Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal i neste uke, på fredag, hente valp, og jeg gleder meg som en liten unge. Blir min første hund, så alt blir helt nytt for meg. Jeg har de siste ukene lest og lest og prøvd å forberedt meg på best mulig måte. Har også et stort ønske om å delta på et valpekurs, både for min egen del og valpens. Problemet er at det eneste valpekurset her i området starter søndagen neste uke. Altså litt over en dag etter at jeg og valpen kommer hjem igjen. (Kommer hjem på fredagskvelden og kurset starter søndagskveld). 

Valpen er 9 uker den søndagen og har snakket med flere kursholdere som mener at man skal starte på kursene så fort som mulig. Det er også flere valper på 9 uker på det kurset som starter på søndag. 

Er det for tidlig å allerede starte opp på valpekurs da? Burde valpen få litt bedre tid i hjemme og med meg, før jeg tar han med ut? Hva er deres meninger/anbefalinger om dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om det kanskje ikke er ideelt før valpen er trygg, tror jeg allikevel at jeg hadde startet dersom alternativet er å ikke delta på valpekurs. Det er svært godt for sosialiseringen deres å starte tidlig. I tillegg vil du lære masse! Valpen vil nok kunne lære litt også, men husk at den ennå er svært ung , så ikke forvent allverdens. Lykke til!

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
Skrevet

Har du sjekket om valpen skal være med første kvelden? Mange valpekurs har ren teori uten hund første kurskveld, og da får dere en uke hjemme før valpen skal være med. :)

Skrevet

Jeg hadde den elsdte valpen på kurset jeg gikk til, hun var vel kanskje 16 uker +. Alle de andre valpene var 9-10 uker gamle, og det gikk veldig bra med alle sammen! :) Ingen av de jeg gikk på kurs med gikk videre til grunnkurset, dessverre.

Skrevet

Så lenge valpen er normalt skrudd sammen tror jeg det skal gå fint. Husk å ha veldig lave forventninger på kurs, da de har ekstremt lite konsentrasjonsevne i den alderen, og fort blir slitne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...