AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Synes det er så mange som ser så utrolig pene ut på bilder, jeg er ikke en av dem. Nå er jeg jo ikke noe glansbilde heller, men ser ganske gjennomsnittlig ut. På bilder derimot, skrekk og gru! Hvis jeg skal sende en snap av meg så ser jeg alltid veldig rar ut, får nesten litt sjokk bare jeg åpner kamera. Blir ditt bilde alltid bra på første forsøk? Anonymkode: bb48f...a6a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Hvis jeg tar 50 bilder av meg selv, så blir kanskje ett eller to helt greie. Derfor jeg nesten aldri tar bilder av meg selv Anonymkode: 51a00...20d
TheGirlWhoWaited Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Tror ikke det er veldig vanlig å like bilder av seg selv - da finner man alle de små detaljene man ikke liker med seg selv. "Alle andre" ser selvfølgelig helt smashing ut... men gudene vet hvor mange bilder de tok før de publiserte det ene, og hva de har gjort med dette bildet først :-) 1
Nevian Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Jeg har det på samme måte. Skvetter nesten til hvis jeg tilfeldigvis åpner selfie-kameraet på mobilen. Jeg mener det blir litt som når man hører sin egen stemme på opptak. Den liker man jo vanligvis heller ikke, men samtidig vet du at alle andre synes den høres helt normal ut. Sånn er det med utseendet også. Fordi du er mye mer vant til å se deg i speilet (som blir speilvendt) enn på bilder - slik andre ser deg - så opplever du det som rart.
Polly Ester Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 15 minutter siden, Nevian skrev: Jeg har det på samme måte. Skvetter nesten til hvis jeg tilfeldigvis åpner selfie-kameraet på mobilen. Jeg mener det blir litt som når man hører sin egen stemme på opptak. Den liker man jo vanligvis heller ikke, men samtidig vet du at alle andre synes den høres helt normal ut. Sånn er det med utseendet også. Fordi du er mye mer vant til å se deg i speilet (som blir speilvendt) enn på bilder - slik andre ser deg - så opplever du det som rart. Skulle skrive akkurat det samme som deg, så sparer jeg meg selv arbeidet med det og bare siterer deg, jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Du er ikke alene. Har på samme måte. Liker det jeg ser i speilet, men ikke på bilder. Ser ikke ut. Kan få noen gode bilder en sjelden gang, men svært sjelden jeg er fornøyd med et bilde av meg. Jeg ser veldig bleik ut og kan noen ganger se rusa ut. Huff. Hater å ta bilder av meg selv. Urk! Anonymkode: 90c1d...560
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 13 timer siden, Nevian skrev: Jeg har det på samme måte. Skvetter nesten til hvis jeg tilfeldigvis åpner selfie-kameraet på mobilen. Jeg mener det blir litt som når man hører sin egen stemme på opptak. Den liker man jo vanligvis heller ikke, men samtidig vet du at alle andre synes den høres helt normal ut. Sånn er det med utseendet også. Fordi du er mye mer vant til å se deg i speilet (som blir speilvendt) enn på bilder - slik andre ser deg - så opplever du det som rart. Ja, det er sant, vi er vant til å se oss speilvendt, derfor synes vi at vi er rare motsatt vei, slik vi faktisk ser ut. Det samme gjelder stemmen. Når vi snakker får vi både lyden fra utsiden og fra vibrasjonene fra stemmebåndet. Det merkelige er jo at det som er naturlig og vanlig for oss, er det kun vi selv som ser og hører. Kunne ønske jeg så ut slik jeg ser ut speilvendt, det er i hvert fall litt bedre. TS Anonymkode: bb48f...a6a
urenluren Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 Mest sannsynlig har de tatt 50 bilder og valgt ut det beste Jeg tenker akkurat det samme når jeg ser alle de pene jentene på instagram som stadig legger ut smashing selfier. Skal jeg sende bildesnap bruker jeg en evighet på å finne riktig lys og vinkel. Har nå omsider funnet ut hvordan jeg må holde kameraet og pose for å se best mulig ut, haha! Jeg pleier å kutte ut en del av ansiktet, ha lyset fra baksiden, og ha venstresiden av ansiktet i fokus(høyresiden er min ugly-side, og rett fram ser bare ikke bra ut). Så tilter jeg litt på hodet. Voilà! Perfekt selfie hver gang. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Siden jeg liker det jeg ser speilvendt, men ikke på bilder, har jeg egentlig et urealistisk bilde av hvordan jeg ser ut? Jeg tror jeg er pen (det jeg ser i speilet), men egentlig er jeg mindre pen (det jeg ser på bilder)? Anonymkode: 56aef...4a8
Nevian Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg liker det jeg ser speilvendt, men ikke på bilder, har jeg egentlig et urealistisk bilde av hvordan jeg ser ut? Jeg tror jeg er pen (det jeg ser i speilet), men egentlig er jeg mindre pen (det jeg ser på bilder)? Anonymkode: 56aef...4a8 Jeg tenker i hvert fall litt sånn for min egen del. Med tanke på at ansiktet er rimelig symmetrisk forstår jeg egentlig ikke at man kan synes den speilvendte varianten ser vesentlig annerledes ut...
Gjest Dwight Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, Nevian skrev: Jeg tenker i hvert fall litt sånn for min egen del. Med tanke på at ansiktet er rimelig symmetrisk forstår jeg egentlig ikke at man kan synes den speilvendte varianten ser vesentlig annerledes ut... Det har også mye med avstand, lys osv. Man er jo mer naturlig og avslapper foran speilet enn på bilder. Hadde kameralinsen vært midt på mobilen så hadde nok de fleste syntes at det gjorde en stor forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå