Gjest Runforit
Skrevet

Du har holdt på i én uke. Vekten din hadde nok svaiet uansett. Det er nok med litt ekstra karbohydrater og salt for at kroppen binder ekstra vann.

Om du gjør alt rett så kan du forvente ca. 0.5 kg vektnedgang per uke, men dess lettere du er dess mer vil det koste å miste vekt. Du er ikke særlig stor så med rett kosthold og trening så burd du fokusere mer på fettprosent og mål enn selve vekta. Gjør du dette til en livsstil så har ikke kroppen noe annet valg enn å bli veltrent.

Skrevet

Vil  bare si at det er ikke merkelig vektøkning. Det er jo snakk om under et kilo til rundt 1 kilo. Det er ingenting fra dag til dag. Du har rett, det kan ha med syklusen, det kan ha med veske i kroppen, du kan ha spist salt som binder veske i kroppen.

Lykke til videre. Det er bra å ikke gå ned for fort over kort tid. 

For meg fungerer det aller best at jeg spiser små måltider ikke ofte og prøver for det meste å spise sunt. Men tillater meg likevel å smake litt av det meste, f.eks når jeg blir tilbudt eller er i besøk.

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen vil holde på vann med en gang du begynner en ny treningsrutine. Ikke la dette være demotiverende, du må bare gi det lenger tid enn en uke for å se resultater. 

Anonymkode: 052ec...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere! Ja jeg regnet jo med at vekta kom til å vingle litt i starten, jeg var bare så overrasket at jeg gikk opp i vekt når jeg nå endelig har begynt å trene :) Vekta har vært stabil (aldri over 66) i ett år nå, så det var bare litt merkelig. Men da er det nok bare vann ja, også får jeg fortsette :) Er veldig motivert, så denne lille vektøkningen gjør ingenting sånn sett. 

Anonymkode: 1a762...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...