Gå til innhold

Mor og meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 20 år gammel gutt. Jeg bor sammen med min mor og en lille søster. Jeg har gått Vg1 og Vg2 og 8 måneder som lærling. Jeg har blitt oppsagt av bedriften jeg jobbet for, pga noe visse forhold. Så jeg har tenkt å finne en ny lærlingsplass, om ikke så må jeg ta på bygg til generell studie kompetanse til høsten og studere videre. Men min mor vil ikke at jeg skal bo sammen med henne lenger. Og hun vil gå til politiet og få meg ut av huset. Men jeg har ingen steder å bo. Jeg trenger i iallfall studie kompetanse for å søke meg inn i forsvaret eller Politi høgskolen.Så trenger minst et år til. Men hun nekter det. Jeg har snakket så mye med henne. Men hun nekter og nekter og nekter! Jeg er ingen dårlig gutt. Jeg lager ingen problemer og vil studere videre. Hva skal jeg gjøre?

Takk på forhånd :)

Anonymkode: 8dd3f...b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finn.no/bolig

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil moren din ha deg ut av huset? Hva er disse forholdene som gjorde at du fikk sparken? 

Anonymkode: 8f507...52f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 20 år gammel gutt. Jeg bor sammen med min mor og en lille søster. Jeg har gått Vg1 og Vg2 og 8 måneder som lærling. Jeg har blitt oppsagt av bedriften jeg jobbet for, pga noe visse forhold. Så jeg har tenkt å finne en ny lærlingsplass, om ikke så må jeg ta på bygg til generell studie kompetanse til høsten og studere videre. Men min mor vil ikke at jeg skal bo sammen med henne lenger. Og hun vil gå til politiet og få meg ut av huset. Men jeg har ingen steder å bo. Jeg trenger i iallfall studie kompetanse for å søke meg inn i forsvaret eller Politi høgskolen.Så trenger minst et år til. Men hun nekter det. Jeg har snakket så mye med henne. Men hun nekter og nekter og nekter! Jeg er ingen dårlig gutt. Jeg lager ingen problemer og vil studere videre. Hva skal jeg gjøre?

Takk på forhånd :)

Har vært i samme situasjon som deg! Kontakt barnevernet, du kan få bolighjelp til du er 23år. Jeg fikk en hybel da jeg var 17 som kostet 5500/måneden, jeg trengte bare å betale 1500/måneden siden jeg hadde en deltidsjobb ved siden av utdannelse. Har du ingen jobb så tror de skaffer deg et sted å bo for det.

Jeg beholdt denne hybelen til jeg var 20 og hadde fast jobb.  

Anonymkode: f79a6...81a

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Kommunen du bor i er pliktig å skaffe deg husrom som du kan bo i...

AnonymBruker
Skrevet

Får du dagpenger? Sjekk med nav om du kan få det. Og sjekk om du kan få støtte til for eksempel depositum. Så leter du etter en rimelig leilighet på finn, mens du finner en jobb. Allmenn påbygg er nok lurt, så søk deg inn der. Finn en deltidsjobb du kan kombinere med skole. Søk bostøtte..

Du er 20år, og det er på tide å komme seg ut av rede. Litt dårlig gjort av mor å kaste deg ut nå, på bar bakke da.

Anonymkode: 20ea4...dc2

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i samme situasjon som deg! Kontakt barnevernet, du kan få bolighjelp til du er 23år. Jeg fikk en hybel da jeg var 17 som kostet 5500/måneden, jeg trengte bare å betale 1500/måneden siden jeg hadde en deltidsjobb ved siden av utdannelse. Har du ingen jobb så tror de skaffer deg et sted å bo for det.

Jeg beholdt denne hybelen til jeg var 20 og hadde fast jobb.  

Anonymkode: f79a6...81a

Mhm! Kan  barnevernet hjelpe meg når jeg er 20 år gammel? Evt hvordan tror du det blir på den økonomiske siden?

AnonymBruker
Skrevet

Studielån eller sosialkontor.

Anonymkode: 230e8...4fd

Skrevet

du har ca 60 år igjen å leve. Get a life

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...