Mamma til 3 Skrevet 24. oktober 2004 #1 Del Skrevet 24. oktober 2004 Er det noen som har gode søvnråd? Min 10 mnd gamle datter sover så utrolig urolig om natta, hun våkner hver time og skriker etter sutten, begynner som regel med dette etter at vi har lagt oss, går fint til det. I tillegg har hun nå begynt å våkne rundt halv fem og ligge våken til ca halv 7. da sovner hun som regel og sover til ca halv 8. Hun våkner også mange ganger når vi legger oss og kan da være våken over en time. Kan noen hjelpe? Jeg blir gal av å aldri få sove sammenhengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #2 Del Skrevet 24. oktober 2004 Sønnen min var slik,men han var også meget urolig,sint og hylte på dagene. Jeg fikk sovemedisin til ham da han var 5 mnd. Jeg hadde da vært på helsestasjonen flere ganger,hos lege flere ganger,prøvd babymassasje,bading,bæring i timesvis,ja jeg prøvde alt. Så jeg hadde bett om sovemedisin til den lille. Gutten min sov ikke rundt en hel natt før han var 2 1/2 år. Så det er et slit,det vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 24. oktober 2004 #3 Del Skrevet 24. oktober 2004 I kommunen vår er det en søvnterapeut. Vi har ikke benyttet oss av dette fordi datteren vår på snart 9 måneder stort sett bare våkner en gang per natt, men har snakket med flere som har hatt god nytte av søvnterapeuten. Hun kommer hjem til folk og gjør forskjellige forandringer på soverommet, forteller om måltider og leggerutiner osv. Vet ikke helt hva, men de som har vært gjennom opplegget hennes sier at det virker utrolig bra! Tror hun er privat så det koster nok litt, men ifølge de som har prøvd var det absolutt verdt det. Noen steder har man også søvngrupper på helsestasjonen med gode og praktiske råd for hvordan man skal få barna til å få et godt søvnmønster. Et vennepar av oss prøvde dette (som var et gratistilbud på helsestasjonen tror jeg) og de var veldig fornøyde. Synes du skulle kontakte helsestasjonen og finne ut om det finnes slike tilbud i din kommune eller i nærheten. Sovemedisin til baby tror jeg måtte være absolutt siste utvei og isåfall kun med tett oppfølging av lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 25. oktober 2004 #4 Del Skrevet 25. oktober 2004 NOEN babyer sover faktisk ikke godt selv etter laaang tid med sovemedisin... SÅ er finnes det noen andre råd for de som tilhører denne gruppen oxo tro? gutten jeg snakker om er nå 2 år - har aldri sovet en natt - (foreldrene er som forståelig nok død slitene) gutten har vært innlagt på sykehus pga søven men han er så urolig at de (sykehuset) ikke klarte å finne ut noe... *tenke seg det* :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 25. oktober 2004 #5 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har to forskjellige vennepar som har brukt søvnterapeut. Det har gitt utrolige resultater (SØVN på barn som ikke har sovet sammenhengende før). Mener å huske at beløpet som er nevnt har vært 3500,- men da har terapeuten også vært der en hel ettermiddag og en hel natt. Det har vært vel anvendte penger for mine venner (ogsikkert for barna også)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 25. oktober 2004 Takk for svar jenter. Idag har vi vært på helsestasjonen og der fikk vi en del gode råd. Bl.a å ikke ta henne opp etter at hun har lagt seg og ikke gi henne noe melk, kun eventuelt vann. Kutte ut sutten syns de også var en god ide, uansett ikke gi henne den. Dette blir leven, det vet jeg, så de rådet oss til å la henne ligge borte et par dager slik at vi var uthvilte og klare til å ta opp kampen. Videre skulle hun ikke sove etter kl 16. Da starter vi med dette på lørdag, så får vi håpe det går seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #7 Del Skrevet 25. oktober 2004 lykke til med opplegget.... vi har også hatt søvnvansker hos et av barna, hun sov ikke mange timene i strekk i hele halvannet år..... etter mye bråk og til og fra på helsestasjonen, legen og homeopat så fant vi ut at hun hadde melkeallergi og reflux! stakkar, hun hadde jo rett og slett forferdelige magesmerter! vær helt helt sikre på at det ikke er noe fysisk galt med barnet før dere kjører dette opplegget. jeg er glad vi ikke hørte på helsestasjonen når vår datter ikke sov.... da hadde vi vel aldri kommet inn i noe behandling for henne eller begynt med alternativ melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 25. oktober 2004 #8 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ser at du har fått mange gode råd her så jeg vil bare gi deg en for jeg vet så godt hvordan det er. Lille mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 27. oktober 2004 Takk Lille mor, det varmet. Man blir helt forferdelig sliten, noen ganger har jeg lagt og grått sammens med tulla mi. Bank i bordet, i natt har ho sovet hele natta. Merker at jeg er bort i mot uthvilt da hun ikke ga lyd fra seg før nærmere kvart over 7. Håper dette fortsetter.. Takk for at dere bryr dere jenter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babysyk Skrevet 27. oktober 2004 #10 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hei, jeg har ikke barn selv, men et vennepar av meg har en liten datter som også var svært urolig om natten. De var helt utslitte og hadde prøvd det meste, men så fikk de tips om å gå til kiropraktor med ungen. Det viste seg at det var løsningen. nå sover alle tre godt som bare det. Helt hva kiropraktoren gjorde vet jeg ikke, og det er ikk alle som bahandler barn. Men det er verdt et forsøk.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå