Gå til innhold

Jeg som er helt på trynet? Faren til barnet mitt vil bytte helg fordi barnet er opptatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er altså sånn at barnet mitt er hos faren annenhver helg, og nå skjer det noe de to neste to gangene han skal til faren som gjør at han (barnet) er borte nesten hele dagen begge dagene den ene helgen, og den ene dagen av den neste. Det ene er et sportsarrangement/dugnad som barnet er med på som er nesten seks timer hver av dagene han egentlig skal være hos faren. Det andre er et viktig privatarrangement som bare barnet er invitert til (av bestevennen), og som kommer til å ta hele ettermiddagen/kvelden den ene dagen i den neste helgen barnet skal være hos faren.

Jeg skjønner at det er kjipt, faren vil jo gjerne se barnet sitt, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal betale for det. Faren vil bytte helg, sånn at han kan få en av mine helger da det ikke skjer noe for barnet og jeg kan få en av disse da barnet er mye borte. Sportsarrangementet er fire ganger i året, og forrige gang landet det på min helg. Jeg spurte da ikke faren om vi kunne bytte..! For ikke å snakke om alle gangene han er invitert med farmor på campingen på min helg, jeg spør ikke om å bytte da, heller, selv det ikke er min familie som inviterer ham (far har bedt meg om dette ved to anledninger når det har vært omvendt :roll: ).

Hva syns dere? ER det jeg som er helt fjern??

Anonymkode: 141a5...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du er litt på trynet. La pappaen få været sammen med barnet sitt når han har samværshelg. Jeg synes dere skal bytte helg.

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Det er du ikke.  Jeg ville ikke begynt å forhandle om helg bytting ellers begynner du med noe som blir en vanlig ting.  Jo eldre barn blir, jo mer aktiviteter de er med på og da kommer de til å falle på begge av deres dagene.  

Men, jeg skjønner poenget hans siden han har barna kun hver annen helg.  Er det noe dere begge ble enig med, eller ønsker han faktisk mer samvær generelt?

Anonymkode: eb6c9...eb9

• Liker 7
Gjest Dwight
Skrevet

Hallemalle, han må da få lov til å synes det er kjipt å ikke se sønnen sin hele helgen. Synes du er på trynet som syter over det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du er vanskelig, far har jo bare barnet annenhver helg, selvfølgelig har han lyst å faktisk få treffe barnet de dagene. Hadde det være meg hadde jeg byttet en av de helgene, både for far og barnet sin skyld.

Anonymkode: ca5ee...ff6

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Når far har såpass lite samvær, synes jeg du skal bytte helg i tilfeller som dette. Jeg skjønner godt at faren faktisk vil se barnet sitt når det er pappa-helg.

Anonymkode: 18bdb...9fb

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Viss det passer for deg er du kanskje litt på tryne. Viss det ikke passer, så passer det ikke. Er barnet så gammel at dere kan spørre om han vil bli en ekstra dag eller to hos far?

Anonymkode: 961d6...659

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan umulig sammenligne det med farmorbesøk når det er så store forskjell i samvær. Jeg synes du er vanskelig og lite fleksibel. Faren ønsker kun å tilbringe tid med barnet sitt, og en slik endring er det minste man kan gjøre. 

Anonymkode: 37d8e...2bc

• Liker 19
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er altså sånn at barnet mitt er hos faren annenhver helg, og nå skjer det noe de to neste to gangene han skal til faren som gjør at han (barnet) er borte nesten hele dagen begge dagene den ene helgen, og den ene dagen av den neste. Det ene er et sportsarrangement/dugnad som barnet er med på som er nesten seks timer hver av dagene han egentlig skal være hos faren. Det andre er et viktig privatarrangement som bare barnet er invitert til (av bestevennen), og som kommer til å ta hele ettermiddagen/kvelden den ene dagen i den neste helgen barnet skal være hos faren.

Jeg skjønner at det er kjipt, faren vil jo gjerne se barnet sitt, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal betale for det. Faren vil bytte helg, sånn at han kan få en av mine helger da det ikke skjer noe for barnet og jeg kan få en av disse da barnet er mye borte. Sportsarrangementet er fire ganger i året, og forrige gang landet det på min helg. Jeg spurte da ikke faren om vi kunne bytte..! For ikke å snakke om alle gangene han er invitert med farmor på campingen på min helg, jeg spør ikke om å bytte da, heller, selv det ikke er min familie som inviterer ham (far har bedt meg om dette ved to anledninger når det har vært omvendt :roll: ).

Hva syns dere? ER det jeg som er helt fjern??

Han har kun samvær annenhver helg.

Sett deg i hans situasjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er på tryne! Du ser barnet hver dag, han ser barnet annenhver helg, selvsagt vil han se barnet sitt! Da kan du fint bytte helg! Eller så må faktisk barnet avlyse en del ting. Som for eksempel bestevenndagen..

En annen ting er at far fint kan be om mer samvær da, siden han aldri får se han.. Så kanskje han utvide til ukedager og.....

Anonymkode: f7562...c48

• Liker 7
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Jeg syns du gjør deg vanskelig. Sønnen din er kjempeheldig som har en pappa som vil se ham og du er skikkelig heldig at du har en ex som vil se sønnen sin. Syns du bør føye deg, og skjer det mange ganger etter denne gangen så får du ta det opp da.

Skrevet

Helt enig med det de andre brukerne over skriver. Bytt og vær fleksibel!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt på TS sin side her, jeg hadde ikke byttet helg for noe sånt, selv om barna bor hos meg og ser meg mest. Det er ikke for å være vrang, men fordi begge foreldre bør stille opp på dugnader og aktiviteter. Blir også helt feil om den ene forelderen må ta all "jobben" også når man egentlig har barnefri, da får man jo aldri fri til å hente seg inn. 

Vi har tre barn, så her er det noe hele tiden, hver helg, uavhengig av hvem barna er hos. Da er den den som har barna som har ansvaret for både å følge til aktiviteter og ta dugnader den helgen. Er det noe som kræsjer, stiller også den andre opp (med mindre det er noe annet, som jobb eller liknende).

Anonymkode: abbf8...e25

• Liker 9
Gjest Uhumskheter
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt på TS sin side her, jeg hadde ikke byttet helg for noe sånt, selv om barna bor hos meg og ser meg mest. Det er ikke for å være vrang, men fordi begge foreldre bør stille opp på dugnader og aktiviteter. Blir også helt feil om den ene forelderen må ta all "jobben" også når man egentlig har barnefri, da får man jo aldri fri til å hente seg inn. 

Vi har tre barn, så her er det noe hele tiden, hver helg, uavhengig av hvem barna er hos. Da er den den som har barna som har ansvaret for både å følge til aktiviteter og ta dugnader den helgen. Er det noe som kræsjer, stiller også den andre opp (med mindre det er noe annet, som jobb eller liknende).

Anonymkode: abbf8...e25

Det er ikke noe i HI om at foreldrene skal være med på arrangementene. Sånn jeg leser det skal ungen dra alene. Så noe ekstra jobb sånn sett blir det ikke. Det er mere snakk om hvem som ikke får sett ungen den helgen, mamman som har mye samvær eller pappan som ikke har mye samvær.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, anniewal skrev:

Jeg synes du er litt på trynet. La pappaen få været sammen med barnet sitt når han har samværshelg. Jeg synes dere skal bytte helg.

Det ER pappaens samværshelg. Han vil bytte sånn at jeg får helgen der barnet er borte.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du ikke.  Jeg ville ikke begynt å forhandle om helg bytting ellers begynner du med noe som blir en vanlig ting.  Jo eldre barn blir, jo mer aktiviteter de er med på og da kommer de til å falle på begge av deres dagene.  

Men, jeg skjønner poenget hans siden han har barna kun hver annen helg.  Er det noe dere begge ble enig med, eller ønsker han faktisk mer samvær generelt?

Anonymkode: eb6c9...eb9

Far har egentlig barnet annen hver helg fra torsdag til søndag, men henter ham sent fredag ettermiddag hver gang. Han syns det er kjipt å stå opp tidligere fredag morgen (hvis han skulle hatt ham tors-fred) for å kjøre sønnen til skolen (10 min i motsatt retning av jobben, så han hadde tapt 20 min), så vi har begynt med at han er hos farmor eller farfar i stedet (som bor i nærheten av oss).

Barnet er fornøyd sånn som det er (men tør ikke si det til pappa, så vi styrer unna samværsprat).

AnonymBruker
Skrevet

Som et skilsmissebarn anbefaler jeg deg å samarbeide med eksen så mye som mulig. Dere er fortsatt begge foreldre, og dere skal gjennom tøffere ting enn dette. Fra barnets synspunkt er det rett og slett helt dritt å ha foreldre som ikke klarer å arbeide sammen.

Anonymkode: baf85...6e7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Dwight skrev:

Hallemalle, han må da få lov til å synes det er kjipt å ikke se sønnen sin hele helgen. Synes du er på trynet som syter over det. 

Selvfølgelig må han få lov til å synes det er kjipt ikke se sønnen sin hele helgen, jeg skjønner ham godt, jeg! Det har også skjedd med meg, opptil flere ganger. Jeg ber da ikke om å få igjen den tiden av faren... Hadde det vært JEG som skulle hatt med barnet på noe på farens helg hadde jeg selvfølgelig byttet! :)

• Liker 1
Skrevet

Du er helt på trynet. Du har hele året, han har helger og ferier antar jeg. SELVSAGT bytter du, ellers er du jo en komplett idiot.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du er vanskelig, far har jo bare barnet annenhver helg, selvfølgelig har han lyst å faktisk få treffe barnet de dagene. Hadde det være meg hadde jeg byttet en av de helgene, både for far og barnet sin skyld.

Anonymkode: ca5ee...ff6

Vi har også planer de helgene faren har spurt om å få bytte, så det er ikke bare-bare. Hadde far enda kommet og spurt hyggelig hadde jeg kanskje lett med lys og lykte etter en måte å hjelpe til, men han kommer med en klar forventning om at dette må jeg ordne opp i (som om jeg har forårsaket dette...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...