AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Jeg har tenkt til å utdanne meg innenfor helsesektoren. Tror det blir sykepleier. Vi har hatt en liten diskusjon angående politiattest. Denne utdanningen krever politiattest. Det stemmer at denne attesten kun inneholder "relevante" lovbrudd for helseyrker (kontakt med eldre, barn, vold, misbruk?) Også lurer jeg på en ting til: På en Ferge ble jeg satt i en slags "drukkenskapsarrest". Dette var kun fordi jeg var overstadig beruset, og vekteren mente jeg måtte "hvile ut rusen". 2 timer etterpå ble jeg sluppet i land. Jeg kranglet ikke og viste ingen tegn til vold eller ordensforstyrrelse. Ingen bot, ingen straff og kan heller ikke huske å ha gitt noen personopplysninger. (Dette er nå 1 år siden også). Dette vil vel aldri komme fram på noen politiattest? Evt når det også gjelder helseyrker? Anonymkode: 45400...c5f
ajarRun Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Det vil ikke komme opp på noe. Hvis du fikk et forelegg, så kommer det på rullebladet. Helsevesenet ser vel på rus som med lærere? Vil ikke ha rusmisbrukere som leger eller lærere tydeligvis. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Fikk ingen forelegg i det hele tatt! Ble bare sluppet "fri". Så da ser jeg på denne saken som ute av verden jeg! Anonymkode: 45400...c5f 2
ajarRun Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Fikk ingen forelegg i det hele tatt! Ble bare sluppet "fri". Så da ser jeg på denne saken som ute av verden jeg! Anonymkode: 45400...c5f Du kan jo bare ringe politistasjonen og be dem lese opp rullebladet ditt? Mener det er mulig.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Helt utrolig at det skal være såå vanskelig å få sin egen attest. Jeg fikk beskjed om å søke om det,og måtte dokumentere hvorfor jeg vill ha attesten min, for ellers ville jeg få avslag. For MIN egen attest. Anonymkode: 4a24d...dc4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Du kan jo bare ringe politistasjonen og be dem lese opp rullebladet ditt? Mener det er mulig. TS her Det går nok ikke. Men den står nok Ikke der uansett, siden jeg ikke fikk noe straff, bot /forelegg. Men den ville vel uansett ikke stått på en begrenset politiattest? Jeg trodde en slik begrenset attest bare viste misbruk/vold mot barn, og lignende . Anonymkode: 45400...c5f
listefyll Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 Det er bare enkel attest, ikke uttømmende. 1
ajarRun Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Det går nok ikke. Men den står nok Ikke der uansett, siden jeg ikke fikk noe straff, bot /forelegg. Men den ville vel uansett ikke stått på en begrenset politiattest? Jeg trodde en slik begrenset attest bare viste misbruk/vold mot barn, og lignende . Anonymkode: 45400...c5f Hvis du er veldig nysgjerrig kan jeg sjekke hva min inneholder. Min har sedelighetskriminalitet, vold, og ruslovbrudd.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Hvis du er veldig nysgjerrig kan jeg sjekke hva min inneholder. Min har sedelighetskriminalitet, vold, og ruslovbrudd. Nå var det vel ikke helt det jeg lurte på men.. Anonymkode: 45400...c5f
ajarRun Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå var det vel ikke helt det jeg lurte på men.. Anonymkode: 45400...c5f Du spurte om politiattesten kun inneholdt bla bla, det kan jeg svare på ved å kopiere paragrafene fra min. Det andre spørsmålet ditt har jeg allerede svart på, så det krever ikke ytterligere svar.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Du spurte om politiattesten kun inneholdt bla bla, det kan jeg svare på ved å kopiere paragrafene fra min. Det andre spørsmålet ditt har jeg allerede svart på, så det krever ikke ytterligere svar. Greit... Da var det ikke noe mer jeg lurte på! Anonymkode: 45400...c5f
jabx Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også lurer jeg på en ting til: På en Ferge ble jeg satt i en slags "drukkenskapsarrest". Dette var kun fordi jeg var overstadig beruset, og vekteren mente jeg måtte "hvile ut rusen". 2 timer etterpå ble jeg sluppet i land. Jeg kranglet ikke og viste ingen tegn til vold eller ordensforstyrrelse. Ingen bot, ingen straff og kan heller ikke huske å ha gitt noen personopplysninger. (Dette er nå 1 år siden også). Dette vil vel aldri komme fram på noen politiattest? Evt når det også gjelder helseyrker? Anonymkode: 45400...c5f Det var vel vektere på fergen som satte deg i arrest. De er ikke politi, og det vil dermed ikke registreres hos politiet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Det var vel vektere på fergen som satte deg i arrest. De er ikke politi, og det vil dermed ikke registreres hos politiet. Det er riktig! Takk for svar Anonymkode: 45400...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå