Gå til innhold

Æsj, jeg er så utålmodig!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har håndtverker hjemme hos oss nå, og jeg blir mer og mer utålmodig ettersom dagene går.

Bare for å ha det sagt, håndtverkeren gjør ingenting galt egentlig, det er bare jeg som er utålmodig og lei av rot og bråk.
Vi har avtalt fastpris og ferdigdato, og det er ingenting som tyder på at han ikke blir ferdig til avtalt tid, det er bare jeg som er lei av rot og bråk, og at han drøyer tiden så veldig!

Da han kom med tilbudet, listet han opp alt som måtte gjøres, og sa at han beregnet 5 dager/40 timer på jobben.
Han ville likevel sette opptil 8 arbeidsdager/56 timer i kontrakten i tilfelle det ble litt forsinkelser på grunn av uforutsette omstendigheter, som vareleveringer osv.
5 dager var det samme som de andre som hadde sett på jobben sa om tidsbruk, og vi tenkte at det var greit. Og vi tenkte også at siden det kan oppstå uforutsette ting, var det greit å legge inn en liten margin på dette siden vi hadde avtalt dagsbot hvis han overskred ferdigdato.  Han hadde i tillegg beste pris, så vi godtok tilbudet hans.

Han begynte forrige torsdag.  Da ble det litt klargjøring, henting av materialer, osv., og hadde full dag.
Fredag kom han til vanlig tid, men skulle på hyttetur i helga, og dro derfor til lunsj.
Hele denne uken har han kommet sent (8.30), og går tidlig (14 - 14.30).

I dag er han på 7. dagen, og jeg fikk akkurat beskjed om at han blir ikke ferdig i dag.  Det vil si at vi går inn i andre helgen med byggestøv og rot.

Dette hadde forsåvidt vært greit hvis det hadde vært en grunn til det, men det har ikke oppstått noen uforutsette ting. 
Varene har kommet som de skulle, alt har vært greit byggemessig, men arbeidstidene er helt på trynet!

De 5 arbeidsdagene ble til 8 på grunn av sommel og tull, og dette irriterer meg egentlig ganske mye!

Lagt til:

Jeg skrev dette for et par timer siden, men jeg postet det ikke da.  I stedet lot jeg det ligge mens jeg gjorde andre ting.
Det hjalp å få skrevet av seg irritasjonen, og nå kan jeg se at det egentlig ikke er noe å bry seg om.
Jeg poster det likevel bare for å vise hvordan det som virker som et problem egentlig er en liten bagatell når jeg får tenkt meg litt om. :)

Ha en riktig god helg! :)

Anonymkode: 48347...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...