Gå til innhold

NSB KOMFORT

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har kjøpt en ordinær billett men jeg sitter på komfort området i toget. det er ikke mer plass på ordinær, får jeg bot av å sitte her? er barn, har barnebillett

Anonymkode: d0d4d...8dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du allerede har kjøpt billett så har du jo "krav" på å ha plass på toget, så bare sitt du. Men du kan jo forklare det for billettkontrolløren. 

Anonymkode: c758e...934

Skrevet

Man har krav på plass på toget med billett, men ikke nødvendigvis sitteplass. Kan være at du blir bedt om å betale tillegget, hvert fall som jeg har erfart (kun ved å sitte på gulvet mellom 2 komfort vogner).

Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Du har ikke krav på sitteplass, så meget mulig du må flytte deg eller betale komfort-tillegget.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, LadyStarlight skrev:

Man har krav på plass på toget med billett, men ikke nødvendigvis sitteplass. Kan være at du blir bedt om å betale tillegget, hvert fall som jeg har erfart (kun ved å sitte på gulvet mellom 2 komfort vogner).

Men hvor er ordinærplassene? Akkurat nå er jeg i midten av toget, kanskje jeg kan se om det er noen plass ledige

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er ordinær plassene??

Skrevet

Så lenge det ikke står komfort på veggene i enden på vognen du sitter er du mest sannsynlig på ordinær plass (med mindre det står stille på hodestøttene, da kan du sitte i stillevogn uten å betale ekstra). Håper du har funnet deg plass :) Som oftest er komfort og stillevogn på hver sin ende av toget, så sitter du i midten skal det gå greit.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har kjøpt en ordinær billett men jeg sitter på komfort området i toget. det er ikke mer plass på ordinær, får jeg bot av å sitte her? er barn, har barnebillett

Nei du kan ikke sitte på Komfort med ordinær billett selv om det er fullt på de andre vognene.

Håper det gikk greit likevel :) Du ble vel i verste fall bedt om å flytte deg :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...