Gå til innhold

Angre på valg av forlover og fortsatt være venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Saken er at jeg har for lenge siden bestemt meg for forlover, og spurt h*n om dette. H*n sa ja, var entusiastisk og det har ofte vært prat om bryllup når vi møtes.

Det som nå er at for det første så har vi ikke møttes særlig mange ganger etter dette. Vi har en felles omgangskrets, men dette er en krets hverken h*n eller jeg ofte er med, kun en gang i blandt. 

Sist gang vi møttes og var egentlig rimelig fulle begge to pratet vi om mye og jeg fikk frem at jeg trodde jeg slet med depresjon og at alt egentlig var ganske shitty for tiden. Etter dette har jeg knapt hørt noe fra h*n. H*n svarer meg ikke på snap, ellers de få gangene jeg har tatt kontakt har jeg bare fått tommel opp, et smilefjes eller noe veldig avkortet. 

Det som også plager meg er at h*n har et stort prosjekt pågående, hvor jeg flere ganger har sagt jeg kan hjelpe til. Gang på gang ser jeg bilder både på insta, facebook og snap at h*n har en annen venn (fra samme omgangskrets) til å hjelpe til med prosjektet, en venn h*n har snakket negativt om (og samme selv, jeg går særdeles dårlig overens med denne tredjepersonen). Jeg merker det stikker litt i  magen, nesten sjalusi og det er selvsagt veldig flaut men det er mest sårende - h*n tar ikke kontakt og spør om hjelp engang selv om h*n vet jeg har masse tid, er veldig praktisk og gjør det uten å ville ha noe tilbake.

Bottom line: Den jeg har valgt til forlover er blitt en person som ikke er nær meg lenger i det hele tatt og jeg er ganske såret. Jeg tør ikke si noe om overnevnte saker fordi jeg er redd for å ødelegge vennskapet, og jeg vil ikke miste h*n som venn rett og slett. Men jeg ønsker ikke lenger at denne personen er min forlover, da jeg ikke helt føler at h*n bryr seg i det hele tatt (spesielt etter at jeg fortalte at jeg virkelig har en tung periode og så vidt klarer å komme meg ut av senga). 

Jeg har egentlig ikke så mange andre som jeg kan spørre om å oppfylle denne rollen heller. Kanskje svigerinnen min. Det er ikke slik at jeg forventer noe heller, jeg ønsker ikke utdrikningslag tror jeg, og tenker bare å ha forloveren som en støttespiller akkurat på selve dagen.

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 8b798...245

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest ClickB4it
Skrevet

Jeg synes du skal trosse frykten din, sette deg ned og snakke med henne.

Si at du føler at hun har trukket seg litt unna, og at du lurer på hva status er mellom dere nå. Et godt vennskap tåler en åpen prat om tingenes tilstand.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor anonymisere kjønn? Det er jo åpenbart at dette er jentedrama. Bare gi beskjed om at du har valgt en annen forlover, det virker ikke som om personen vil bry seg så veldig uansett.

Anonymkode: 45b25...a7c

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, ClickB4it skrev:

Jeg synes du skal trosse frykten din, sette deg ned og snakke med henne.

Si at du føler at hun har trukket seg litt unna, og at du lurer på hva status er mellom dere nå. Et godt vennskap tåler en åpen prat om tingenes tilstand.

Enig her

Skrevet

Ordet folover føler jeg er veldig oppskrytt. Det er en person som skal fylle ut noen papirer. 
Jo for all del, det er veldig hyggelig og bli spurt. Det betyr jo at det er en person man setter stor pris på. Og nå har det forandret seg i dit tilfelle. Ta det opp med denne personen da, at du heller vil ha svigerinna/familie som forlover. 
Men igjen, har det noe å si hvem det er egentlig?

Skrevet
24 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Ordet folover føler jeg er veldig oppskrytt. Det er en person som skal fylle ut noen papirer. 
Jo for all del, det er veldig hyggelig og bli spurt. Det betyr jo at det er en person man setter stor pris på. Og nå har det forandret seg i dit tilfelle. Ta det opp med denne personen da, at du heller vil ha svigerinna/familie som forlover. 
Men igjen, har det noe å si hvem det er egentlig?

Jeg syns det har noe å si hvem det er. Er ikke kjekt å ha en forlover som ikke er en like god venn som man trodde vedkommende var. Man velger jo som regel en venn som står en ganske nær

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet, egentlig? Bare si at du ikke ønsker noe utdrikningslag likevel, fordi du ikke orker/har lyst. Noe mer trenger du ikke å si. Man MÅ da ikke lage drama ut av alt.

Anonymkode: 9f928...49e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke inntrykk av at du er verdens lettest person å forholde seg til du heller. Kanskje hun opplever at det er for mye prat om deg og ditt, og for lite om henne? Forlover er ikke en jobb. Inviter henne til noe som ikke dreier seg om bryllup og gi tid til vennskapet. Om du gir henne noe annet en forloverforventninger skal du ikke se bort i fra at hun begynner å engasjere seg igjen.

Anonymkode: 0cae7...875

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...