Gå til innhold

En pære og to grovbrødskiver.. Er det veldig mye lunsj?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spist pæren og den ene brødskiva men er sulten fortsatt :( men blir det ikke veldig mye med to?

Anonymkode: 4f033...df3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, er du sulten.. SPIS!!!!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MarianneE skrev:

Herregud, er du sulten.. SPIS!!!!

Hvor mange kalorier blir det? Er kokt skinke på den ene og gulost på den andre(ikke lettost)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kalorier blir det? Er kokt skinke på den ene og gulost på den andre(ikke lettost)

200ish kcal ekstra tror jeg. Er lenge siden jeg var fullblåst anorektiker så ikke alt jeg husker...

Anonymkode: bf3cf...a17

• Liker 4
Gjest KlippKlapp
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man sulten spiser msn, kalorier eller ikke.

Skrevet

Det er ikke mye. Det er en helt vanlig lunsj, men jeg håper du drakk f.eks melk til. Da hadde den blitt enda bedre :)

• Liker 2
Skrevet

For meg hadde det vært en middels til liten lunsj.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, penny_ skrev:

Det er ikke mye. Det er en helt vanlig lunsj, men jeg håper du drakk f.eks melk til. Da hadde den blitt enda bedre :)

Melk er ikke noe voksne mennesker trenger. Hun skrev jo at hun hadde ost på brødskiva.

Anonymkode: 7518b...1e3

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Melk er ikke noe voksne mennesker trenger. Hun skrev jo at hun hadde ost på brødskiva.

Anonymkode: 7518b...1e3

Det har jeg da ikke sagt. Jeg tenker på kalorier og proteiner, jeg. Kumelk ble heller ikke nevnt (jeg regner med det var det du siktet til). Det kan like gjerne være mandelmelk, soyamelk, kokosmelk osv. Den lunsjen der inneholder neppe mer enn 300 kalorier. Er resten av måltidene hennes av samme størrelse, så er det veldig lite på en hel dag hvis vi tar utgangspunkt i at hun er en gjennomsnittlig kvinne.

Men det kan jo hende TS er en liten jente på 11 år for alt jeg vet, og da er det kanskje en mer passende mengde. 

Endret av penny_
  • Liker 1
Skrevet

2 kokte egg, 1 banan, 1 neve hvalnøttkjerner, 1 halv paprika, 3 cherrytomater, 1 bolle med havregrøt /m bringebær og honning, og 300ml proteinsshake til lunsj. Og idag var lunsjen min ganske liten....

Nei, en pære og to brødskiver er ikke en stor lunsj. Hvis du er sulten, spis!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ut som en liten lunsj.

Anonymkode: cef90...fde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mye kalorier du skal spise på en dag det!

Kan tenke meg det er rett i overkant av 200 kcal på to skiver grovbrød med skinke og en pære. 

Anonymkode: 65f39...e17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Krapylet skrev:

2 kokte egg, 1 banan, 1 neve hvalnøttkjerner, 1 halv paprika, 3 cherrytomater, 1 bolle med havregrøt /m bringebær og honning, og 300ml proteinsshake til lunsj. Og idag var lunsjen min ganske liten....

Nei, en pære og to brødskiver er ikke en stor lunsj. Hvis du er sulten, spis!

hvalnøttkjerner høres noe spesielt ut, mye proteiner i det...:fnise::fnise::fnise:

Anonymkode: e7bb6...9dd

• Liker 9
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvalnøttkjerner høres noe spesielt ut, mye proteiner i det...:fnise::fnise::fnise:

Anonymkode: e7bb6...9dd

Hehe. Ja gjør kanskje det. Jeg bruker det vel som en måte å si at man kjøper valnøtter uten skallet. Får være måte på og jobbe for maten! :P

Edit: HA! Jo nå ser jeg hva du mente. Det hadde nok vært litt mer rikelig kost enn selv ja jeg tåler til lunsj xD

Endret av Krapylet
  • Liker 3
Skrevet
Den 8. april 2016 at 15.44, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor mye kalorier du skal spise på en dag det!

Kan tenke meg det er rett i overkant av 200 kcal på to skiver grovbrød med skinke og en pære. 

Anonymkode: 65f39...e17

Kommer an på størrelsen på brødskivene det. Siden jeg på en vanlig hverdag spiser to grovbrødskiver til lunch så sjekket jeg på MFP hva min lunch er. Den lander på 320 kcal. I det siste har jeg gått for Go' og mager leverpostei som pålegg men jeg bruker svært moderat mengde så jeg tror det vil være ca. likt med skinke og ost kalorimessig. 

Med pæra vil jeg tippe at TS havner på ca. 350 kcal i sin lunch. Helt grei lunchmengde så fremt man også spiser skikkelig frokost og middag naturligvis. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye? er du gal eller?

Anonymkode: 661d8...9a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye? er du gal eller?

Anonymkode: 661d8...9a3

Mest sannsynlig så er hun nok ikke den mest stabile. Hvis man ikke evner å spise når man er sulten og må søke hjelp på kg så kan det være på sin plass å ta kontakt med lege.

Anonymkode: 9b0d1...913

• Liker 4
Skrevet
Den 8.4.2016 at 14.00, AnonymBruker skrev:

Har spist pæren og den ene brødskiva men er sulten fortsatt :( men blir det ikke veldig mye med to?

De signalene du sender når du er sulten, men ikke tør å spise fordi du er livredd for at det er for mye mat med 2 brødskiver....

- de signalene bør gjøre deg bekymret for om du er på full fart inn i noe du ikke vil ha godt av.

Er det vanlig at du ikke tør å spise fordi du er redd for at det er for mye selv om du er sulten, TS?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...