Hoppetaujenta Skrevet 8. april 2016 #1 Del Skrevet 8. april 2016 Sånn vil jeg ha det. http://www.nrk.no/viten/bli-et-tre-nar-du-dor-1.12884166 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #2 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg tar den tradisjonelle, takk. Anonymkode: 84d88...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. april 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 8. april 2016 Værsågod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. april 2016 #4 Del Skrevet 9. april 2016 Den 8.4.2016 at 12.40, AnonymBruker skrev: Jeg tar den tradisjonelle, takk. Anonymkode: 84d88...54a Makkamat blir du uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #5 Del Skrevet 9. april 2016 3 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Makkamat blir du uansett. Ikke pent sagt. Dessforuten tror jeg ganske bestemt at restene etter meg skal inn i en krukke med tett lokk. Anonymkode: 84d88...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. april 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 9. april 2016 Restene av meg skal spres i det fri ute i naturen et sted. Frihet til det siste er egentlig min stil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. april 2016 #7 Del Skrevet 9. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke pent sagt. Dessforuten tror jeg ganske bestemt at restene etter meg skal inn i en krukke med tett lokk. Anonymkode: 84d88...54a Jeg syns det er helt greit å beskrive prosessen som det det faktisk er. Man blir til jord til slutt, men litt før det er det mye annet rart som skjer. Men heldigvis er man dau når det foregår, så du slipper å kjenne noe til det. Å bli brent opp er selvsagt også et alternativ, men det er ikke så miljøvennlig at det gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. april 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 9. april 2016 En "himmelbegravelse" er heller ikke helt utenkelig for min del, men da må jeg flytte i god tid, for det praktiseres ikke her på bjerget så vidt jeg vet. Ikke lov til sånt`no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. april 2016 #9 Del Skrevet 11. april 2016 Den 9.4.2016 at 22.53, Hoppetaujenta skrev: En "himmelbegravelse" er heller ikke helt utenkelig for min del, men da må jeg flytte i god tid, for det praktiseres ikke her på bjerget så vidt jeg vet. Ikke lov til sånt`no. Slik man gjør det i Nepal eller hvor det nå er? (Så høyt oppe at bakken er permanent stivfrossen, og det er kul umulig å grave ned noenting). Det er jo miljøvennlig å bli gribbemat, men det er kanskje hardt for arvingene å se bestefar bli plukket i biter.. Lurer på om man kunne fått lov å sende en urne opp i bane? Det hadde blitt en dyr begravelse, dog. Men man hadde sluppet unna festeavgiften. Artig nok fins det noe som heter Graveyard orbit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. april 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Jupp....og jeg har sett noen doku`er om akkurat dette. Tror at familien tar farvel på et tidligere tidspunkt og så er det bærer(e) som tar den døde på ryggen i en bærebag det siste drøye stykket opp på fjellet. Der er det en person som har dette som jobb, som tar seg av selve parteringen og som kaster delene ut i alle retninger til gribbene som hopper rundt og venter på føde. Det så veldig naturlig ut syns jeg. Kretsløpet går sin gang og en ender alltid tilbake i naturen. Går ut ifra at du har sett på gammel-Star Trek? Der var det en som het Scotty i serien. I virkeligheten:James Montgomery Doohan (født 3. mars 1920 i Vancouver i British Columbia i Canada, død 20. juli 2005 i Redmond i Washington i USA) var en canadisk skuespiller. Han er mest kjent for sin rolle som Scotty ifjernsynsserien Star Trek: The Original Series. Han har fått en stjerne påHollywood Walk of Fame. Da han døde skjedde dette: "Nesten to år etter sin død, ble 7 gram av Doohans aske sent opp i verdensrommet.[9] som han hadde bedt om i testamentet sitt. Asken hans, sammen med asken til astronaut Gordon Cooper og omtrent 200 andres, ble skutt opp av en SpaceLoft XL rakett, 28. april 2007, der raketten gikk opp i verdensrommet i en fire minutter lang suborbital ferd før den falt til jorden hengende under en fallskjerm, som planlagt, med asken fremdeles innvendig.[10] Resten av asken etter Doohan ble spredd over Puget Sound i Washington.[11][12] " Endret 11. april 2016 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. april 2016 #11 Del Skrevet 11. april 2016 17 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jupp....og jeg har sett noen doku`er om akkurat dette. Tror at familien tar farvel på et tidligere tidspunkt og så er det bærer(e) som tar den døde på ryggen i en bærebag det siste drøye stykket opp på fjellet. Der er det en person som har dette som jobb, som tar seg av selve parteringen og som kaster delene ut i alle retninger til gribbene som hopper rundt og venter på føde. Det så veldig naturlig ut syns jeg. Kretsløpet går sin gang og en ender alltid tilbake i naturen. Går ut ifra at du har sett på gammel-Star Trek? Der var det en som het Scotty i serien. I virkeligheten:James Montgomery Doohan (født 3. mars 1920 i Vancouver i British Columbia i Canada, død 20. juli 2005 i Redmond i Washington i USA) var en canadisk skuespiller. Han er mest kjent for sin rolle som Scotty ifjernsynsserien Star Trek: The Original Series. Han har fått en stjerne påHollywood Walk of Fame. Da han døde skjedde dette: "Nesten to år etter sin død, ble 7 gram av Doohans aske sent opp i verdensrommet.[9] som han hadde bedt om i testamentet sitt. Asken hans, sammen med asken til astronaut Gordon Cooper og omtrent 200 andres, ble skutt opp av en SpaceLoft XL rakett, 28. april 2007, der raketten gikk opp i verdensrommet i en fire minutter lang suborbital ferd før den falt til jorden hengende under en fallskjerm, som planlagt, med asken fremdeles innvendig.[10] Resten av asken etter Doohan ble spredd over Puget Sound i Washington.[11][12] " Takk for link. Var ikke klar over at man kunne "kjøpe seg plass" (eller betale for å få donere en bitteliten askehaug som blandes sammen med asken fra en haug med andre folk). Litt misunnelig på asken til Clyde Tombaugh som fikk "haik" med New Horizons.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. april 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 11. april 2016 Vi får tro at det er lenge til vi selv skal foreta den siste store reisen. Innen da har de kanskje fått i stand andre tilbud enn de har i dag? Hmm...hadde vært interessant om de kunne filme og sende direkte "Herfra til himmelen"; minutt for minutt. Jeg hadde benket meg foran skjermen og blitt der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. april 2016 #13 Del Skrevet 11. april 2016 Direkte fra himmelen: Ja som me kan sjå: Her skjer det ikkje ein einaste ting, akkurat som i dei 243 timane me tidligare har sendt direkte på Nrk1 (Dagsrevyen måtte desverre flyttas permanent til Nrk5) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. april 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 11. april 2016 Det hadde vært no`det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 26. april 2016 #15 Del Skrevet 26. april 2016 Tenk å få vere grunnlaget for eit magnoliatre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå