Emalje Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Prøver å spise sunnere enn jeg gjorde før, og leter derfor etter oppskriften på verdens beste ekstra grove rundstykker! Har du den? Jeg har søkt litt fram og tilbake på nettet, og prøvd "eltefrie ekstra grove rundstykker" fra paabordet, men de hevet seg ganske dårlig og smakte veldig lite! Er det mulig å lage saftige, "lette" rundstykker som også er ekstra grove, eller er det umulig å få dem til å heve ordentlig pga grovhet? Forslag?
Thorn Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Må det være eltefrie? Jeg lager rundstykker av deigen til Ingers rugbrød, syns de smaker knallgodt. Deigen er ganske bløt, så det er greiest å lage dem i muffinsformer eller lignende. Jeg syns de hever veldig bra med tanke på at det kun er grovt mel, men å kalle dem luftige er kanskje bittelitt overdrevet
Emalje Skrevet 9. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2016 13 timer siden, Thorn skrev: Må det være eltefrie? Jeg lager rundstykker av deigen til Ingers rugbrød, syns de smaker knallgodt. Deigen er ganske bløt, så det er greiest å lage dem i muffinsformer eller lignende. Jeg syns de hever veldig bra med tanke på at det kun er grovt mel, men å kalle dem luftige er kanskje bittelitt overdrevet Takk! Det var jo et godt forslag! Ingers rugbrød smaker jo herlig, i tillegg til at det setter kanonfart på fordøyelsen! Det skal jeg prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå