Gå til innhold

Enda en hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har kjøpt oss en Jack russell terrier for ca et år siden, nå begynner vi å tenke på å skaffe oss en til! Det er ingen spesiell grunn til dette, men jeg har forelsket meg helt i den vi har fra før av og han har allerede på et år lært seg å bli rolig, lydig og veldig snill og sosial av seg. Vi har ikke hatt noen problemer med denne hunden, tross for at det var førstegangskjøp av egen hund. Oppdragelse av hund det føler jeg at jeg kan, og hvis vi skulle hatt enda en tror jeg det ville vært et perfekt utgangspunkt siden han vi har fra før av er såpass rolig og snill. Han trives best sammen med familie og andre hunder, de raser fra seg ute og er sofagriser inne:) Noen som har erfaringer rundt det å skaffe hund nr. 2 i denne forstand? Noen som har flere års erfaring med denne hunderasen, jeg tar gjerne mot gode råd:)

Anonymkode: 350b8...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør uansett vente til den eldste er ordentlig voksen. Altså til den er minst to - tre år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan være lurt å vente til unghund perioden er over ? Ville ventet til den er 2 år. Men om den er så godt dressert som du sier kan det hende det går bra, med mindre den får en *monster periode* i 1 1/1- 2 års alderen som min gjorde :P 

Har selv to hunder, skaffet den minste da den eldste var 6 mnd. Da var de valper begge to og det gikk egentlig ganske fint.

Lykke til :) 

Anonymkode: e77fe...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...