Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ikke oppsparte midler. Jeg brukte finn.no. Helt supert :)

Anonymkode: bb639...c39

Hva mener du med at du ikke brukte oppsparte midler? Fikk du ting gratis på Gi bort-sidene på finn? Det er mye bra der for den som leter. 

Finn.no var ikke aktuelt da jeg var yngre, jeg vet ikke engang om siden fantes. Nå føler jeg meg utgammel, hehe. Internett var heller ikke så vanlig, og nettilgang var dyrere. Men steikepanne fikk jeg på ikea til 25 kr, billig kassetv fra loppemarked og bestikk til 5 kr delen på bruktbutikk. Jeg prioriterte funksjonalitet - jeg skal kun sitte i stolen, så fargen driter jeg i. 

Anonymkode: cf800...021

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja du kan få dekt innbo , som sofa, kjøleskap og vaskemaskin. Bare å søke på NAV sosial . Har selv fått dekt til en sofa og kjøleskap da jeg var helt alene med en unge og satt på gulvet. Fikk gratis senger til noen snille venner og noen bidro med en vaskemaskin, mens jeg fikk hjelp fra NAV til sofa og kjøleskap :)  

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kom det ikke en lov i fjor om at utleieleiligheter skal ha hvitevarer? Eller er det noe jeg har drømt? 

Anonymkode: fd0dd...ca6

Hahaha du har nok drømt:fnise:

Jeg er selv utleier og har aldri hørt om det. Jeg har riktignok hvitevarer i leilighetene, men det var fordi jeg syntes at leietakerne fortjente det. 

Anonymkode: 81cf7...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Nav betale det du trenger i leilighet? Tror neppe det er så enkelt.hva får folk til å bestemme seg for å flytte,når de mangler penger?siden du er 19 så har du vel ikke store støtten heller.Jeg trenger ny sofa, nytt kjøleskap og vaskemaskin. Jeg må spare til det.

Anonymkode: e14f0...68e

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du flytte hjemmefra hvis du ikke har råd til det? Er det ikke bedre med å se det litt ann og se hva som skjer innen ett år eller to? 

Anonymkode: bb639...c39

Avsporing. Situasjonen til ts er som den er hun skal flytte og trenger hjelp med innbo. 

Snakk med NAV, du ts. Lykke til. 

Anonymkode: 66f22...b53

• Liker 1
Skrevet

Det er bare for de som får sosialstønad, sånn var det før hvertfall. Du kan få litt bostøtte av husbanken da.

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Evilposelos skrev:

Det er bare for de som får sosialstønad, sånn var det før hvertfall. Du kan få litt bostøtte av husbanken da.

Stemmerr ikke, både innvandrere, uføretrygdede og andre vanskeligstilte kan få denne behovsprøvde støtten. Bostøtøte fra Husbanken er det heller ikke sikkert ts kan få. Men det hun bør få, er info fra NAV og ikke skittkasting og feilinformasjon fra mange i tråden her. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmerr ikke, både innvandrere, uføretrygdede og andre vanskeligstilte kan få denne behovsprøvde støtten. Bostøtøte fra Husbanken er det heller ikke sikkert ts kan få. Men det hun bør få, er info fra NAV og ikke skittkasting og feilinformasjon fra mange i tråden her. 

Du er ganske sprø hvis du tror at noe som er under sosialstøtten (støtte til innbo) kan fås om man har uføretrygd. Får hun ikke støtte fra husbanken, kan hun glemme  støtte om innbo. Det er enda strengere krav til sosialstønader enn støtte fra husbanken. 

Se der, du klarte både feilinformasjon og drittkasting i en og samme post selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

Du er ganske sprø hvis du tror at noe som er under sosialstøtten (støtte til innbo) kan fås om man har uføretrygd. Får hun ikke støtte fra husbanken, kan hun glemme  støtte om innbo. Det er enda strengere krav til sosialstønader enn støtte fra husbanken. 

Se der, du klarte både feilinformasjon og drittkasting i en og samme post selv. 

Det er verken meg eller deg som lager lover og regler. Jeg kjenner systemet i min kommune etter å ha jobbet med dette. 

Bostøtte er avhengig av hvilken bolig hun skal flytte inn i, hvor mye leie hun skal betale og er helt uavhengig av om jeg er sprø eller ikke. Det samme gjelder støtte til etablering, som det heter i lovverket. Du får komme med lovverket du mener regulerer dine påstander. 

Men igjen, hva spør ts om hjelp til i hi? 

Skrevet

Kom det ikke en lov i fjor om at utleieleiligheter skal ha hvitevarer?

Håper ikke det! Hva skal alle vi som flytter og har hvitevarer fra før av, gjøre da? Kaste de fullt brukbare maskinene vi har og ta i bruk noen vi kanskje ikke er så fornøyd med? Eller bruke våre egne og leie lagerplass for de som hører til leiligheten?

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg som var så dum at jeg bodde hjemme til jeg var 22. Brukte evigheter på å legge et grunnlag slik at jeg kunne stå på egne bein. Kunne jo bare ha dratt til Nav...

Anonymkode: b2161...8de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om man kan få støtte fra NAV eller ei, er det ikke bedre å følge med på gis bort på Finn.no? Jeg sto på helt bar bakke med AAP etter et brudd for en del år siden. Det eneste jeg eide var en tv. Jeg fikk sofa, seng til meg og barnet, tvbenk, stuebord og vaskemaskin på et blunk. Familien hjalp meg å hente. Hvitevarer fulgte med leiligheten jeg leide, men man får det også ganske billig brukt hvis man bare følger med.

Hvorfor bruke stønader fra NAV når man kan klare seg selv? Det gir faktisk en ganske god følelse også å få til noe selv.

Anonymkode: 8f44a...b8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om man kan få støtte fra NAV eller ei, er det ikke bedre å følge med på gis bort på Finn.no? Jeg sto på helt bar bakke med AAP etter et brudd for en del år siden. Det eneste jeg eide var en tv. Jeg fikk sofa, seng til meg og barnet, tvbenk, stuebord og vaskemaskin på et blunk. Familien hjalp meg å hente. Hvitevarer fulgte med leiligheten jeg leide, men man får det også ganske billig brukt hvis man bare følger med.

Hvorfor bruke stønader fra NAV når man kan klare seg selv? Det gir faktisk en ganske god følelse også å få til noe selv.

Anonymkode: 8f44a...b8f

Enig. Det gir en så uendelig mye bedre følelse å være selvhjulpen. Min familie er ikke helt a4, så noe hjelp, verken økonomisk eller følelsesmessig, har aldri vært aktuelt. Det ga en deilig følelse å faktisk kunne klare meg helt selv. Sammenligne priser, se på fretex, loppemarked, finn o.l. etter ting som kan brukes. Selv om jeg nå har bedre økonomi, (vel, har AAP pga kronisk sykdom så helt super er ikke økonomien, men den er uendelig mye bedre enn hva den var før :tongue: ) liker jeg fortsatt å med jevne mellomrom gjøre nettopp det. Jeg har funnet mye nyttig der.

Og så er det jo, som jeg skrev tidligere, mye enklere og raskere. Ingen papirmølle og man trenger ikke stå med lua i hånda og bli gransket av NAV.

Anonymkode: cf800...021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...