Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du få inn i skallen din at det er kristne som også er homofil. Om du synes det er galt så ikke gift deg med noen av samme kjønn, men hva noen tenker skal ikke  hindre andre i å gjøre hva de ønsker. 

Det ble gjort et kirke valg, folk stemte på åpen folkekirke, og nå er det bestemt av homofile skal få gifte seg i kirken. Alt dette ble ikke bestemt av ikke-troende. De som bestemte dette var kristne. Og de homofile som ønsker å gifte seg i kirken er også kristne. 

Anonymkode: 7e7d6...56f

Ikke sant, er selv veldig aktiv i menighetsarbeidet i kirken her, og alle jeg omgås med er for at homofile skal få gifte seg i kirken. For ikke å snakke om KFUK/KFUM eller YMCA som er en stor kristen organisasjon som støtter at homofile skal få gifte seg i kirken. Og som du sa ble det stemt ja til homofilt ekteskap av troende idag, det må fa si nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Johnny the Mud skrev:

Er vel ingen her som hater homofile. Må da skjønne at kristne er imot vielse av homofile i kirken?

De av dere som er åpne for vielse av homofile i kriken er vel ikke kristne, så hvorfor er dere med i denne diskusjonen.

Ironisk nok har var fleste for vielse av homofile i kirken i dagens kirkemøte. Kirken i Norge representerer ikke det bibelen står for...

Går ikke ann å si at man støtter homofile, men ikke at de skal få gifte seg i kirken. Det blir som å si "Jeg synes vi er like mye verdt, men vi skal ikke ha de samme rettighetene." Det blir helt feil. Det er heller ingenting som heter "enten er du kristen, eller så er man mot vielse av homofile i kirken." for jo man kan være kristen og likevell støtte at homofile skal få gifte seg i kirken. Det handler enkelt og greit om respekt ovenfor medmennesker og likestilling. Som nevn i et tidligere innlegg, er jeg selv aktiv i menigheten og kirken, og omgås omtrent bare kristne og alle jeg omgås med er 100% for vielse av homofile. Handler om å ikke være trangsynt.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du få inn i skallen din at det er kristne som også er homofil. Om du synes det er galt så ikke gift deg med noen av samme kjønn, men hva noen tenker skal ikke  hindre andre i å gjøre hva de ønsker. 

Det ble gjort et kirke valg, folk stemte på åpen folkekirke, og nå er det bestemt av homofile skal få gifte seg i kirken. Alt dette ble ikke bestemt av ikke-troende. De som bestemte dette var kristne. Og de homofile som ønsker å gifte seg i kirken er også kristne. 

Anonymkode: 7e7d6...56f

Jeg reagerer bare på hvorfor noen bruker kirken når de ikke er kristne. Uansett legning. Jeg kjenner en kristen homofil mann, ja det finnes mange av dem. Jada, har fått med meg kirkevalget. Hvorfor skal ikke-troende bruker de kristnes plass til å gifte seg på. Gift deg på stranda. 

Hadde jeg vært homofil, hadde jeg giftet meg på en fin strand. Med så mye onde ord om homofili i bibelen hvorfor i helvete skulle jeg gifte med i Guds hus da? Det er som om jeg skulle bli voldtatt av Erna og dagen derpå stemmer jeg på hennes parti. Får du det i skallen, mister AB? 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Hasta skrev:

Går ikke ann å si at man støtter homofile, men ikke at de skal få gifte seg i kirken. Det blir som å si "Jeg synes vi er like mye verdt, men vi skal ikke ha de samme rettighetene." Det blir helt feil. Det er heller ingenting som heter "enten er du kristen, eller så er man mot vielse av homofile i kirken." for jo man kan være kristen og likevell støtte at homofile skal få gifte seg i kirken. Det handler enkelt og greit om respekt ovenfor medmennesker og likestilling. Som nevn i et tidligere innlegg, er jeg selv aktiv i menigheten og kirken, og omgås omtrent bare kristne og alle jeg omgås med er 100% for vielse av homofile. Handler om å ikke være trangsynt.

Hvis det er slik, så må vi sette oss sammen og oppdatere bibelen...fremstille slik at det ikke er synd. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Johnny the Mud skrev:

Hvis det er slik, så må vi sette oss sammen og oppdatere bibelen...fremstille slik at det ikke er synd. 

Si meg, er du kristen selv?

AnonymBruker
Skrevet
Den 8. april 2016 at 16.20, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må de plent gifte seg i kirka når kirka hører til kristen tro og er guds hus? kan de ikke gå en annen plass heller, hvorfor kan folk ikke bare respektere at andre har en tro, og at man trenger ikke å gå i mot kristen tro på trass. mann og mann , kvinne og kvinne i ekteskap har ikke noe med bibelen å kristen tro å gjøre.... 

Anonymkode: f52a6...2a4

Det at det sannsynligvis sitter noen imamer rund i kriker og kroker og hugger seg, gjør det nesten alene verdt det. 

Anonymkode: c06bb...37e

Skrevet
1 minutt siden, Hasta skrev:

Si meg, er du kristen selv?

Er personlig kristen, men jeg har ikke tid til å oppdatere bibelen :P

Skrevet
Et øyeblikk siden, Johnny the Mud skrev:

Er personlig kristen, men jeg har ikke tid til å oppdatere bibelen :P

Spiser du skalldyr? Jobber du i hagen/handler/kjører bil eller lignende på søndager? Blir du noen gang sjalu? Er du for at kvinner skal få snakke i forsamlinger? Hatt sex før ekteskap?

Jeg vet at du kan svare ja på minst ett av disse spørsmålene. Alt dette regnes som feil i bibelen, men alt er ikke relevant lenger. Hvorfor kan du og alle andre bare akseptere og respektere at homofile skal få gifite seg i kirken? Det påvirker da ikke dere eller noen andre i det heletatt om Per og Pål for lov til å gifte seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fascinerende at folk fortsatt er kristne når religionen "oppdateres" hver gang man støter på noe man ikke liker. Helvete var litt skummelt å tenke på, da fjerner vi det. At kvinner skal tie i forsamling var diskriminerende, vi velger å se bort fra det. Det blir reaksjoner og utmeldinger hvis vi opprettholder at homofili er synd og at de derfor ikke kan gifte seg i kirken, så da tillater vi det.

Anonymkode: 2b8bf...c12

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fascinerende at folk fortsatt er kristne når religionen "oppdateres" hver gang man støter på noe man ikke liker. Helvete var litt skummelt å tenke på, da fjerner vi det. At kvinner skal tie i forsamling var diskriminerende, vi velger å se bort fra det. Det blir reaksjoner og utmeldinger hvis vi opprettholder at homofili er synd og at de derfor ikke kan gifte seg i kirken, så da tillater vi det.

Det er fordi man ikke trenger å følge bibelen til punkt å prikke for å være kristen. Det finnes da ikke et eneste menneske i denne verden som følger bibelen 100% rett og slett fordi det er umulig. Husk at bibelen er skrevet av veldig mange forskjellige personer, som igjen betyr at det er veldig mange forskjellige oppfattninger av ting der.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Hasta skrev:

Spiser du skalldyr? ja Jobber du i hagen/handler/kjører bil eller lignende på søndager? ja Blir du noen gang sjalu? nei, ikke som jeg kan huske Er du for at kvinner skal få snakke i forsamlinger? så klart Hatt sex før ekteskap? nei

Jeg vet at du kan svare ja på minst ett av disse spørsmålene. Alt dette regnes som feil i bibelen, men alt er ikke relevant lenger. Hvorfor kan du og alle andre bare akseptere og respektere at homofile skal få gifite seg i kirken? Det påvirker da ikke dere eller noen andre i det heletatt om Per og Pål for lov til å gifte seg.

Jeg blåser i mye av det gamle testamente står for. Følger bare i fotsporene til Jesus. Grunnen er at han var en revolusjonerende og gikk stadig imot gamle testamente og fariseerne. Han sa ingenting om vielse av homofile (?). Mulig han kommer tilbake på harrytur og har noen sayings om vielse av homofile. 

Jeg deltar gjerne fremtidige homofiles bryllup, særlig om de er kristne. Jeg er ikke hårsår, men reagerer litt på at kirken snart ikke vil stå for det bibelen står for..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hasta skrev:

Det er fordi man ikke trenger å følge bibelen til punkt å prikke for å være kristen. Det finnes da ikke et eneste menneske i denne verden som følger bibelen 100% rett og slett fordi det er umulig. Husk at bibelen er skrevet av veldig mange forskjellige personer, som igjen betyr at det er veldig mange forskjellige oppfattninger av ting der.

Men hvorfor i all verden leser man Bibelen i det hele tatt da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Testosteron skrev:

Pedofile er også en av dem, så hvis man skal følge ditt ressonement, så må pedofile få gifte seg med barn 

Er forskjell på to myndige personer som kan velge hvem de vil gifte seg med og ett barn.. Trenger ikke leke dum.

Anonymkode: f505a...69e

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaterer var ment fleip. At det er synd er bibelens ord. Ikke mine.

Skrevet

Sånn helt serriøst hvor mange trodde det kom til å bli nei til vigsel av homofile i kirka? Her jeg bor har vi ei i kirkerådet som er lesbisk, så de er mer aksepterende enn folk skal ha det om man skal være så streng på alt.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden leser man Bibelen i det hele tatt da?

Fordi mye av det som står i bibelen er bra, og har gode verdier. Men man kan ikke følge alt.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Severus skrev:

Sånn helt serriøst hvor mange trodde det kom til å bli nei til vigsel av homofile i kirka? Her jeg bor har vi ei i kirkerådet som er lesbisk, så de er mer aksepterende enn folk skal ha det om man skal være så streng på alt.

Ikke sant, er med i et tensingkor hvor 2-3 av de i koret er homofile så vidt jeg vet, kan være flere og. Verden endrer seg, og takk gud for det.

Anonymkode: 6204c...586

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Hasta skrev:

Fordi mye av det som står i bibelen er bra, og har gode verdier. Men man kan ikke følge alt.

Hvordan vet man hva man skal følge og hva som er gode verdier? Hvordan vet man hva man kan se bort fra? Det må da bli fryktelig forvirrende. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man hva man skal følge og hva som er gode verdier? Hvordan vet man hva man kan se bort fra? Det må da bli fryktelig forvirrende. 

Det er i utgangspunktet noe den enkelte bestemmer selv, for det er ikke noen fasit. En fin regel er at alt som ikke diskriminerer noen et greit.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sunn fornuft kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...