AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Hvorfor er det enkelte som er livredde for at sønnen skal bli homofil? Og hvorfor er det legningen homofil enkelte er redd for at sønnen skal få? Hvorfor hører man aldri snakk om folk som er redd for at sønnen skal bli pedofil? Anonymkode: 1ed5c...74e 7
Ixnay Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 (endret) Vet du, dette klarer ikke jeg å forstå heller. Jeg bare klarer ikke å forstå at noen ikke akseperer homofile, det viktigste er jo hvordan vedkommende er som person. Hvem de er sammen med spiller jo vitterlig INGEN rolle. Aaah dette gjør meg faktisk skikkelig forbanna hehe Endret 8. april 2016 av Ixnay 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Et godt poeng. Eneste grunnen jeg kan tenke på et fordommer, de har fordommer mot homofile selv - eller så er de redd barnet skal bli mobbet o.s.v. Anonymkode: cf66b...019
stan Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 En viktig grunn for min del er at jeg ønsker barnebarn. Det er jo litt vanskelig om barnet er homofil eller lesbisk. Men selve legningen har jeg ikke noe problem med. Men det er jo en del homofobi ute å går. 3
Pås Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Fordi man vil at barna skal få et så 'lett' liv som mulig... Man vil helst at de skal slippe å føle at følelsene er gale, og at de skal føle forelskelse som noe fantastisk og ikke noe de må skamme seg over. Dessverre er ikke samfunnet helt der ennå! Dette gjelder selvsagt både sønner og døtre! 4
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Faren min er slik, altså han bryr seg ikke om andre menn som er homofile, han respekterer andres levemåte fordi det ikke angår han. Men jeg tror faktisk han er redd for at broren min skal er/blir homofil - Tror det har noe med at han ikke klarer å akseptere at to menn er intime med hverandre, og da spesielt hans egen sønn. Faren min er fra Irak da så slikt er jo helt uvanlig, og selv om faren min ikke er muslim, men ateist, så har han det fra kulturen. Kan si det er litt sånn fremmedfryktish
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 7 minutter siden, Pås skrev: Fordi man vil at barna skal få et så 'lett' liv som mulig... Man vil helst at de skal slippe å føle at følelsene er gale, og at de skal føle forelskelse som noe fantastisk og ikke noe de må skamme seg over. Dessverre er ikke samfunnet helt der ennå! Dette gjelder selvsagt både sønner og døtre! Du er inne på noe der... Jeg har tre nevøer som oppdras av strengt kristne foreldre. Jeg håper ingen av dem viser seg å være homofile, det ville gjort livet deres vanskeligere enn det trenger å være... Jeg skal selvsagt være verdens mest støttende tante om de viser seg å være homofile, men for alles del håper jeg vi slipper... Anonymkode: 66fe2...63e 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 Uansett ommin sønn viser seg å være bifil, homofil eller heterofil kan jeg ikke skjønne hvordan det skal påvirke vårt forhold. Ei heller kan jeg forstå hvordan hans legning kan påvirke mitt liv verken negativt eller positivt. Det er som det er. Viss ikke hans egen mor står ved hans side, hvordan kan han møte verden da? Anonymkode: d7c7a...7b7 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, stan skrev: En viktig grunn for min del er at jeg ønsker barnebarn. Det er jo litt vanskelig om barnet er homofil eller lesbisk. Men selve legningen har jeg ikke noe problem med. Men det er jo en del homofobi ute å går. Er ikke sikkert du får barnebarn med heterofile barn heller, bare så det er sagt. Jeg er en heterofil kvinne og ingen menn vil ha meg så det blir ikke mye barnebarn på mine foreldre. Homofile har forøvrig mulighet til å skaffe seg barn på ulike måter. i tilfelle du ikke visste det. Anonymkode: 9aff4...90d 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er inne på noe der... Jeg har tre nevøer som oppdras av strengt kristne foreldre. Jeg håper ingen av dem viser seg å være homofile, det ville gjort livet deres vanskeligere enn det trenger å være... Jeg skal selvsagt være verdens mest støttende tante om de viser seg å være homofile, men for alles del håper jeg vi slipper... Anonymkode: 66fe2...63e Hæ, homser er jo SÅ kule! Digger de. Anonymkode: 9aff4...90d 1
stan Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke sikkert du får barnebarn med heterofile barn heller, bare så det er sagt. Jeg er en heterofil kvinne og ingen menn vil ha meg så det blir ikke mye barnebarn på mine foreldre. Homofile har forøvrig mulighet til å skaffe seg barn på ulike måter. i tilfelle du ikke visste det. Anonymkode: 9aff4...90d Nei, selvfølgelig ikke. Heterofili er ingen garanti for barn. Men for lesbiske er det noe enklere, enn det er for homofile, å få barn. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det enkelte som er livredde for at sønnen skal bli homofil? Og hvorfor er det legningen homofil enkelte er redd for at sønnen skal få? Hvorfor hører man aldri snakk om folk som er redd for at sønnen skal bli pedofil? Anonymkode: 1ed5c...74e Jeg kjenner jeg er litt motsatt. Det hadde egentlig vært en lettelse, men nå tror jeg har sett litt for mye på unge mødre Danmark med 14-15 åringer gutter som får barn. Anonymkode: 205e3...aee 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 Jeg har alltid visst at sønnen min er homofil, helt fra han var veldig liten og har alltid vært støttende, men mannen min har fortrengt det. Han var tidenes homofob tidligere, hetset homofile så det sang etter og hadde ingenting fint å si. Kanskje derfor sønnen min ikke vågde å komme ut av skapet før han var 18 år og flyttet ut. Men etter han fortalte at han var homo har han ikke fått noe annet enn støtte fra mannen min, og når min sønn og hans partner giftet seg i sommer var det mannen min som satt fremst, gråt medt og klappet høyest. Verdens stolteste pappa. Tror det gikk opp for han at sønnen vår ikke ER homo eller ER hetro, han er den vi har oppdratt han til å være. Uansett hvilke utstyr hans partner har mellom beina ;-) poenget er at selv om en del menn sier de ikke vil at barnet dems skal være homofil, kan de være ordentlig støttende når det kommer til stykket :-) far/sønn her i huset har akkurat samme forholdet som før sønnen vår kom ut av skapet. Anonymkode: 431c3...336 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 Jeg har venner som er livredd for at sønnene skal være homofile. (Lite og kristent miljø her jeg bor) selv bryr jeg meg ikke, det viktigste for meg er at mine gutter blir ordentlige og gide mennesker, samt at de selv er lykkelige. Som nevnt over, det eneste negative jeg ser, er at deres liv kan få flere utfordringer enn hetrofile får i samfunnet mtp. andre folks meninger. Tror dog at dette vil bli enklere og enklere i årene som kommer. Anonymkode: 98663...3d5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, Ixnay skrev: Vet du, dette klarer ikke jeg å forstå heller. Jeg bare klarer ikke å forstå at noen ikke akseperer homofile, det viktigste er jo hvordan vedkommende er som person. Hvem de er sammen med spiller jo vitterlig INGEN rolle. Aaah dette gjør meg faktisk skikkelig forbanna hehe Akkurat det er jeg helt enig i. Samtidig har jeg forståelse for at man ønsker at sine egne barn skal være heterofile. Det er nå engang slik vi er skrudd sammen. Jeg er på ingen måte homofob, og har 100% respekt for homofile, men må jo innrømme at jeg synes det er veldig ok at mine barn er heterofile, ikke minst med tanke på barnebarn og etterkommere. Jeg synes det må være lov å være ærlig på dette, uten å skulle bli stemplet. På samme måte som man kan være ærlig på at man ikke ønsker at barna skal bli muslimer eller kristne. En helt ærlig sak å ikke ønske dette, selv om man vil respektere valget. Anonymkode: 32741...bb7 1
Maleficenta Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, stan skrev: En viktig grunn for min del er at jeg ønsker barnebarn. Det er jo litt vanskelig om barnet er homofil eller lesbisk. Men selve legningen har jeg ikke noe problem med. Men det er jo en del homofobi ute å går. Slett ikke vanskelig. Hørt om sæddonor, surogat, adopsjon? Fullt mulig å få barnebarn med homofile barn 3
Maleficenta Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, Pås skrev: Fordi man vil at barna skal få et så 'lett' liv som mulig... Man vil helst at de skal slippe å føle at følelsene er gale, og at de skal føle forelskelse som noe fantastisk og ikke noe de må skamme seg over. Dessverre er ikke samfunnet helt der ennå! Dette gjelder selvsagt både sønner og døtre! Samfunnet kommer seg da..
Maleficenta Skrevet 8. april 2016 #18 Skrevet 8. april 2016 21 minutter siden, stan skrev: Nei, selvfølgelig ikke. Heterofili er ingen garanti for barn. Men for lesbiske er det noe enklere, enn det er for homofile, å få barn. Så du anser kun biologiske barn som barnebarn? Adopterte barn er liksom ikke bra nok? 1
stan Skrevet 8. april 2016 #19 Skrevet 8. april 2016 14 minutter siden, Maleficenta skrev: Slett ikke vanskelig. Hørt om sæddonor, surogat, adopsjon? Fullt mulig å få barnebarn med homofile barn Ja da, fullt mulig. Men adskillig mer omstendelig enn å få barn naturlig. Tro meg, jeg har prøvd. 1
Maleficenta Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 (endret) 14 minutter siden, stan skrev: Ja da, fullt mulig. Men adskillig mer omstendelig enn å få barn naturlig. Tro meg, jeg har prøvd. Heterofile kan og ha problemer med å få barn på naturlig vis. Men som besteforelder så går jo ikke omstendeligheten utover deg likevel Endret 8. april 2016 av Maleficenta 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå