Smari Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Hei! Jeg skal hente valpen min i neste uke, og sliter skikkelig med å komme på navn. Liker litt rare navn, i form av typ menneskenavn på dyra. Har feks en katt som heter Gunnar og har vært inne på Anton som navn på hunden, men er litt usikker. Forslag?
Dricka Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Cornelius, Olaf, Magne, Fridtjof, Arvid.. Lista er lang
Whoops Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Om hunden har stamtavle er det vel gjerne sånn at man "må" velge et navn som begynner på en bestemt bokstav.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 1 minutt siden, Whoops skrev: Om hunden har stamtavle er det vel gjerne sånn at man "må" velge et navn som begynner på en bestemt bokstav. Har jeg aldri hørt om, eller sett. Stemmer for Egil. Anonymkode: dacc2...a28 2
sobrello Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 3 minutter siden, Whoops skrev: Om hunden har stamtavle er det vel gjerne sånn at man "må" velge et navn som begynner på en bestemt bokstav. Stamtavlenavnet ja, men sjelden man bruker det til vanlig . Dessuten er det oppdretter som bestemmer stamtavlenavnet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 Kan du fortelle hvilken rase det er? Anonymkode: 02e6a...0d5
Whoops Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg aldri hørt om, eller sett. Anonymkode: dacc2...a28 Ganske vanlig hos oppdrettere, særlig om det et premierte foreldre. 1 minutt siden, sobrello skrev: Stamtavlenavnet ja, men sjelden man bruker det til vanlig . Dessuten er det oppdretter som bestemmer stamtavlenavnet. Hmm, nei. I 3 tilfeller der jeg har hatt hunder fra oppdrettere har vi fått beskjed om at vi må velge et navn som begynner på f.eks N (tviler på at det har vært tvang) i tillegg til disse fancy stamtavlenavnene som oppdretter bestemmer. For meg har det stort sett gjort navnvaglet lettere, så jeg har aldri nektet. Har hatt en N, en D og en M Og man trenger selvsagt ikke å bruke navnet på stamtavla til daglig for hunden. (sorry for avsporing)
Gjest Belle âme Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 Odd-Arne Olaf Geir Kåre Sven Rudolf Torjus Sander Nikolai Theo Erling Frank Kristoffer.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 7 minutter siden, Whoops skrev: Ganske vanlig hos oppdrettere, særlig om det et premierte foreldre. Hmm, nei. I 3 tilfeller der jeg har hatt hunder fra oppdrettere har vi fått beskjed om at vi må velge et navn som begynner på f.eks N (tviler på at det har vært tvang) i tillegg til disse fancy stamtavlenavnene som oppdretter bestemmer. For meg har det stort sett gjort navnvaglet lettere, så jeg har aldri nektet. Har hatt en N, en D og en M Og man trenger selvsagt ikke å bruke navnet på stamtavla til daglig for hunden. (sorry for avsporing) Vanligvis har de stamtavlenavn som begynner på enten en viss bokstav, eller som følger et tema. Men det er opp til ny eier å bestemme hverdagsnavnet. Anonymkode: dacc2...a28 1
Omnivore Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 Når jeg får meg en hannhund som passer til det, skal han hete Gustav. :-)
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 Rudolf, Fritjof. Anonymkode: 02e6a...0d5
Olava Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 Bernt, Bernhard, Eilert, Frits, Frans, Snorre, Lavrans, Olve, Knut, Kalle Bernt og Gunnar lyder kult for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå